תסמונת התעלה הקרפלית - מהי וכיצד מטפלים בה ביעילות?

(0)
לדרג

מאת: מערכת zap doctors

חיים, בן 48, סבל במשך מספר שנים מנימול בשתי כפות ידיו. "הכאבים היו מאד חזקים ובקושי יכולתי להרים כוס. הרופא הציע לי טיפול בזריקות שהקלו עליי מעט, אך הכאבים חזרו ואף גברו, והרופא אמר לי שאין מנוס מניתוח".

סיפורו של חיים הוא דוגמא אחת, מיני רבות, לתופעה של כאבים בשורש כף היד או בכף היד. הגורמים לכך רבים ומגוונים. החל משימוש יתר בשורש כף היד ודלקות מפרקים ועד חבלות ושברים של אחת או יותר מעצמות כף היד. לרוב מאובחנת בעייה זו כ"תסמונת התעלה הקרפלית" (C.T.S.).

תסמונת זו הינה שכיחה ומאופיינת בלחץ על העצב המדיאני בכף היד, ונקראת גם תסמונת המחילה הכפית.
התעלה (המחילה) הקרפלית בנויה מעצמות שורש כף היד ומגידי השרירים הגורמים לכיווץ באצבעות. התסמונת נגרמת בד"כ עקב מאמץ ממושך, טראומה וכד' המביאים למצב דלקתי וגורמים לנפיחות. הנפיחות היא זו שלוחצת על העצב וכתוצאה מכך נפגמת זרימת הדם התקינה.

התוצאה עלולה להיות כאב חזק, תחושת צריבה, נימול, חוסר תחושה ועוד, אשר לעיתים מתפשטים מכף היד אל האצבעות, לאורך האמה והזרוע ועד הצוואר.

הסובלים מתופעה זו יתלוננו בעיקר על סימפטומים הפוגעים באגודל, באצבע ובאמה, ביד אחת או בשתיהן. יתכן קושי בכיפוף האגודל פנימה לכוון האצבע, לעיתים ירידה בכוחן של האצבעות וביכולת לאגרף את כף היד. תיתכן הקרנה של הכאב לאמה ולזרוע, ולעיתים יתלוננו הסובלים מן התופעה על כך ש"דברים נופלים להם מהידיים".

נשים סובלות מ-.C.T.S יותר מגברים. מחקרים אף מראים על קשר בין שינויים הורמונאליים לבין הופעת התופעה ואכן פעמים רבות ניתן לראות כי הבעיה מופיעה אצל נשים בזמן הריון ו/או לאחר הלידה. מצבים נוספים המחמירים את הסינדרום: בעיות בבלוטת התריס, סוכרת, עודף משקל, תזונה לקויה, עישון ומתח נפשי.

בחלק ניכר מן המקרים מוצע ניתוח לפתרון הבעיה, אך יש לזכור כי הניתוח מצליח רק בכמחצית המקרים, וגם אם אכן הצליח - אין ודאות שהבעיה לא תחזור, ועלול להיווצר הצורך בניתוח חוזר.

"בעצת מכרה הגעתי למרפאת CRT בתל אביב, שם טופלתי בעזרת מכשיר גרמני, טיפול נעים וללא כאבים ובתוך שני טיפולים כבר הרגשתי הקלה עצומה... זה היה פשוט כמו קסם... לחשוב שהייתי צריך לעבור ניתוח כדי לתפקד שוב כאדם בריא...CRT פשוט החזירו לי את עצמאותי".

מסביר אלי נחום, מומחה בשיטת CRT ומנהל המרפאה: "לעיתים קרובות קיים קשר בין חוליית הגבT-1 לבין הנימול בכפות הידיים. אצלנו במרפאה מייחסים חשיבות רבה לטיפול בחוליה, בכירופרקטיקה עדינה, שיכול למעשה לפתור חלק ניכר מן הבעייה.

"גיד שלוחץ על עצב שורש כף היד גורם לחוסר זרימה תקינה של דם ולכל הסימפטומים הנ"ל, אך בעזרת המכשיר, ע"י טיפול חיצוני בלבד, ללא כל כאבים או תופעות לוואי, אנו משחררים את המתח מהגיד שלוחץ על העצב ובכך פותרים את בעיית הלחץ והנימול".

לפני כעשור (1994) פותחה שיטת הטיפול באמצעות מידע תאי ((CRT על-ידי פרופסור יאנס סחטלבן מאוניברסיטת המבורג שבגרמניה, כטכניקה עולמית ייחודית. שיטת טיפול זו מבוססת על תאוריית שדה הקוואנטים. שיטת ה-CRT משתמשת בשדות אלקטרומגנטיים, אשר משפיעים על התהליך המטבולי ועל הפוטנציאל התאי בגוף האדם. השפעה זו מבוססת על גירוי הד.נ.א בעזרת שדות פוטונים הנשלחים לכיוון התא. CRT הינה שיטה המגשימה את חידוש התא ואינפורמציה בין-תאית באמצעות שיגור פולסי פוטונים.

מטרת הטיפול הינה שימור תאים קיימים ובמקביל מתן פתרון לבעיות ספציפיות. כתוצאה מכך, שיטת טיפול זו הינה ייחודית והוכיחה אפקטיביות רבה במחקרים קליניים.

הטיפול משפיע ישירות על זכרון התא ומעודד את התא לחזור לתפקוד נכון, כמו לפני המחלה. במהלך הטיפול, מועברים, באמצעות שדות מגנטיים, פולסים אשר מותאמים בתדירותם לבעיה. התאים הבריאים מתעלמים מפולסים אלו ומעבירים אותם הלאה לתאים הפגועים.

ייחודו של המכשיר, אשר מופעל במרפאת CRT בתל אביב, באופן בלעדי, הוא ביכולת שלו לטפל בהצלחה בתסמונת התעלה הקרפלית ללא זריקות וניתוח בתוך כ-3 טיפולים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום