אלרגים למלחמות

(0)
לדרג

הידעתם? לחץ וחרדה מהם סובלים תושבי צפון הארץ עלולים לעורר אלרגיות, בעיקר בקרב ילדים. סיבות ותגובות

מאת: מערכת zap doctors

"הלחץ והחרדה, אתם מתמודדים תושבי הצפון, עלולים לעורר אלרגיות רדומות, או להחמיר אלרגיות קיימות, במיוחד בקרב ילדים", כך אומר ד"ר איתי נוימן, מנהל המחלקה לאלרגיה ולאסטמה בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר.

אלרגיה היא תגובה בלתי רגילה לגורמים סביבתיים, ביולוגיים, פיזיקליים, כימיים ונפשיים. הבסיס לבעיה הוא גנטי: כשאדם בעל נטייה גנטית פוגש בגורם מעורר, כמו מצבי לחץ, מתח ותסכול, אקלים, מזון תעשייתי ועוד, הוא מפתח מצב של מחלה שהביטוי שלה משתנה.

לתנאי הלחץ, שעלולים להוות כר פורה להתפרצות של אלרגיות רדומות, מצטרף גורם נוסף שעלול להחמיר את הבעיה לאלו שכבר סובלים ממנה, או לאלו להם נטייה גנטית לכך - הישיבה במקלט.

קרדית אבק הבית, ששוכנת בעיקר במקומות סגורים ולא מאווררים (כמו מקלטים), היא חרק מיקרוסקופי, בגודל שלוש עשיריות המילימטר שגדל בסביבה ביתית בלבד. הקרדית ניזונה בעיקר מקשקשים שנושרים מעור האדם ומחומרים אורגניים אחרים באבק. היא חודרת לדרכי הנשימה לריריות האף ולעיניים, ויוצרת תגובה אלרגית בקרב אנשים בעלי נטייה גנטית לפתח תגובה זו.

אחת התגובות הנפוצות במגע עם קרדית הבית, היא הפרשת ליחה, ונוזלים באזור האף והגרון. פעמים רבות, תגרום הפרשת הליחה לתופעות שמדמות דלקות באזור האוזניים והגרון, אך לרוב ללא חום. המודעות לבסיס האלרגי יכולה למנוע טיפולים שגויים.

מה מייחד אלרגיה של ילדים?

המצב הופך לבעייתי יותר כשמדובר בילדים, להם דרכי נשימה קטנים יותר, וכמויות של ליחה עשויות להצטבר בדרכי הנשימה, להפריע לנשימה סדירה וליצור שיעול טורדני שמדמה אסטמה.

קרדית האבק אינה הבעיה היחידה שאיתה יאלצו להתמודד אלו שיושבים במקלטים. המזון שאנו לוקחים איתנו למקלטים - בדרך כלל מזון משומר, עלול להניב תגובות אלרגיות קשות ומגוונות. שכן רבים, בעיקר ילדים, אלרגיים לחומרים משמרים ולצבעי מאכל. התגובות עלולות לנוע מהיפראקטיביות ועד לקשיי נשימה.

גם שוקולדים, שנועדו לעודד את הילדים בעת השהייה במקלט, עשויים להוסיף למתח ולהיווצרות מוגברת של ליחה.

בעיה נוספת עלולה להיווצר אם אתם או שכניכם לוקחים אתכם למקלט את חיות המחמד שלכם. אנשים רבים אלרגיים לחתולים ולכלבים, והמצב עלול להחמיר בשל הקרבה אליהם, והשהייה אתם באותו החלל.

על ההורים לגלות בראש ובראשונה ערנות למצבו של הילד. לאחר שהתעורר החשד, יש צורך לוודא, על ידי בדיקות מקצועיות, את המניע לבעיה ואת דרכי הטיפול, במרפאות מקצועיות.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה ובפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום