צרכנות רפואית מס' 56

(0)
לדרג

עקב האירועים בצפון: טיפולי שיניים לילדים ללא תשלום; טיפול חדש להסרת הערמונית, חיסונים למטיילים בחו"ל ועוד

מאת: מערכת zap doctors
בעקבות המלחמה: טיפולי שיניים לילדים ללא תשלום

משרד החינוך מעניק לילדי בתי הספר וגני החובה הטבה לטיפול בשיניים חבולות באמצעות מרפאות השיניים של קבוצת 'שורש-אריאל' בפריסה ארצית. עד כה לא כללה ההטבה של משרד החינוך טיפולי שיניים כתוצאה מחבלה שנגרמה מפעולות איבה.

עקב הלחימה בצפון ובדרום ונפילת הטילים המהווים סיכון לילדים השוהים באזורים אלו, נרתמה קבוצת שורש לטובת תלמידי מערכת החינוך, ותעניק ללא תשלום, טיפולי שיניים גם אם נחבלו כתוצאה מפעולות איבה.

ילדים הנפצעים ונחבלים בשיניים יכולים להתקשר למוקד הארצי של קבוצת 'שורש אריאל' שמספרו 1700-706-707 ולקבל טיפול שיניים ללא תשלום במסגרת הרחבת ההטבה, אותה מעניקה קבוצת שורש-אריאל.

ד"ר ליאור דוד, מנהל תחום השיניים ב'אריאל-שורש' אמר כי "תלמידי מערכת החינוך הנמצאים במהלך החופש הגדול ושוהים באזורי הלחימה צפויים עוד יותר לחבלות ופגיעות שיניים גם בזמן הריצה למרחב מוגן. אנו מקווים שהילדים ישמרו על עצמם ולא יפגעו, אך אם בכל זאת יפגעו נשמח לסייע להם בטיפול הראוי".

הלייזר הירוק הגיע לישראל

לא רק הדשא של השכנים ירוק: החידוש האחרון של הטכנולוגיה הרפואית בתחום הכירורגיה האורולוגית הגיע סוף-סוף גם לישראל. בשבוע שעבר בוצע לראשונה בארץ טיפול להסרת ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת באמצעות אידוי בלוטת הערמונית ב"לייזר ירוק".

הסרת הבלוטה בשיטה החדשנית של אידוי בלייזר היא מהפכה בכירורגיה אורולוגית, והיא פותחת עידן חדש בניתוחי הסרת ערמונית בישראל, לאחר 30 שנה שבהן קפא התחום על שמריו.

בניגוד לשיטה הניתוחית הקיימת, את הטיפול החדשני אפשר לבצע גם בחולים המטופלים בתרופות נוגדות קרישה (כדוגמת אספירין).

נוסף על כך, השימוש בלייזר ירוק מקטין באופן משמעותי את הסיכון לדימום; לא מצריך שימוש בשטיפת גליצין (שיכולה להיות רעילה לגוף ואף לעתים לגרום למוות); מאפשר לחולה להשתחרר מבית החולים זמן קצר לאחר תום הניתוח (במקום להישאר לאשפוז כ-3 ימים); ומונע את הצורך להישאר מחובר לקטטר זמן ממושך.

הגדלה שפירה (לא סרטנית) של הערמונית היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר אצל גברים מבוגרים. מחצית מהגברים בשנות ה-50 לחייהם ו-90% (!) מהגברים מעל גיל 80 סובלים ממנה, על פי הספרות הרפואית.

25% מקרב אלו הסובלים מהגדלת ערמונית (כלומר: 12.5% מבני ה-50-60 וכ-23% מבני 80 ומעלה) מדווחים על סימפטומים שפוגעים בתפקוד היומיומי שלהם, כמו קימה תדירה בלילה לשירותים, זרם חלש ודק וצורך תכוף להטיל שתן.

בשלב הראשון של המחלה ניתן לה טיפול תרופתי, אולם בשלבים המתקדמים שלה יש לבצע ניתוח כדי להסיר את החלק החוסם של הערמונית, הלוחץ על מוצא כיס השתן. אלפי ניתוחים כאלו מבוצעים בבתי החולים בישראל מדי שנה.
השיטה הניתוחית המקובלת לטיפול בבעיה (הנקראת TURP, ושבה משתמשים בחשמל) לא השתנתה כלל ב-30 השנים האחרונות, והיא נחשבת לטיפול סטנדרטי ושגרתי.
חרף זאת יש לה שני חסרונות בולטים: לא ניתן לבצע אותה בחולים המטופלים ב"מדללי דם" (ורבים מן החולים בגילאים הרלוונטיים נזקקים למדללי דם); ושטיפת הגליצין הנדרשת לצורך הניתוח גורמת ב-10% מהמקרים להרעלה.

הרעלה כזו ("תסמונת TUR") כוללת שורה של סימפטומים - החל בתחושה לא נוחה, דרך הפרעה חמורה במאזן המלחים של הגוף וכלה במות החולה.

ניתן לפנות אל המרכז לכירורגיה

"צא-דע" לדרך

מרפאת מטיילים המתמחה בייעוץ ובמתן חיסונים למטיילים בחו"ל נפתחה בבי"ח בילינסון. המרפאה מספקת ייעוץ מקדים ומגבשת עבור הנוסע חבילת חיסונים מקיפה המותאמת אישית לצרכיו, בהתאם ליעדי הנסיעה,עיתוייה, אורכה, ההיסטוריה הרפואית וגורמים נוספים. בנוסף, היא גם מספקת מידע מעודכן בנושא התפרצויות של מחלות במדינות השונות, זאת בכפוף לפרסומים של ארגון הבריאות העולמי, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות והנחיות משרד הבריאות.

ד"ר איריס אוסטפלד, רופאה בכירה בפנימית א', מומחית למחלות זיהומיות ומנהלת מרפאת המטיילים בבילינסון: "השירות מיועד לנוסעים לכל יעד בעולם, אך בעיקר למטיילים בארצות המזרח הרחוק, דרום ומרכז אמריקה ואפריקה הן למטרת טיול והן למטרת עסקים. ההיגיינה בחלק מהארצות באזורים אלה נחשבת לנמוכה, רמת הרפואה בהם משתנה ואינה עונה תמיד על סטנדרטים של רפואה מערבית, ולעיתים גם אינה נגישה. קיימת שכיחות יתר של חשיפה למחלות קשות כדוגמת מלריה שחפת וצהבת זיהומית, שתפוצתן ירדה משמעותית בעולם המערבי. על-כן, מומלץ להקדים ולקבל ייעוץ וחיסונים טרם הנסיעה, כי רפואה מונעת עדיפה פי כמה על צורך לטפל במחלה. אנו במרפאה ממליצים למטיילים לא להיזכר ברגע האחרון, אלא להתחיל בחיסונים כ-4 עד 6 שבועות לפני הטיסה. תהליך החיסונים מתחיל במרפאה באותו יום, וכך נחסך זמן יקר נוסף".

המרפאה מאושרת על-ידי משרד הבריאות ומנוהלת על ידי רופאים מומחים ברפואה פנימית ובמחלות זיהומיות, העוסקים באופן שוטף ברפואת מטיילים. מחלות נפוצות להן ניתנים חיסונים: צהבת נגיפית, טיפוס הבטן, דלקת קרום המוח המנינגוקולית, דלקת מוח יפנית, קדחת צהובה, שיתוק ילדים (פוליו), טטנוס ודיפטריה. ניתנים הסברים לגבי אמצעי זהירות ממחלות המועברות ע"י מזון ושתיה כמו הרעלת קיבה ודיזינטריה, וכיצד להתמודד במידה ונדבקים. כמו כן, ניתנים מרשמים לתרופות למניעת מחלת המלריה, האופיינית לאיזורים טרופיים ברחבי העולם, אמצעי זהירות מפני עקיצות יתושים וקדחת הדנגי ועוד.

המרפאה ממוקמת בביה"ח בילינסון בניין המרפאות קומה 2. שעות הפעילות: בימים ב' ו-ה', בשעות 16:00 עד 18:00.

ניתן לפנות ולקבל מידע גם באמצעות הטלפון: 03-9378215.

עורי עור

חברת "פארמה אסתטיקה", הישראלית המתמחה בהכנת רקיחות דרמו קוסמטיות, פרי פיתוח רוקחים בעלי ניסיון קליני עשיר, פיתחה, כך מבשרים לנו, שני תכשירים חדשים המתאימים במיוחד לטיפול בעור לאחר קרינה (של השמש, טיפול לייזר להסרת שיער, או, חלילה, טיפול ראדיו- תראפי במחלקות אונקולוגיות).

רדיאפן קרם - קרם בעל מרקם עדין למניעת ושיקום נזקי קרינה המבוסס על שילוב של חומר חדשני - ביו פפטיד (Palmitoyl Ologopeptide) - שרשרת של בין 5 ל-10 חומצות אמינו, המופקות בטכנולוגיות מתקדמות, מחומרים טבעיים. תכונתן העיקרית - המרצת קצב ייצור הקולגן ב-35%, ונוגד דלקת טבעי המסייע בשיקום העור ותיקון נזקי הקרינה. כמו כן, מכיל מיצויי צמחים טבעיים: שמן אובלפיחה המזרז את החלמת העור אחרי קרינה והופעת כוויות, תמצית ג'ל קלנדולה, פיאוניה, תה ירוק ואלוורה, הידועים בהשפעתם נוגדת הדלקתיות וכמזרזי תהליך שיקום והחלמת פצעים. המרכיבים פנתנול ואלאנטוין מסייעים לשיקום ולהבראת העור הפגוע.

את הקרם יש למרוח 3 פעמים ביום. למי שעובר טיפול בלייזר (להסרת שיער או ראדיו - תראפיה), מומלץ למרוח שעה לפני הטיפול.
מחיר רדיאפן קרם בשפופרת פלסטית נוחה לשימוש המכילה 50 מ"ל: 50 ש'. להשיג בכל בתי המרקחת.

ויטקומבין - ג'ל להרגעת העור ולסיוע להחלמה מהירה של עור מודלק ופגום המבוסס על שילוב של מרכיבים צמחיים מובחרים כמו: אלוורה, ויטמין E, אלאנטוין, פנאטנול, שמן לבנדר ומיצוי צמחי הקלנדולה, קמליה, סינסיס ופיאוניה, עם חומרים טבעיים נוגדי דלקת.

שילוב כל המרכיבים הללו מספק לעור לחות, מסייע בהבראתו המהירה של העור המודלק, מפחית את אדמומיותו, את הפריחה והגרד הנוצרים בעור לאחר הקרינה, ומונעים יובש בעור.

מחיר ג'ל ויטקומבין בשפופרת פלסטית נוחה לשימוש המכילה 200 מ"ל: 63.50 ש'. להשיג בכל בתי המרקחת.

בואו לדבר על זה בפורום אינטגרטיבי לרפואת עור, אסתטיקה וקוסמטיקה טבעית, בפורום ביטוח בריאות ונסיעות לחו"ל, בפורום מחלות זיהומיות, בפורום כירורגיה ובפורום רפואת שיניים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום