סתימה מזיקה

(0)
לדרג

האם השימוש בסתימות האמלגם בריא לשיניים וחלל הפה? לרפואת השיניים הביולוגית עמדה ברורה נגד שיטת טיפול זו

מאת: רחל קשת

השיניים שלנו וחלל הפה בו הן שוכנות, הם חלק אינטגרלי מהגוף שלנו. החומרים הנמצאים בתוך חלל הפה, הסתימות, הכתרים, הגשרים, הדבקים, משפיעים לא רק על השיניים, אלא על הגוף כולו. מתוך השקפה זאת, נולדה והתפתחה רפואת השיניים הביולוגית.

רפואת השיניים הביולוגית נוסדה בשנות השישים בגרמניה וכיום שיטה זו נפוצה בארצות רבות. היא מכירה בקשר בין מצב השיניים, החניכיים והחומרים הדנטליים הנמצאים בחלל הפה, לבין מצב הבריאות הכללית של האדם. לכן, רפואת השיניים הביולוגית שואפת להשתמש בחומרים הדנטליים הכי בטוחים הנמצאים בשוק ולהתאימם למתרפא הספציפי, על ידי בדיקות מדעיות.

אמלגם? לא בבית ספרנו

אחד האיסורים המוחלטים ברפואת שיניים ביולוגית הוא השימוש בסתימות האמלגם (סתימות אפורות). סתימות האמלגם מכילות עד 50% כספית. כספית היא אחת מהמתכות הרעילות ביותר בטבע. אדי כספית משתחררים מהסתימה במהלך כל חייה, במיוחד בעת לעיסה ואכילה של מזון חם. האדים הרעילים הללו נספגים לתוך תאי הגוף ולמוח ומשבשים את פעילותם התקינה. התהליך איטי והדרגתי, ולכן ניתן לחוש בתוצאותיו רק אחרי שנים רבות.

אנשים רבים סובלים מתופעות וממחלות שונות, אשר מקורן לא נמצא. לאנשים אלה מומלץ שיבדקו האם הם רגישים למתכות הנמצאות בחלל הפה שלהם או האם הם מורעלים מהכספית המשתחררת מסתימות האמלגם שבפיהם. ישנם תחליפים בטוחים יותר לסתימות האמלגם, התואמים ביולוגית למתרפא. כמו כן, מרכיבים אחרים ברפואת השיניים, כמו כתרים, גשרים, מבנים שתלים ועוד נבחרים ע"י בדיקות מדעיות, כך שיהיו אף הם תואמים ביולוגית (ביוקומפטביליים) לאדם הספציפי.

ומה עם אלה שיש להם כבר סתימות אמלגם?

לא כל מי שבפיו סתימות אמלגם חייב להחליף אותן. חלק מהאוכלוסייה, אשר חי בשלום עם סתימות אלה, בריאותו טובה ואינו סובל מכל סימפטום או מחלה. לעומת זאת, ישנם אנשים הסובלים מתופעות בלתי מוסברות, מהפרעות במערכת העצבים. ממחלות כרוניות ואוטו אימוניות - החלפת סתימות האמלגם שבפיהם, יכולה להיות תחילת הדרך להחלמה.

חשוב לזכור שהחלפת סתימות האמלגם צריכה להעשות בצורה הדרגתית ואחראית. ארגון רפואת השיניים הביולוגית בארה"ב חיבר פרוטוקול, המפרט את הדרך הבטוחה ביותר להחליף את סתימות האמלגם. כמו כן, פרסם הארגון המלצות תזונתיות כיצד לנקות את הגוף משאריות של מתכות רעילות (דה-טוקסיפיקציה) ולזרז את תהליך ההחלמה. פרוטוקול זה מחייב את כל רופאי השיניים הביולוגיים.

המאמר נכתב ע"י רחל קשת, נטורופתית בכירה.

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום