מדור טיפים מס' 32

(0)
לדרג

לרגל בואו הקרב של החורף: המלצות למניעה וטיפול בתינוקות מחוסרי הכרה. וגם: חמישה טיפולים אסתטיים ופלסטיים

מאת: מערכת zap doctors
המלצות למניעה וטיפול בתינוקות מחוסרי הכרה

אתמול (שלישי) הוזעק צוות נט"ן מד"א ירושלים לטפל בתינוקת בת שנתיים מחוסרת הכרה בישוב בית שמש. צוות הנט"ן ביצע פעולות החייאה מתקדמות, אולם לרופא הנט"ן לא נותר אלא לקבוע את מותה. נסיבות המקרה הם חשד למוות פתאומי בעריסה. יצוין כי בתקופת החורף ישנה עליה במספר מקרי מוות בעריסה.

תסמונת מוות בעריסה הינה הסיבה השכיחה ביותר לתמותת תינוקות מגיל חודש ועד גיל שנה - 35-55 אחוז מהתמותה בגיל זה. מספר מקרי מוות בעריסה השתנה באופן חד מאז הוכנסה השכבה על הגב כהוראה חד משמעית.

השכיחות בארה"ב שהייתה לפני ההשכבה על הגב כ-1.3 אלף ילדים הפכה ל-0.8 אחרי. השכיחות אינה דומה במדינות שונות. למשל, בהולנד מדובר על 0.3 מקרים לאלף ילדים, לעומת אוסטרליה - 0.9 מקרים לאלף. היחס בין בנים לבנות במקרי מוות בעריסה הינו 3:2. בישראל השכיחות לתמותת תינוקות היא על כל 10,000 תינוקות כ-4 מקרי מוות בעריסה.

^^גורמים חיצוניים למניעת מוות בעריסה:^^

חימום עודף בחורף: יש להימנע מחימום מוגזם של חדר התינוק (עד 23 מעלות) ומהלבשתו בביגוד מוגזם.

שכיבה על הבטן: הגורם החיצוני המשמעותי ביותר לגבי מוות בעריסה. יש לשים לב שההמלצה היא שינה על הגב , לא על הצד.

המנעות מעישון או חשיפה למוצרי טבק בקירבת התינוק: הימנעות מעישון בקרבת התינוק מפחיתה את אירועי המוות בעריסה.

השכבה על מצע קשיח: בדומה לאמור לגבי שינה עם ההורים, יש סכנה שדרכי האוויר יחסמו, כאשר התינוק ישן על מצע רך.

^^המלצות מחלקת הדרכה של מד"א במקרים של חוסר הכרה בתינוק:^^

אם התינוק אינו נושם, יש לבצע בו החייאה: הנשמות בנפח שיגרום לעליית בית החזה בקצב של שתי הנשמות על שלושים עיסויים, ובמקביל להזעיק את מד"א בטלפון החירום - 101.

חורף אסתטי

תקופת החורף מאופיינת במזג אוויר סגרירי, אפרורי ובימי שמש מועטים, על כן זו התקופה הטובה ביותר לעבור טיפולי אסתטיקה ופלסטיקה עמוקים וארוכי טווח.

ד"ר קוטליאר מרשת המרפאות "פרופורציה", מציעה 5 טיפולים עמוקים, המתאפשרים הודות לקור, העננים, הסגריריות והבגדים הארוכים:

פוטורג'וביניישן - טיפול לחידוש העור המשלב טכנולוגית הבזקי אור וטכנולוגית לייזר המצעירה את העור ומסירה כתמים באופן המחדש את מראה העור ומקנה לו רעננות, זוהר ואחידות. הטיפול ניתן במסגרת טיפולים בודדים להסרת כתמים ממוקדים, או במסגרת סדרה של 4-5 מפגשים האורכים 20-30 דקות בלבד. סדרת הטיפולים מאפשרת שיפור מראה העור באזורי גוף שלמים: הסרת כתמים, העלמת נימים, סגירת נקבוביות פתוחות וחידוש העור באופן כללי. בדרך כלל התוצאות נראות כבר לאחר הטיפול הראשון, ניתן לחזור מיידית לשגרה ולא רצוי להיחשף לשמש.

פילינג עמוק ובינוני - בפילינג בינוני או עמוק מורידים את השכבות העליונות של האפידרמיס וחלק משכבת הדרמיס (השכבות העליונות של העור) וחושפים שכבה רעננה ונקייה של הדרמיס. שכבה זו, רגישה יותר לקרינת השמש ובחשיפה ללא הגנה יש חשש של יצירת פיגמנט כהה (מלנין). זמן ההחלמה בפילינג בינוני הינה 4 ימים ובפילינג עמוק 14 ימים. בפילינג בינוני אסור להיחשף לשמש חודש לאחר הטיפול, ובפילינג עמוק חצי שנה.

הסרת שיער - טיפול לייזר להסרת שיער הינו אופטימלי אצל פציינטים שהפער (הקונטרסט) בין גוון השערה לגוון העור הינו גבוה: כאשר השערה שחורה על עור בהיר. הלייזר מכוון לפיגמנט הצבע, למלנין, של השערה, הלייזר קולט בצורה סלקטיבית את שורש הכהה של השערה והורס אותו. אורך הטיפול תלוי בגודל האזור, בצפיפות השיער באזור המטופל ובמספר הטיפול של הלקוח. ניתן לחזור מיידית לשגרה ואסור להיחשף לשמש.

הסרת קעקועים - מתבצע על-ידי מכשיר לייזר להסרת קעקועים, בעל אורך גל המאפשר גמישות טיפול מירבית. המכשיר מתאים עצמו לצבע הקעקוע (אחד או יותר) ולסוג העור, מגן על העור מפני תגובות רגישות לפיגמנט, ומציע למטופלים הליך מינימלי בפולשנותו. המכשיר מאפשר להסיר קעקועים בבטיחות מירבית ובהשגת תוצאות מקסימליות, עד כדי העלמת הקעקוע לחלוטין בחלק מהמקרים. הטיפול מבוצע ע"י רופא מוסמך וכולל סידרה של 5-7 מפגשים במרווחי זמן של 8 שבועות. אורך הטיפול תלוי בגודל הקעקוע. ניתן לחזור מיידית לשגרה ואסור להיחשף לשמש.

הזעת יתר - לאלו שסובלים לאורך כל השנה מהזעת יתר מומלץ לעבור בתקופת החורף ניתוח הפותר לצמיתות את בעיית הזעת היתר באזור בית השחי. טיפול לצמיתות הוא ניתוח שאיבת בלוטות זיעה, במהלכו נערכים מספר חתכים קטנים בעור בית השחי, ובטכניקה מיוחדת נשאבות מרבית בלוטות הזיעה. שיעור ההצלחה של ניתוח זה עומד על למעלה מ-90%. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית, נמשך כשעה וכרוך באשפוז יום בלבד. התוצאה הינה הפסקת הזעת היתר באופן מיידי. ניתן לחזור לפעילות שגרתית לאחר 48 שעות.

למידע נוסף - ראו באתר האינטרנט של רשת מרפאות "פרופורציה".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה משלימה לתינוקות, ילדים ונוער, בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים ובפורום כירורגיה פלסטית ואסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום