עצות לצום יום הכיפורים

(0)
לדרג

ארוחה מפסקת עשירה בפחמימות וכמות נוזלים משמעותית מקלות על הצום. ד"ר עדי סאקר עם ההמלצות הדרושות

מאת: ד"ר עדי סאקר

הטיפ הראשון בהכנה לצום הוא הרבה מים. קשה להאמין, אבל מרבית האנשים הבוגרים יכולים לשרוד במשך חודש ויותר ללא מזון. חוסר הנוחות הכרוכה בצום קשורה בעיקר למחסור בנוזלים ולא באוכל.

הפתרון הוא, אם כן, להרוות את הגוף. שתו הרבה לפני הצום - לא פחות משני ליטר מים - ורצוי מספר שעות לפני הסעודה המפסקת. אתם עלולים להרגיש רוויים יתר על המידה, אך זהו מצב טבעי; לפני שהצום יסתיים תשמחו שנהגתם כך. מיץ תפוזים מדולל הוא בחירה טובה למשקה לפני הצום, אבל מים ראויים באותה המידה. רצוי להמנע מבירה וממשקאות אלכוהוליים אחרים, שיכולים לייבש אתכם.

בניגוד לשתייה, אכילה מרובה אינה מומלצת לפני הצום. איכלו כרגיל, אבל נסו להתרכז בפחמימות כמו פסטה, אורז ותפוחי אדמה, ולצרוך פחות חלבונים ושומנים. במערכת העיכול, פחמימות נקשרות למים ושומרות אותם לשעת צורך, זמן קצר לפני תחילת הצום. לחלבונים אין תכונה כזאת, מה שמסביר מדוע אנשים מרגישים ירידה במשקל בדיאטות חלבונים: הם מאבדים הרבה מים. את המים האלו אנחנו רוצים לשמור בשעת הצום.

שמעתי סיפורים על סבתות באירופה, שהאכילו את משפחותיהן כמויות אדירות של עמילניים (כמו קמח) במשך שבוע לפני הצום, ובארוחה המפסקת עודדו לאכול מעט בשר. הפחמימות שנאכלו במהלך השבוע סיפקו את כמות המים הנדרשת לזמן הצום. המנה האחרונה סיפקה תחושת שובע למספר שעות. למרות זאת, יום הצום כן מהווה הזדמנות לקחת בחשבון את כמות הקלוריות שאנו צורכים.

מומלץ להזהר ממלחים, משום שהם יכולים לגרום לצמא רב. כמו כן, רצוי לא לאכול מזון מתובל יתר על המידה.

מה מומלץ לאכול אחרי הצום

הזהרו מלהאביס את עצמכם לאחר הצום. בזמנים בהם גופכם לא מקבל מזון, הוא מגן עליכם מפני רעב על ידי האטת קצב שריפת המזון. לכן, הקלוריות שאתם צורכים מיד עם תום הצום יישארו איתכם זמן רב יותר מאשר ביום אחר.

כשאתם שוברים צום, החלו בשתיה מרובה של משקאות חמים, כמו תה או מים חמים. נוזלים אלו ירגיעו את מערכת העיכול שלכם ויסייעו לכם בעיכול המזון. הארוחה צריכה להיות מבושלת ולהכיל מעט שומן וחלבון. מרק ירקות או אורז מבושל הם מאכלים מתאימים. היזהרו מירקות חיים, כגון כרוב, ברוקולי וכרובית, היכולים לגרום להצטברות של גזים רבים במערכת העיכול.

חדשו את גופכם לקראת השנה החדשה

בסוף הצום, ועם תחילת השנה החדשה, המטרה שלנו צריכה להיות ניקוי רעלים, ולא דיאטה. אנו חיים בתוך ים של כימיקלים, אשר לא רק פוגמים בבריאות שלנו, אלא גם גורמים לנו להיות שמנים. כשאנו מתחילים את השנה החדשה עלינו לזכור שגוף נקי הוא גוף בריא, וגוף בריא הוא גוף שמח.

להלן מספר עצות שיעזרו לכם לנקות את גופכם מרעלים:

1. התחילו את הבוקר עם שתי כוסות מים, וסחטו לתוך אחת לימון טרי. זה יעזור לעורר את מערכת העיכול.

2. שתו מיץ ירקות טרי (ישנם יותר ברים למיצים טבעיים בארץ למטר רבוע, מאשר בכל מקום אחר בעולם. נצלו זאת). מיץ גזר, מיץ גזר וסלק או מיץ סלרי ותפוח הם מיצים מצוינים לניקוי הגוף.

3. נסו ניקוי גוף מרעלים בשיטת ההידרותרפיה. יש סיכוי טוב שיש לכם 2-5 קילוגרם של פסולת לא מעוכלת דבוקה במעי הגס. קולון-הידרותרפיה היא שיטה מעולה ובטוחה להוצאת הפסולת מהמעיים ללא שימוש בסמים. על ידי החדרת מים מסוננים וחמימים אל תוך חלל המעי, הפסולת מתרככת ומשתחררת דרך פריסטלטיקה רגילה. תהליך זה חוזר על עצמו מספר פעמים במהלך הניקוי.

עדי סאקר הוא מומחה לתזונה ומנהל מרכז סאקר ת"א.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה וניקוי הגוף מרעלים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום