מדור טיפים מס' 14

(0)
לדרג

תיק עזרה ראשונה למחנות הקיץ של הילדים, עיסוי לתינוקות והליכה במים - כל הטיפים הנחוצים לשיפור הבריאות

מאת: מערכת zap doctors
תיק עזרה ראשונה למחנות הקיץ של הילדים

חודש יולי בפתח ועימו החופש הגדול ומחנות הקיץ של הילדים - מי בתנועת הנוער שנשאר בארץ ומי שפניו לחו"ל. בכל מקרה, אחרי שעברתם את סף החרדה לשלוח את הילדים, מה שנשאר זה לצייד אותם בתרופות ותכשירים שיגנו עליהם מפני הבעיות שעלולות לצוץ כמו כוויות, חתכים, שרירים תפוסים מהליכה, בחילות, שלשולים או עצירות, עקיצות, פטריות ברגליים, גירודים בעור ואלרגיות וכד'. דודו פפו, יו"ר סניף ת"א של הסתדרות הרוקחים, ממליץ על תיק העזרה הראשונה למחנות הקיץ בהתאם לתופעות השונות:

גירודים, עקיצות ואלרגיות: פניסטיל ג'ל מרגיע את העור מהר. הג'ל מקרר מיידית את האיזור, מטפל במקור הגירוי ומרגיע את העור במהירות. מומלץ להצטייד גם בכדורים נוגדי אלרגיה (אנטי היסטמינים), כגון זילרג'י שאינם מצריכים מרשם רופא. כמו כן, מומלץ להצטייד בתכשירים דוחי יתושים וחרקים.

שלשולים, עצירות וכאבי בטן: פתרון יעיל לשלשול ניתן למצוא בכדורי אימודיום. תכשיר קל-בטן אשר מגיע בשתי צורות - טבליות למבוגרים וסירופ לילדים. מומלץ לטיפול בסימפטומים של כאבי בטן, נפיחות ובחילות. יש להקפיד על מדידה של טמפרטורת הגוף, ובמידה שיש עלייה בחום, יש לפנות לרופא. כמובן שיש להקפיד על שתייה רבה וממותקת. בנסיעות וטיולים אנו משנים את תפריט המזון, דבר שעלול לגרום לעצירות. לטיפול בעצירות מומלץ להשתמש בתכשיר "שוקולד אקס-לקס", המכיל את הרכיב הטבעי סנה, אשר מקל על העצירות תוך מספר שעות.

פצעים, כוויות וחתכים: "מרפן ספריי" הוא תחליף יוד בתרסיס שאינו צורב ואינו מלכלך. לריפוי מהיר של העור מומלצת משחת ה"ויטה מרפן", משחה מחטאת, המועשרת בויטמין A שמזרז ריפוי פצעים וכוויות ומשלים את פעולת ספריי החיטוי. חשוב לשים בערכה גם גזה סטרילית לחבישה ופלסטרים. "פניסטיל ג'ל" ירגיע את העור גם במקרים של כוויות שמש. ניתן להשתמש בתכשיר "אלוורה וולרדה", שמכיל בנוסף גם ויטמין E ותמצית תה ירוק להרגעה.

הגנה משמש: ידוע שהחשיפה לשמש גורמת לנזקים בריאותיים משמעותיים כמו כוויות, התייבשויות, סרטן העור ועוד. לכן, חשוב במידה רבה להימנע מחשיפה לשמש ולהקפיד לכסות את איברי הגוף הגלויים (באמצעות משקפיים, כובע, גופייה וכד') ולמרוח תכשירי הגנה מהשמש.

כאבי שרירים ונקעים: במקרה של כאבי שרירים מעומס הליכה וסחיבה של ציוד ניתן להשתמש ב"וולטרן אמולג'ל" המכיל חומר פעיל אנטי דלקתי יעיל, שמקל על הכאב ומטפל בדלקת. ניתן להשתמש ב"וולטרן אמולג'ל" גם לטיפול בנקעים. חשוב להצטייד גם בתחבושת אלסטית.

בחילות: לאלו הסובלים מבחילות במהלך נסיעה, שיט או טיסה, מומלץ להשתמש בתכשירים הומיאופתיים, שאינם דורשים מרשם רופא כמו טבליות המציצה "קוקולין" או תכשיר דומה בתרסיס "קוקולוס ספריי".

פטריות: לסובלים מפטריות ברגליים, או שפשפת במפשעה מומלץ להצטייד בקרם או ספריי "למיסיל" שקוטל את הפטריות בתוך שבוע ימים בלבד ומגן מפני הדבקויות חוזרות.

עיסוי לתינוקות

תינוקות רבים סובלים מכאבי בטן כתוצאה מגזים. הגב' מיכל קדמון מהמחלקה לרפואה משלימה מציעה טיפול המביא להקלה רבה לתינוקות.

כדאי להחזיק בבית שמן לעיסוי תינוקות. יש שמן מוכן "שמן בייבי" (ניתן להשיג בחנויות טבע או להכין לבד), העשוי משקדים וקלנדולה.

כאשר הילד סובל מכאב בטן רצוי לחשוף את אזור הבטן, לטפטף מספר טיפות מסביב לטבור ולעסות בתנועות עדינות בעיגול בכיוון השעון למשך מספר דקות. באזור שמעל לטבור אפשר לבצע את הטיפול כמו פריטה על פסנתר אצבע אחרי אצבע לרוחב הבטן (משחרר אוויר ולחץ מהמעיים). לאחר העיסוי, יש להרים בעדינות את רגלי התינוק וללחוץ בעדינות לכיוון הבטן - פעולה שמקלה מאד על כאבי הבטן. אין צורך לשטוף את השמן לאחר העיסוי, אלא רק לספוג את עודפי השמן בטישו.

כמו כן, ניתן לעשות לבד עיסוי רפלקסולוגי בכף הרגל של התינוק: בשקע שבין כרית כף הרגל לעקב משתקף אזור הבטן של התינוק. עיסוי השקע הזה עם שמן או בלעדיו מאד מקל על כאבי הבטן. רצוי להתחיל ברגל ימין ולעבור לרגל שמאל למשך מספר דקות. העיסוי מרגיע תינוק עצבני או בכיין ובמקרים רבים עוזר לו להירדם בצורה נעימה וקלה.

פורסם במקור באתר הדסה.

הולכים במים

איזו פעילות גופנית לא תגרום לעלייה בטמפרטורת הגוף ולא תשחק את מפרקיך? התשובה: הליכה במים.

נמצא כי הליכה במים (בגובה המותניים), עם או בלי אמצעי עזר לציפה, מאפשרת לאנשים שאינם מסוגלים להשתתף בפעילויות אירוביות קלאסיות ליהנות מיתרונותיה הפיסיולוגיים והנפשיים של הפעילות הגופנית.

אפילו אנשים עם מגבלות גופניות, או ספורטאים פצועים, יהנו ממרבית היתרונות של האימון "הרטוב", בדומה למה שמושג באימון ביבשה, אלא שבמים הם יוכלו לעשות זאת ללא עומס מכני. במחקרים שהשוו בין הפעילויות, נמצא כי שני סוגי הפעילות תרמו לשיפור משמעותי בכושר האירובי.

פורסם במקור באתר וינגייט.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים ובפורום רפואה משלימה לתינוקות, ילדים ונוער.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום