צרכנות רפואית מס' 64

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: סדרת תכשירים לטיפול בשיער דליל; טיפול המעלה את שיעור ההישרדות בחולים בעלי גידול מוחי ממאיר ועוד

מאת: מערכת zap doctors
תכשירים חדשים לטיפול בשיער דליל

חברת טבע משיקה סדרת תכשירים חדשה לשיער דליל ושביר תחת המותג "פולטן פארמה". הסדרה מבוססת על נוסחאות בלעדיות, אשר הוכחו במחקרים מדעיים כיעילות ובעלות תוצאות ראשונות כבר בתוך 30 יום. הסדרה כוללת ערכות נפרדות לנשים ולגברים.

לטענת עינה דננברג, מנהלת השיווק של מוצרי הצריכה בטבע, סגמנט המוצרים לטיפול בנשירת שיער כולל מגוון רחב של פתרונות שונים, החל מתרופות מרשם דרך תרופות ללא מרשם, פתרונות קוסמטיים, תוספי תזונה ועד תחליפי שיער.

על פי מחקרים כמותיים ואיכותיים שערכה החברה באמצעות מכון ברנדמן, 53% מהאוכלוסייה סובלים מבעיית נשירה, אך רק 22% מהם מטפלים בבעיה, רובם בני 24-35 ויותר נשים מגברים. אבחון הנשירה מתבצע בעיקר באופן עצמי - מבחינים בנשירת שיער על הכרית או על המברשת.

ערכת המוצרים החדשה כוללת סדרה לנשים וסדרת מוצרים לגברים, השונה במרכיבים הפעילים שבה. הערכות כוללות אמפולות לשימוש חיצוני על גבי הקרקפת, המבוססות על פטנט רשום, ושמפו טיפולי לשימוש יומיומי, המבוסס על אותם חומרים פעילים. המוצרים מגובים במחקרים מדעיים המצביעים על תוצאות ראשונות כבר אחרי 30 יום. השימוש במוצר, כך מספרים לנו, אינו מלווה בתופעות לוואי. מחיר ערכה, המיועדת לשימוש למשך חודש ימים, הוא 199.90 שקל. מחיר השמפו הוא 39.90 שקל.

את המוצרים החדשים ניתן להשיג רק בבתי המרקחת ורשתות הפארם.

הסדרה החדשה כוללת גם ערכה לטיפול בקשקשים, המכילה אמפולות לטיפול בבעיית קשקשים קשה ושמפו טיפולי לטיפול בבעיית קשקשים קלה. מוצרים אלו ישווקו גם הם ברשתות הפארם ובבתי המרקחת בלבד.

טיפול חדש מעלה את שיעור ההישרדות בחולים בעלי גידול מוחי ממאיר

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי Acta Neurochirurgica העלה, כי הטיפול החדשני "גליאדל" (Gliadel®) מעלה את שיעור ההישרדות בחולים בעלי גידול מוחי ממאיר, יחסית למי שעברו את הניתוח ללא השתלת הדיסקיות. הטיפול מורכב מדיסקיות המכילות חומר כימותרפי, המונחות במהלך ניתוח להסרת גידול מוחי ממאיר.

פרופ' צבי רם, מנהל המחלקה הנוירו-כירורגית במרכז הרפואי תל-אביב ואחד החוקרים במחקר, מציין שהטיפול מהווה נדבך משמעותי בתחום של גידולי מוח ממאירים. לפי פרופ' רם, במהלך שלוש שנות מעקב נמצא כי שיעור ההישרדות בקבוצת החולים שטופלו בגליאדל היה גבוה באופן משמעותי - פי חמש - בהשוואה לחולים בקבוצה שנייה, אשר לא עברו את הטיפול.

רחלי קיפניס מחברת "מדיסון פארמה", המשווקת את הטיפול בארץ, מסבירה שהחומר הפעיל בטיפול נקרא קרמוסטין. לאחר הסרת חלק ניכר ככל האפשר מהגידול, הרופא המנתח מניח בדפנות החלל שנוצר את דיסקיות השתל המכילות את התרופה. החומר הכימותרפי הנמצא בדסקיות משתחרר בהדרגה ופוגע בתאים הסרטניים, המסננים את הדם מסביב לגידול והגורמים להישנותו. טכניקה זו, בה החומר הכימותרפי משתחרר בריכוז גבוה ישירות לאזור הגידול, מקטינה את שיעור תופעות הלוואי הנגרמות מהטיפול בהשוואה לטיפולים הניתנים באופן תוך-ורידי. באלו, האחרונים, הריכוזים הנדרשים כדי להגיע לגידול במוח יגרמו לתופעות לוואי קשות בגוף.

סדרת מוצרים חדשה לטיפול בבעיות יובש בעור

חברת אלפא קוסמטיקה החלה לשווק בימים אלה את סדרת מוצרי Eucerin. הסדרה מציגה תכנית טיפול לפנים ולגוף, פתרון לסוג של יובש בעור המכיל אוריאה וחומצה לקטית. הסדרה כוללת שבעה מוצרים לטיפול בבעיות עור בגוף ובפנים בקרב ילדים ומבוגרים.

כל סוגי העור היבש סובלים ממחסור באוריאה (לחות). הסדרה מציגה מוצרים המכילים אוריאה וחומצה לקטית. אוריאה היא יסוד מקבע מים (NMF) המשנה את מבנה הפרוטאינים והאפידרמאליים לאגירת מים משופרת, וכן משפר את התלכדות הקרטינוציטים ומתקן את מבנה המחסום ההידרוליפידי. החומצה הלקטית מייצבת את האוריאה, מונעת ממנה להתפרק ומקבעת את ה-PH (דרגת החומציות) הפיסיולוגי של העור.

יעילותם של המוצרים הוכחה בתכנית של 100 בדיקות קליניות, אשר הקיפו למעלה מעשרת אלפים מטופלים ולמעלה מאלף חוקרים מרחבי העולם.

לדעת החוקרים, המוצרים מעניקים לעור לחות רבת עוצמה, והם בעלי עמידות וסבילות טובה לאורך זמן, נטולי בושם, ללא יסודות צבע והיפו-אלרגניים, בעלי מרקם קליל של מים, נספגים בקלות ובמהירות והם מותאמים לאוכלוסיה הסובלת מפסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס (דלקת עור מקומית), קשקשית, חפפית, אקזמה, יובש עור לטרוגני וסוכרת.

סדרת המוצרים כוללת:

תחליב גוף 10% אוריאה, לבעלי עור יבש במיוחד. מתאים במיוחד לסובלים מפסוראיזיס, אטופיק דרמטיטיס, קשקשית, חפפית, לסובלים ממחלת הסוכרת ומיובש עור לטרוגני. תחליב הגוף מתאים לשימוש יומיומי. הוא מעשיר את העור בלחות לטווח ארוך, ממריץ את קילוף העור ומרגיע במקרים של פרוריגו. התחליב בעל נוסחה בסבילות גבוהה. מחיר: 179 שקל ל-250 מיליליטר.

תחליב גוף 3% אוריאה לילדים, תחליב גוף בעל נוסחה מיוחדת לילדים החל מגיל 3, המטפל בתופעת האטופיק דרמטיטיס ובאיכטיוזיס (קשקשית). תחליב הגוף מוסיף לעור לחות ביעילות, מפחית חספוס ותחושת כיווץ ומותיר שכבת הגנה על העור. מחיר: 169 שקל ל-250 מיליליטר.

קרם פנים 5% אוריאה, לשימוש יומיומי לכל סוגי העור ולטיפול במקרים של אטופיק דרמטיטיס, פסוריאזיס, יובש עור לטרוגני וטיפול בתופעות שנגרמות כתוצאה מנזקי מזג אוויר קשים. מחיר מומלץ לצרכן: 129 שקל ל-50 מיליליטר.

קרם ידיים 5% אוריאה, לטיפול בידיים יבשות, יבשות מאוד, פגועות או מגורות. הקרם מוסיף לחות לטווח ארוך, מגן על הידיים מפני פגיעות חיצוניות ומותיר שכבת הגנה לא שמנונית. מחיר: 89 שקל ל-75 מיליליטר.

קרם רגליים 10% אוריאה, קרם רגליים ייחודי לטיפול יומיומי בבעיות הנובעות מסוכרת, יובש עור לטרוגני, פסוריאזיס ואטופיק דרמטיטיס. קרם הרגליים מחזק את המחסום הטבעי של העור, מוסיף לחות לטווח ארוך ומפחית עור קשה ויבלות. מחיר: 99 שקל ל-100 מיליליטר.

ג'ל ניקוי 5% אוריאה, המתאים לשימוש גם בקרב ילדים, הוא ג'ל ניקוי לשימוש יומיומי לגוף, לפנים ולידיים. מטפל במקרים של עור יבש או יבש מאוד עם נטייה לאטופיק דרמטיטיס ופסוריאזיס. מתאים לשימוש באמבטיה או במקלחת ולשימוש אינטימי. הג'ל מנקה בעדינות וביסודיות, משקם את הקרום ההידרוליפידי, מרגיע במקרים של פרוריגו, מרכך ומרגיע את העור. מחיר: 129 שקל ל-200 מיליליטר.

שמפו 5% אוריאה - מתאים לשימוש בקרב ילדים, לשימוש יומיומי לעור הקרקפת, לשיער יבש ולקשקשים. השפמו מכיל פולידוקנול. מחיר: 119 שקל ל-200 מיליליטר.

סדרת המוצרים משווקת בבתי המרקחת של רשתות הפארמים והמזון.

בואו לדבר על זה בפורום נשירת שיער והתקרחות, בפורום נוירוכירורגיה ובפורום רפואת עור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום