ללדת בטבעיות

(0)
לדרג

בשנים האחרונות נשים רבות חוזרות לשיטות הלידה הישנות, או כפי שנהוג לקרוא להן כיום "טבעיות". חוזרים לשורשים

מאת: המרכז הרפואי הלל יפה

הלידה הינה תהליך פיזיולוגי אינטימי המלווה ברגשות רבים, חששות וציפיות. מבחינה זו, כיום, עומדת בפני היולדת האפשרות לבחור לעצמה את שיטת הלידה המועדפת עליה, בין אם מדובר בלידה רגילה או לידה טבעית.

העיקרון של הלידה הטבעית הוא שהלידה מתנהלת על בסיס אישי ומותאמת לצרכי היולדת ותחושותיה, והיא זו שקובעת בכל רגע נתון מה הדבר הטוב ביותר עבורה במהלך הלידה. זאת, כמובן מבלי לגרוע מהפיקוח הרפואי הצמוד. השוני העיקרי בין לידה בשיטה זו ללידה הקונבנציונלית מתבטא בשימוש מועט באמצעים רפואיים במהלך הלידה (אין הכוונה להיעדר שימוש באמצעים לשיכוך כאבים ואמצעים לזירוז הלידה).

"המגמה של חזרה לשיטת הלידה הטבעית יצרה מציאות בה נשים רבות מעוניינות בסוג זה של לידה, אך הן עדיין לא מוותרות על הפיקוח הרפואי", מעידה אורלי בסיס, מנהלת הסיעוד בחדר הלידה במרכז הרפואי הלל יפה. "לנו, במחלקה, חשוב מאוד לשמור על בטיחותה של היולדת ותינוקה, תוך מתן תשומת לב לתנאים של שקט סביבתי ופרטיות, כפי שמתבקש מלידה טבעית".

נקודת ההנחה של הלידה הטבעית היא שסביבת היולדת משפיעה משמעותית הן על אופן הלידה והן על העובר והיילוד העתידי. לכן, במהלך הלידה משתדלים מאוד ליצור אווירה נינוחה וזורמת הכוללת עמעום אורות, נרות ריחנים, שמנים ארומאטיים, וכן משתמשים בטכניקות של שיאצו ורפלקסולוגיה לרווחת היולדת.

תנאים ללידה טבעית

מבחינות רבות, רצוי כי הבחירה בלידה הטבעית תעשה בליווי ובאישור גורם רפואי מוסמך. נשים שמהלך ההיריון שלהן תקין (בדיקות מעבדה, אולטרה-סאונד וכו') ולא עברו ניתוח קיסרי בעבר, הן מועמדות מצוינות, לרוב, ללדת בלידה טבעית. עם זאת, רצוי ומומלץ שכל מהלך ההיריון יעשה בליווי הצוות הרפואי בבית החולים כבר בשלבים המוקדמים של ההיריון.

בבתי חולים שונים מועברים קורסי הכנה ללידה על ידי מיילדת מוסמכת, שם מוקנים כלים להתמודדות בשלבי ההיריון השונים. כמו כן, מזמין צוות חדר לידה ומחלקת יולדות את היולדת ובן זוגה להשתתף בסיורים מודרכים באגף האמהות של בית החולים, סיורים המועברים על ידי הצוות מקצועי המטפל.

חדר הלידה ב"הלל יפה", כמו גם בתי חולים אחרים, מרכז בתוכו צוות מיילדותי מיומן ומקצועי הן בלידה הטבעית והן בלידה הקונבנציונלית. כמו כן, מקיים הצוות מידי שנה מספר כנסי הריון ולידה לרווחת היולדות הפוטנציאליות ובני זוגן. בכנסים אלו יכולות היולדות לשאול שאלות הנוגעות למהלך ההיריון והלידה ולהכיר את הצוות הרפואי אישית - כל זה במטרה להפיג חששות ופחדים הקיימים בתקופת ההיריון עבור שני בני הזוג.

"לסיכום", אומרת אורלי בסיס, "כל שיטת לידה שתינקט, בין אם קונבנציונלית ובין אם טבעית, צריכה להיעשות תוך התאמה מלאה למצבה של האם ומצב עוברה. ההחלטה על כך צריכה להיות משותפת ליולדת, בן זוגה והצוות המטפל תוך הקשבה הדדית, בעיקר מכיוון שהמטרה היא שמירה על בריאותה של האישה ושמירת בריאות העובר".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה ובפורום הריון ולידה - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום