מדור טיפים מס' 26

(0)
לדרג

איך להתכונן לשבוע הלימודים הראשון בבית הספר וכיצד לשמור על צוואר צעיר? כל העצות וההמלצות החדשות

מאת: מערכת zap doctors
מתכוננים לשבוע הלימודים הראשון

השבוע הראשון ללימודים מרגש במיוחד: שבוע של התחלה חדשה, מפגש עם כל החברים הוותיקים והכרה של חברים חדשים ועוד. עם זאת, בשבוע הראשון ללימודים קיים גם מתח לקראת שנת הלימודים העמוסה, דרישות המורים, המבחנים ועוד. אורלי רובינסון, מנהלת מוצרים בחברת "מדיליין", ריכזה מספר עצות שיעזרו לכם להגיע לימי הלימודים הראשוניים, למרות החששות, עם עור פנים רענן וקורן. יש לציין כי עצות אלו שימושיות לכל ימות השנה.

סימני עייפות, מתח נפשי ומצב רוח ניכרים בעור הפנים, ועל כן מומלץ להקפיד על שינה טובה ורצופה של לפחות 8 שעות בלילה.

היגיינה חשובה מאוד בשמירה על עור הפנים. על כן, חשוב להקפיד לנקות את עור הפנים משארי לכלוך שהצטברו במשך היום. ניתן לנקות את עור הפנים בסבון המתאים לסוג העור או בתכשירי ניקוי אחרים המתאימים לעור הפנים.

למרות שלא הוכחה האמונה הרווחת שתזונה לא נכונה ואכילת מזונות שמנים ושוקולד גורמת לאקנה, בכל זאת, יש להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת, כזו שתעזור לעור הפנים להיות יפה ובריא. על כן ההמלצה היא להימנע מאכילת מזון קלוקל בלילה שלפני תחילת הלימודים ולהקפיד על תזונה מאוזנת בכל ימות השנה.

יש לדאוג להרחיק את השיער ממגע עם הפנים, זאת כדי למנוע מעבר שומנים מאזור השיער לאזור הפנים. מסיבה זו מומלץ לא להשתמש בג'ל לשיער.

הקפידו על שתיית מים. שתיית מים מעניקה לעור הפנים מראה רענן. בשבוע הראשון ללימודים (וכן בשאר ימות השנה) הצטיידו בבקבוק מים והקפידו לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום.

אם בכל זאת צץ לו פצעון בבוקר של אחד מימי הלימודים הראשונים, לא להיבהל! מרחו ג'ל קלירקס על הפצעון. הג'ל אינו שמנוני, הוא חסר צבע ונטול ריח ומתאים לטיפול בכל שעות היום, גם במשך השהייה בבית הספר. חשוב מאוד, להימנע מלחטט בעור הפנים על מנת שלא להשאיר צלקות בעור. החיטוט בפצעים והלחץ המופעל עליהם תוך כדי חיטוט מחריף את המצב הדלקתי ומותיר צלקות.

כיצד נשמור על צוואר צעיר

צוואר ארוך, חלק, מתוח ונטול קמטים הוא מהמאפיינים החשובים ביותר של מראה צעיר ורענן.

צוואר צעיר הוא צוואר דק וארוך, בעל קווים נקיים וברורים, נטול קמטים, שומן ועור צנוח. אין בו פסים אורכיים הנובעים מפעילות שרירי הצוואר. מאפיין חשוב ביותר הוא ההפרדה החדה והברורה בין הצוואר וקו הלסת: קו הלסת מוגדר היטב והוא פוגש את הצוואר בזוית של 90 מעלות.

^^כיצד נשמור על צוואר צעיר?^^

- שמירה על יציבה נכונה: התעמלות נכונה תשמור על הצוואר והראש זקופים.

- שמירה על משקל הגוף: עליה בכמות השומן בגוף תורמת לעיבוי הצוואר וטשטוש קוויו הברורים.

- שמירה על העור: הימנעות מחשיפה לשמש, שימוש בקרמים הנכונים להזנת העור.

- מזותרפיה: החדרת חומצה היאלורונית דרך העור להעלאת הלחות הפנימית שלו ושיפור תפקוד העור.

- בוטוקוס: הרפיית השרירים שמושכים מטה את רקמות הצוואר ומחצית הפנים התחתונה תמנע את רצועות העור האורכיות, שמצדי קנה הנשימה ותאט את צניחת הלחיים מטה.

^^איך נחזיר עטרה ליושנה?^^

- בוטוקס: במקרים בהם השינויים בצוואר אינם קשים יכולה הזרקת בוטוקס להשיג שיפור מדהים. קפלי העור שנוצרו בגלל פעולת השרירים וטשטוש קו הלסת שנוצר בגלל משיכת הלחיים מטה ע"י השרירים ישתפרו כבר לאחר טיפול בודד.

- שאיבת שומן בצוואר: תסיר את עודפי השומן שהצטברו, אולם חשוב להיזהר משאיבת יתר אשר תיצור צוואר שדוף ובעל מראה חולני.

- ניתוח מתיחת צוואר: לרוב יש לשלב ניתוח זה יחד עם ניתוח הרמת פנים. בניתוחים אלו ניתן להדגיש את הצוואר ואת קו הלסת ולצור מחדש את הזוית הישרה בין הצוואר ללסת. ניתוח נכון הוא ניתוח אשר פונה לבעיות האנטומיות שנוצרו בתהליך ההזדקנות, כפי שתוארו קודם לכן, ומתקן אותן. ניתוח בו מתבצעת רק מתיחה של העור לא ייתן תוצאה טבעית לאורך זמן.

ד"ר נמרוד פרידמן, מנתח פלסטי והבעלים של "בית סיבל" - הבית לרפואה פלסטית ואסתטית.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור, בפורום הרזייה ללא דיאטה ובפורום כירורגיה פלסטית: בשיתוף עם אריאל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום