השמנה: מאבק לטווח ארוך

(0)
לדרג

"הטיפול הנכון בהשמנה הוא ע"י שינוי מוחלט של כל הרגלי האכילה הלקויים". ד"ר יוסף דיין פורש את משנתו

רופא פנימאי ,מומחה לרפואה פנימית
077-9977112 (מספר מקשר)

לאחרונה אנו עדים חדשות לבקרים לפרסומים על כמוסות פלא ועל אבקות קסם למיניהן, המבטיחים לכולנו הפחתה מיידית במשקל. בתמונות נראים אנשים שמנים המצולמים בזמנים שונים "לפני" ו"אחרי". אולם, לו היו מראים לנו גם את התמונות של "אחרי האחרי", סביר שהיינו רואים תמונה זהה לזו ש"לפני" ואולי אפילו חמורה יותר.

ד"ר יוסף דיין, ראש היחידה לטיפול בעודף משקל במרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה, בעל ותק של 25 שנות ניסיון ברפואה פנימית, רואה בהשמנת יתר מחלה כרונית קשה האחראית לתחלואה רבה ומיתה. "רוב המחלות כמו יתר לחץ דם, סוכרת, מחלות לב, כאבי גב, כאבי ראש וגם מחלות סרטן תלויות באופן ישיר ועקיף בהשמנת יתר", טוען ד"ר דיין. לדבריו, אי אפשר ואסור לטפל בהשמנה בשיטת זבנג וגמרנו. דיאטות למיניהן אינן הדרך לירידה במשקל. "לא ניתן לחסל מחלה כרונית קשה במבצע טיפולי קצר. טיפול שכזה יוצר בטווח הארוך נזק מצטבר לגוף ולחילוף החומרים שלו, והמטופל עולה בהדרגה במשקל" הוא מסביר.

הגורמים העיקריים האחראים להשמנה

אורח חיים לקוי והרגלי אכילה לקויים גורמים באופן משמעותי לתופעות של השמנה. הרגלים אלה כוללים אכילה מרובה מדי ולעיתים קרובות מדי, לעיסה לא מספקת ובזמנים לא נכונים וחוסר פעילות גופנית. "טיפול נכון הוא שינוי מוחלט של כל ההרגלים הלקויים. שינוי זה דורש למידה, מעקב והתמדה. רק שינוי בהרגלי האכילה, השתייה והפעילות הגופנית יביאו לירידה במשקל ולשמירה על המשקל החדש לאורך זמן. סבלנות ולימוד הדרגתי הם המפתח להצלחה. זה לא קל, אך אין כאן פתרונות מהירים". מדגיש ד"ר דיין, שחווה בעצמו את חווית ההפחתה במשקל. הוא השיל 35 ק"ג ממשקל של 120 ושומר על משקל זה כבר 17 שנה ברציפות.

שיטת טיפול להורדה במשקל

מהי אם כן השיטה הנכונה להפחתה משמעותית במשקל? ד"ר דיין התמחה בשיטת ד"ר מאייר - המבוססת על ניקוי הגוף מרעלים, תוך הקניית הרגלי אכילה נכונים. הוא פיתח שיטה מתונה יותר, המבוססת על שינוי כל ההרגלים הלקויים, ולימוד הדרגתי של אורח חיים נכון ובריא.

הוא מציע טיפול המבוסס על "חוזה טיפולי" בינו לבין המטופל, וכפתרון לבעיה זו אף יצר "חוזה טיפולי" שנוסח ע"י עורך דין מהבכירים בארץ. מדובר בחוזה, משפטי לכל דבר המחייב את שני הצדדים, לטיפול שנמשך 6-12 חודשים, במהלכם מתחייב המטופל לבוא לביקור במרפאה פעם עד פעמיים בשבוע, כשהוא משנה בהדרגה, במהלך זמן זה את הרגלי האכילה, הרגלי השתייה והרגלי הפעילות הגופנית.

^^עקרונות הטיפול:^^

- מרבית המטופלים מסגלים לעצמם יום צום קבוע המבוסס רק על שתייה, או יום המבוסס על שתייה מרובה ומזון קל במיוחד - 2-3 קעריות מי מרק ירקות, או 2-3 טוסטים מלחם לבן עם חלבונים כאשל, גיל וכד', במטרה לאפשר למערכת העיכול לנוח ולנקות את הגוף.

- אכילה של 3 ארוחות מסודרות ביום בשעות קבועות.

- הקפדה על שתייה מרובה ללא סוכר (בנפח מעל 4% מגופו של המטופל).

- השתייה מתבצעת אך ורק בין הארוחות ולא תוך כדי האוכל.

- פעילות גופנית מסודרת על בסיס יומי בהיקף של 30-60 דקות מדי יום. סוג הפעילות, משכה ורציפותה משתנים מאחד לשני.

- לומדים ללעוס נכון.

- לומדים לאכול לאט ובסבלנות.

- לומדים לא לאכול לעיתים קרובות.

- לומדים לא לאכול את הארוחה השלישית מאוחר בערב.

- לומדים לא לשתות עם האוכל, אלא רק כחמש דקות לאחר סיום הארוחה.

- לראשונה לומד המטופל לזהות תחושת שובע מהי ומהו רעב אמיתי.

רוצה להתחיל להרזות? לחץ/י על דיאטה אונליין.

ד"ר דיין מנהל פורום רפואה שלמה - רפואה פנימית עם רפואה משלימה וביולוגית.

ד"ר דיין יוסף בע"מ
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום