השמנת יתר: תחילת השנה בירידה

(0)
לדרג

בתקופת החגים רבים מאיתנו "נרדמים בשמירה" וסוטים ממסלול ההרזיה שהתווינו לעצמנו. עוקפים את המדרון החלקלק

מאת: מערכת zap doctors

בחודש תשרי אנו מרבים לארח ולהתארח. ישנה תחושה שארוחות החג אינן חגיגיות באמת אם אין בהן מגוון גדול של מאכלים מסורתיים עתירי שומן וקלוריות, שמחזירים אותנו לדפוסי ההתנהגות הישנים והלא-רצויים שלנו. מנסיונה רב השנים של "שומרי משקל" עולה, כי בתקופה זו רבים מהחברים בקבוצות התמיכה "נרדמים בשמירה", מתפתים וחוזרים להפריז באכילה ולהשמין כמו פעם. זה מתחיל כשאיננו עומדים בפיתוי לאכול מהמאכלים עתירי הקלוריות, וזה נמשך בפיתוח רגשות אשמה. מעגל האשמה מחזיר אותנו לאחור, לתחושות הישנות, ודוחף אותנו לאכול עוד יותר. לא פלא שבסוף תקופת החגים עוסקת התקשורת בשאלה הנפוצה היא: כמה עלית?

אבל זה לא חייב להיות כך. הניסיון מלמד, שמרזים המקפידים להתייצב למפגשים של קבוצות התמיכה לפני תקופת החגים ובמהלכה, מצליחים להתמודד יפה עם השליטה באכילה ועם המשקל. חשוב להמשיך בשיגרת המפגשים, כי הם יוצרים מחויבות להצלחה ונותנים פתרונות וכלים לבעיות שמתעוררות ומזכירים לנו שאנו נמצאים בעיצומו של שינוי. היעדרות מהמפגשים פירושה נסיגה של חודש-חודשיים בתהליך ההרזיה שלנו.

השיחות של קבוצות התמיכה בתקופה זו עוסקות בהיבטים שונים ורלוונטיים לחגים: קניות נכונות, תכנון הארוחות, הגברת הקשב לתחושות הגוף כמו שובע, התנהגות רצויה ליד שולחן האוכל, תכנון פעילויות ובילויים שאינם קשורים באוכל כמו טיולים בחיק הטבע, וכו'. במהלך הפגישות גם מקבלים ממצליחנים טיפים שעובדים ורעיונות כיצד לבשל מאכלים טעימים שלא ישאירו "נזקים" לגזרה.

עצות מעשיות לתקופת החגים

^^למתארחים^^

הביאו איתכם למארחים, כהשתתפות במאמץ האירוח, עוגה, סלט או תבשיל דלי קלוריות.

^^למארחים^^

1. קנו לעצמכם השנה כמתנה ספר בישול המכיל מתכונים זולים בקלוריות.

2. בכל ארוחה - חגיגית או קלה - הקפידו להגיש מגוון מאכלים של ירקות מבושלים ו/או סלטים. כדאי להגיש את המאכלים הללו כבר בתחילת הארוחה.

3. תכננו בקפידה את הארוחות כך שיהיו טעימות, מגוונות, אסתטיות ושישרתו גם אתכם.

^^למארחים ומתארחים^^

1. אכלו ארוחת ביניים כשעתיים, לפני הארוחה החגיגית, גביע יוגורט, פרי, סלט או מרק ירקות. כך תגיעו לארוחה שבעים יותר, שקולים יותר ועם סיכויים גדולים יותר לאכילה מתונה.

2. התייצבו לארוחה בלבוש חתיכי, מותאם בקפידה לגופכם. הוא ישמש כמעצור מאכילת יתר ויזכה אתכם במחמאות על גזרתכם.

3. עסקו בפעילות גופנית יותר מאשר בתקופה רגילה. הפעילות תאזן במעט את החריגה בהכנסה הקלורית של ארוחות החג.

4. אל תיגררו לחשיבה שלילית. תחושת השליטה באכילה מתחילה מהראש. זכרו: כל בוקר הוא התחלה חדשה, ותמיד אפשר לקזז את החריגות מהתפריט ולחזור לאכילה מאוזנת.

בואו לדבר על זה בפורום הרזייה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום