פורום חדש: פרחי באך

(3)
לדרג

פורום טיפול בפרחי באך מצטרף למערכת הפורומים העשירה של אתר דוקטורס. היכרות עם תמציות "פרחי באך" - מבוא

מאת: רון גילעם

תורת הטיפול בפרחי באך קרויה על שם ד"ר אדוארד באך (1886-1936), רופאM.D מאנגליה, איש מדע, חוקר, פילוסוף והומיאופת. השיטה כוללת שימוש ב-38 תמציות אנרגטיות מפרחי בר, וגם מעצים ומפרחים תרבותיים ומי מעין, ידידותיים לאדם, אותם גילה ד"ר באך במהלך מחקריו ועבודתו בשנות ה-30 של המאה הקודמת.

תמציות הפרחים עוזרות לאדם להעלות למודעות דפוסי חשיבה ודרכי התנהגות מאוזנים ובריאים התומכים בהגשמתו העצמית ומסייעים באיזון מצבים רגשיים, מאחר והדברים העומדים בבסיסן של מחלות רבות ושונות הם: פחד, חרדה, בדידות, חוסר ביטחון, רגישות יתר, דאגנות, עייפות וכו'.

בכל "תמצית" מגולם תדר אנרגטי ייחודי, אשר משפיע על החסימות שנוצרו, בעקבות הסיבות הנ"ל, ומסייע לשחרר ולאזן אותן. הסרת החסימות והעלאת התדר האנרגטי של גופנו הפיזי, מאפשרות פתיחות לתובנות ולמימוש עצמי נכון וגבוה יותר, המתאים לאדם הספציפי - האחד, היחיד והמיוחד, המעוניין לחיות חיים נכונים והרמוניים. הטיפול ב"פרחי באך" מאד בטוח, אפשר ורצוי לשלבו בכל שיטת טיפול אחרת, לקידום, לסיוע ולריכוך התהליכים הנחווים.

על פי תורה זו, מטרת חייו של האדם עלי אדמות היא, להגשים ולממש את עצמו, לפי מהותו האישית והפוטנציאל הטמון בה, לטובתו ולטובת החברה בה הוא מצוי, מבלי לפגוע בזולתו. סטייה מ"נאמנותו למקור" וממהותו גורמת להפרת האיזון במערכותיו, והיא הסיבה העיקרית לחדירת פחדים וחרדות, העדר בטחון, נוקשות, רגישויות יתר וכדו' לחייו (אם נולדת "תפוז" - הייה "תפוז". אל תשחק אותה "אבוקדו", כי אתה לא! כ"תפוז" אתה תגשים ותממש את עצמך הכי טוב - כי זאת מהותך!).

נפש בריאה בגוף בריא

ב"רפואה המערבית" מרכזים את המאמצים הטיפוליים בפיתרון "המחלה" (הסימפטום), על ידי התערבות פיזית וכימית לשיכוך הכאב או המצוקה, עד שנפסיק להרגיש בהם, למרות תופעות הלוואי ההרסניות. לפעמים זהו הדבר הנחוץ לאותו הרגע, בעיקר אם נשקפת סכנת חיים. אך במקרים פחות קיצוניים, הטיפול בפרחי באך מאפשר להתעמק ולחפור בבסיס המחלה והמצוקה, שהוא ברוב המקרים תוצאה של "בעיה חוויתית" - רוחנית, נפשית, מנטאלית, ריגשית, המשבשת את האיזון הפנימי ו"מסמנת" את קיומה בגוף הפיזי, באי נוחות- DIS-EASE, במחלה ובכאב וגם "בגוף" הנפשי במצבי רוח, באדישות, באפטיה, בדיכאון, בהיפר אקטיביות, בחוסר קשב, בחוסר ריכוז, באלימות וכדו'.

דוגמא להסברת ההבדלים בין הגישות: מקרה יומיומי של כאב ראש חוזר ונישנה. "אדם רגיל", יקח אקמול (לדוגמא) לכאב הראש, כדי שהכדור יפתור את ההטרדה והכאב ובתפיסה ההוליסטית "לקנות שקט לזמן מוגבל".

המטפל ב"פרחי באך" יבקש לברר איתו מה הסיבה לכאב הראש - חלק מהחוויות והתחושות היכולות לעורר כאב ראש הן: לחץ ומתח, תזונה לקויה, מקום העבודה שאינו מתאים, דאגנות יתר, פחד מהתמודדות, נוקשות מחשבתית, כעס, תיסכול, הרגשת ניכור, אי סיפוק וכדו'.

בעזרת תמציות "פרחי באך" והתהליך המתלווה לשימוש בתמציות אלה, ישתחרר אותו אזור חסום ובכך יוקל הכאב ובהמשך התהליך הטיפולי, קרוב לודאי שייעלם, בעיקר כתוצאה ממציאת פתרון לסיבה שגרמה לכאב. כולנו סובלים מכאב ראש לפעמים, אך מהות הכאב עצמו שונה מאדם לאדם ולכן ההרכב של התמציות, שיוכנו בבקבוק הטיפולי, יהיה שונה מאדם לאדם, למרות הסימפטום הזהה.

הבסיס בשיטת הטיפול ב"פרחי באך", הוא באינדיבידואליות של האדם, ולכן לא ניתן לאמוד ולכמת את שיטת הטיפול הזאת, כי היא מתייחסת אל האדם כאל פרט ייחודי ולא כאל גוף במדגם כוללני.

החלק החשוב בטיפול בשיטת "פרחי באך" הוא השיחה: "דאגה בלב איש - ישיחנה", אמרו חכמינו... המטופל המספר למטפל על אורח חייו, מעשיו, תחביביו ומצוקותיו, בשיחת חולין רגילה, שלפעמים אפילו לא נוגעת למחלה גופה, אך מתארת את הרגשותיו ותחושותיו, מנחה את המטפל המיומן אל התמציות שתוכלנה לפתור את הסיבות למצוקותיו. ובהתאם לממצאים יוכן למטופל "בקבוק טיפולי" ויחל התהליך של "קילוף הבצל" ואיזון המצבים והמערכות הזקוקות לאיזון.

שיטת הטיפול ב"פרחי באך" מאמינה באדם וביכולתו להירפא, רק אם ירצה ויהיה מוכן לקבל על עצמו, בלב שלם, את האחריות לבריאותו ויקדיש סבלנות ואורך רוח לתהליך הטיפולי.

רון גילעם - יועץ ומטפל מומחה באיזון בריאותי, במגוון שיטות על פי הגישה ההוליסטית. מומחה בטיפול בתמציות פרחי באך, בוגר "מרכז באך" באנגליה, מורה ומרצה ב"מכללת רידמן", ב"מכון רון" וב"מכון וינגייט".

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בפרחי באך, בניהולם של רון גילעם וליאת אבן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום