פרוסטטה: מחקר ושאלון

(0)
לדרג

דוקטורס מציג: טיפול להשגת התרוקנות שלפוחית השתן ושיפור בתפקוד המיני ושאלון בחן את עצמך בנושא הערמונית

מאת: מערכת zap doctors

מחקר: טיפול משולב בבעיות בתפקוד המיני ובעיות פרוסטטה

ממחקר חדש שפורסם בפגישה השנתית של איגוד האורולוגים האמריקאי עולה, כי טיפול משולב של התרופה ויאגרה, לטיפול בבעיות בתפקוד מיני והתרופה קסטרל, לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית (פרוסטטה) בקרב גברים שסובלים משתי הבעיות נמצא יעיל ביותר.
טיפול משולב זה נמצא בטוח ויעיל להשגת התרוקנות שלפוחית השתן ושיפור בתפקוד המיני.

במחקר נבדקו 3 קבוצות: הקבוצה הראשונה כללה 20 גברים שטופלו בקסטרל בלבד למשך 12 שבועות, הקבוצה השנייה כללה 21 גברים שטופלו בויאגרה בלבד למשך 12 שבועות והקבוצה השלישית כללה 21 גברים שטופלו באמצעות 2 התרופות יחד.

הממצאים לפי מדד IPSS - מדד בינ"ל לבחינת תסמינים הנובעים מהגדלת הערמונית מראים כי:

בקרב החולים שטופלו רק באמצעות קסטרל נמצא שיפור ניכר בבעיות הערמונית ושלפוחית השתן ושיפור קל בלבד בתפקוד המיני. בקרב חולים שטופלו רק באמצעות ויאגרה היה שיפור קל בבעיות הערמונית ושלפוחית השתן ושיפור גדול בתפקוד המיני. בקרב המטופלים שטופלו באמצעות 2 התרופות יחד נמצא שיפור משמעותי בכל המדדים.

משמעות הממצאים היא שלגברים מעל גיל 50 הסובלים הן מבעיות במתן שתן כתוצאה מפרוסטטה מוגדלת והן מבעיות בתפקוד מיני - שילוב התרופות ויאגרה וקסטרל יכול להשיג שיפור משמעותי בתסמינים המשולבים יותר מטיפול בתרופה אחת בלבד.


בחן את עצמך - האם אתה סובל מערמונית מוגדלת?

מרבית מהגברים בגילאי 50 ומעלה סובלים מפרוסטטה מוגדלת הגורמת לבעיות בהטלת שתן ובירידה בתפקוד המיני, בעיה הפוגעת בהם ובבת הזוג.

מתברר כי מרביתם מתביישים לדבר על הבעיה, 'ממשיכים לסבול בשקט' ונמנעים מביקור אצל הרופא מתוך בושה וחשש מגילוי סרטן בערמונית. ב-70% מהמקרים ניתן לפתור את הבעיה ללא התערבות כירורגית, לכן חשוב לאבחן את הבעיה בהקדם.

יצרנית התרופה "קסטרל", לטיפול בהגדלה שפירה של בלוטת הערמונית ניסחה שאלון באמצעותו תדע האם אתה סובל מערמונית מוגדלת.

1. האם רמת האנרגיה והמרץ שלך נמוכה?

2. האם אתה חש עייפות וחוסר מוטיבציה?

3. האם פעילויות הפנאי שלך נקטעות פעמים רבות?

4. האם אינך מרוצה מחיי המין שלך?

5. האם החשק המיני שלך ירוד?

6. האם אינך מרוצה מהזיקפה שלך?

7. האם אתה סובל מאי שפיכה?

8. במידה ויש לך שפיכה, האם אתה חש אי-נוחות בזמן השפיכה?

9. האם אתה מטיל שתן פעמים רבות בטווח זמן של פחות משעתיים?

10. האם אתה קם פעמים רבות במהלך הלילה על מנת להטיל שתן?

במידה והשבת על רוב השאלות בחיוב, יתכן מאוד שהנך סובל מהגדלה שפירה של הפרוסטטה ועליך לפנות לאורולוג לשם אבחון וקבלת טיפול.

בלוטת הערמונית - מתי להיבדק?

מהי בלוטת הערמונית?

הערמונית (פרוסטטה) היא בלוטת מין משנית אצל הגבר. היא דומה בצורתה לאגוז עץ הערמון, ומכאן שמה. הבלוטה ממוקמת מתחת לשלפוחית השתן, בבסיס הפין ולפני החלחולת (רקטום). דרך פתח צר בבלוטת הערמונית עוברת השופכה, דרכה עובר השתן משלפוחית השתן עד קצה הפין. בבלוטת הערמונית נוצר רוב נוזל הזרע.

מהי הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית?

הגדלה שפירה (לא ממארת) של בלוטת הערמונית (BPH=Bengn Prostatic Hyperplasia) היא תופעה שכיחה המתרחשת אצל יותר ממחצית הגברים שמעל גיל חמישים. הדבר קורה עקב שינויים הורמונליים בבלוטת הערמונית וגורם ללחץ על השופכה העוברת דרכה, כך שעלולות להיגרם הפרעות בהטלת השתן. לעיתים נגרמת הנפיחות בבלוטת הערמונית עקב דלקת שסימניה דומים לסימני ההגדלה השפירה של בלוטת הערמונית, אך היא נוטה להופיע אצל גברים צעירים יותר.

מהי הגדלה ממארת-סרטן-של בלוטת הערמונית?

הגדלה ממארת מתרחשת, כאשר חלק מהתאים שבבלוטת הערמונית משנים את אופי גדילתם, ויכולים להיווצר תאים סרטניים. הסיבות הישירות להיווצרות סרטן הערמונית עדיין אינן ידועות, אך באופן כללי ניתן לומר, כי במצב זה נפגם משהו במנגנון הפנימי המפקח על קצב גדילת התאים. בערמונית, שלא כמו בסרטן של איברים אחרים, קצב התחלקות התאים הממאירים הינו איטי מאוד. לכן, למרות השכיחות הגבוהה יחסית של סרטן הערמונית באוכלוסיית הגברים המבוגרת, אין למלחמה זו מאפיינים קליניים ברורים ומיידים, ופעמים רבות אין המחלה מגיעה לידי ביטוי קליני כלשהו, כלומר, החולה לא חש במחלתו. השכיחות. השכיחות של שני המצבים - הגדלה שפירה ומחלת הסרטן של בלוטת הערמונית- עולה עם הגיל. בדרך כלל, אין מאבחנים הגדלה של הערמונית מכל סוג, לפני גיל חמישים. הסימנים והתופעות בשתי מחלות אלו דומים, ואין אפשרות להבחין ביניהן ללא בדיקות רפואיות.

רק אחד מתוך 10 גברים עם הפרעות בהטלת שתן בשל הגדלת הערמונית יחלה בסרטן הערמונית.

מהן התופעות המצריכות בדיקה רפואית?

התופעה העיקרית מתבטאת בקשיים בהטלת שתן. ייתכן ויופיע אחד או יותר מבין הסימנים הבאים:

קושי להתחיל בהטלת השתן.

זרם שתן חלש.

מתן השתן אורך זמן רב יותר, או שהוא מפסיק ומתחיל מחדש, לסירוגין.

טפטוף לאחר סיום מתן השתן.

צורך להטיל שתן לעיתים תכופות במשך היממה, למרות שהכמות הכוללת קטנה.

צורך להטיל שתן במשך הלילה, דבר שלא היה בעבר.

צורך דחוף בהטלת השתן בכל עת שהיא, ללא יכולת כמעט להתאפק.

תחושה כאילו מתן השתן לא הסתיים, ויש הרגשה של צורך להטילו שוב, למרות ששתן נוסף אינו יוצא.

כאב או צריבה בעת מתן השתן.

דם בשתן.

דם בנוזל הזרע.

ירידה חדה בתפקוד המיני.

אם מופיעות תופעות כמו אלה שהוזכרו לעיל, אין לקבל זאת כתופעה טבעית של תהליך ההזדקנות, אלא יש לפנות לרופא, רצוי לאורולוג, לבירור. במרבית המקרים אין מדובר בסרטן, אך איבחון נכון ובזמן יאפשר מתן טיפול מתאים.

בואו לדבר על זה בפורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום