פורום פצעים קשיי ריפוי

(0)
לדרג

"פצעים קשיי ריפוי" או פצעים כרוניים הינם פצעים שאינם עוברים ריפוי במשך פרק זמן של 6 שבועות ויותר.

קיימים סוגים שונים ומגוונים של פצעים קשיי ריפוי ובהם פצעי לחץ, פצעים הקשורים למחלות כלי דם (ורידים ועורקים), פצעים הקשורים לכף הרגל הסוכרתית, פצעים על רקע של מחלות אונקולוגיות, מחלות פנימיות, ניתוחים, כוויות, טראומה וגורמים נוספים אחרים.

חולים הסובלים מפצעים קשיי ריפוי מטופלים במגוון רחב של מקומות כגון בבתי החולים, במרפאות הקהילה, בבתי חולים גריאטריים בבתי אבות ואף בבית.

הטיפול בחולים הסובלים מפצעים קשיי ריפוי כולל את השלבים הבאים:

בדיקת מצבו הכללי של החולה, אבחון הגורם לפצע והערכה של מצב הפצע עצמו.

הטיפול בפצע כולל מספר אפשריות החל מטיפול שמרני על ידי חבישות רגילות או על ידי חבישות מתקדמות וחדשניות, ולעתים שימוש בטכנולוגיות חדשות או בניתוחים.

מומחים רבים מטפלים בחולים הסובלים מפצעים קשיי ריפוי: כירורגים פלסטים, אורתופדים, כירורגים של כלי דם, כירורגים כללים, רופאים פנימאים, אחיות, דיאטניות ועוד.

לצורך טיפול בפצעים קשיי ריפוי הוקמו מרפאות ייעודיות לכך. במרפאות הללו עוברים הצוותיים הרפואיים הכשרה מיוחדת, אשר מעודכנים בשיטות ובטכנולוגיות החדשניות לצורך אבחון וטיפול בפצע.

מטרת פורום זה היא לתת מענה מקצועי ומהיר לשאלות הנוגעות לאבחון ולטיפול בפצעים כרוניים. כל זאת על מנת להגביר את המודעות והידע בנושא, לגרום להפניה מוקדמת של מטופלים לצורך אבחון וטיפול על מנת להגדיל את סיכויי החלמתם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום