צרכנות רפואית מס' 63

(0)
לדרג

שירות המתמחה בהחלפת מפרקי ברך וירך והתמודדות עם החשש מהשמנת יתר בקרב חולי הסוכרת - כל המידע הנחוץ

מאת: מערכת zap doctors
מי אמר שלגוף אין חלקי חילוף?

מרפאה חדשה, המתמחה בהחלפת מפרקי ברך וירך, נפתחה בימים אלה בבית חולים אסותא חיפה. המרפאה מיועדת לחולים במחלות מפרקים, שלא מצאו פתרון לבעייתם בטיפולים שמרניים דוגמת תוספי תזונה ופיזיותרפיה.

בישראל חיים כיום כ-150,000 חולים במחלות מפרקים. העלייה בתוחלת החיים ורצונם של החולים להוסיף ליהנות מחיים פעילים ומלאים גם בגיל מבוגר, הביאו לעלייה במספר ניתוחי המפרקים המבוצעים בישראל, ולצורך במרפאות שתחום מומחיותן הבלעדי הינו החלפות מפרקים. באזור הצפון שיעור החלפות מפרקי ברכיים גבוה יותר בהשוואה לאזורים אחרים בארץ. המרפאה החדשה בחיפה עתידה לקצר משמעותית את התורים הארוכים ואת זמן ההמתנה הממושך לניתוח החלפת מפרקים, הנכפה כיום על חולי מפרקים תושבי הצפון.

ד"ר מאזן סעיד, אורתופד מומחה להחלפות מפרקים, מנתח מוביל במרפאה, אשר ביצע את הניתוחים הראשונים להחלפות מפרקים בבית החולים, עבר בעצמו לאחרונה ניתוח להחלפת מפרק ירך. הניתוח בוצע בעקבות תאונת דרכים קשה שעבר בשנת 96', שגרמה לניוון פרק הירך. ד"ר סעיד סבל מהגבלה בתנועה, התקשה בהליכה וסיים יום ניתוחים כשהוא סובל מכאבי תופת. על אף ניסיונו המקצועי ארוך השנים חשש, כאדם מן היישוב, לעבור את הניתוח.

ד"ר סעיד מודה: "היום אני מצר על כך שלא עברתי את הניתוח לפני כן. החיים שלנו כל כך קצרים, ואין שום סיבה לחיות עם הגבלה וכאבים, בעיקר לאור העובדה שההצלחה של הניתוח היא גבוהה. אני בקשר עם קבוצת חולים צעירים, בני 40 לערך, שלא מבינים איך הם חיו לפני הניתוח. חולים נוהגים לאמר 'אתם הרופאים לא יודעים מה עובר עלי. חכו שתגיעו למקומי ותרגישו'. אף אחד מהחולים שלי לא יכול לטעון כלפי טענה כזו".

הפחד מהשמנה כגורם מפריע בטיפול רפואי בחולי סוכרת

חברת נובונורדיסק, המובילה בתחום הסוכרת, הודיעה אתמול (רביעי) כי ממצאים עדכניים של מחקר "פרדיקטיב" (PREDICTIVE) מראים כי טיפול באינסולין לבמיר בשילוב עם אינסולין נובורפיד הינם הטיפולים היחידים הידועים כיום המשפרים את איזון הסוכר (בקרה מטאבולית) (ובנוסף) מפחיתים באופן משמעותי אירועי היפוגליקמיה (ירידה לרמות מסוכנות של סוכר בדם) לחולי סוכרת מסוג 1. זאת, מבלי לגרום לעלייה בלתי רצויה במשקל.

ד"ר אן דורנהורסט מאימפריאל קולג' בלונדון ציינה כי "לעלייה במשקל יש השלכות בעלות סיכון לחולי סוכרת ובקרת טיפול יעילה עם אינסולין יכולה לעיתים לגרום לעלייה במשקל. הממצאים של מחקר פרדקטיב מראים כי הטיפול המשולב באינסולין מספק בקרה מצויינת של מחלת הסוכרת ללא עלייה בלתי רצויה במשקל".

נתונים קליניים חדשים של המחקר הוצגו השבוע בכנס האירופי השנתי לסוכרת, אשר התקיים בדנמרק. במחקר השתתפו 179 חולי סוכרת מסוג 1.

בואו לדבר על זה בפורום אורתופדיה, בפורום מכשור רפואי ובפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום