מדור טיפים מס' 8

(0)
לדרג

על בחירת משקפי שמש, על צריכה יומית של ויטמין B6 ועל אכילת פחמימות וירידה במשקל. כל הטיפים

מאת: מערכת zap doctors
איך לבחור משקפי שמש

עונת הקיץ מתקרבת וזה הזמן לבחור משקפי שמש שיגנו עלינו מפני הקרינה. ד"ר שמואל לוינגר, מייסד רשת "עיניים", המתמחה בניתוחים להסרת משקפיים ובטיפולים מתקדמים לשיפור הראייה, מסביר כי משקפי שמש נועדו על מנת להפחית את הבהק הגלוי לרמה נוחה, להפחית את האור האולטרא הסגול (UV) והאינפרא אדום (IR) המזיק, ולשפר את ראיית הלילה במידה ניכרת.

ד"ר לוינגר מעניק המלצות לבחירת משקפי שמש מתאימים:
מומלץ לרכוש משקפיים עם תווית "100% U V Protection" או "U V Protection 400".

- יש לבחור משקפי שמש שאינם מעוותים את הראייה, מעבירים את הצבעים עם שינויים מינימאליים או ללא שינוי.

- יש לבחור משקפי שאינם רק מפחיתים בהירות, אלא גם חוסמים בהק. (בהק=אור מוחזר מרוכז המגיע משמשות של מכוניות, מים, שלג, חול, כבישים או כל משטח אחר והוא מסנוור ומכאיב).

- יש לבחור משקפיים בעלי עדשות מקוטבות, אשר מעניקים ראייה דינאמית, בהירות גבוהה יותר, עומק שדה רב יותר וצבעים חיוניים יותר (קיטוב פירושו שהזכוכית עוברת תהליך המיישר את המולקולות שבה לכיוון אחד, ובכך הוא מנטרל את שבירת האור ומפחית במידה ניכרת את הבהק הגלוי).

- על מנת לספק נוחות מלאה לאורך כל היום, משקפי שמש צריכים לנטרל את כל הבעיות שהבהק יכול לגרום להן. לרוב עדיפות עדשות עם רמת העברת אור של 12% עד 28%. רמת העברת האור של העדשה היא כמות האור שעוברת דרך העדשה ומגיעה לעין. עדשה המדורגת ב-12% תהיה כהה מאוד, יותר מכפליים מאשר עדשה המדורגת ב-28%.

- במידה ובוחרים משקפי שמש עם עדשות לשימוש כללי, כמו לנהיגה למשל, כדאי לבחור עדשה עם רמת העברת אור של בין 12% ל-28%, מה שנחשב לבחירה טובה לבהק רגיל, לאדם עם רגישות ממוצעת. אם העיניים רגישות לבהק באופן מיוחד, כדאי לבחור עדשות כהות יותר עם רמת העברת אור של 12%. אנשים בעלי גוון עור בהיר ועיניים כחולות נחשבים לרגישים יותר לבהק מאשר אנשים עם עיניים בצבעים אחרים.

- אין לבחור עדשות כהות מדי! יהיה קשה לקרוא את לוח המחוונים ולראות דברים אחרים בתוך הרכב וכן בנהיגה במרכז העיר, כשבניינים גבוהים מטילים צללים כבדים, מתקשים בראייה. כמו כן, עם הגיל, חדות הראייה פוחתת, ולכן צריך אור רב יותר בשביל ראייה תקינה ועל כן יש לבחור עדשות בהירות יותר.

- הרכבת משקפי שמש במשך היום משפרת את ראיית הלילה במידה ניכרת - במידה שהעיניים נתונות לבהק אינטנסיבי במשך היום, העיניים "תגנה על עצמן" ותנסנה להסתגל וכך חדות הראייה בלילה עלולה לפחות עד ל-50% במידה ולא מרכיבים משקפי שמש.

ויטמין B6: לא רק לשתיינים

צריכה יומית קבועה של ויטמין B6 עשויה להפחית באופן ניכר את שיעורי סרטן המעי הגס בנשים.

במחקר שנערך לפני מספר חודשים על 61,400 נשים שבדיות, בטווח גילאים של 76-40, נמצא שנשים אשר צרכו כמות יומית מספקת של ויטמין B6 נמצאות בסיכון נמוך ב-34% להתפתחות סרטן המעי הגס, בהשוואה לנשים שצרכו את הוויטמין במינון יומי זעום.

ויטמין B6 חיוני בין היתר לסינתזה של DNA, לבניית תאי דם אדומים ולסינתזה של המוליך העצבי סרוטונין. מאחר שכמות הוויטמין יורדת בעקבות צריכת משקאות אלכוהוליים מומלץ לנשים ששותות 2-1 משקאות בשבוע להגביר את צריכת הוויטמין. ההמלצה נכונה גם לכאלה שאינם נוהגים לשתות משקאות אלכוהוליים.

אז מה מומלץ? אם ברצונך לשמור על בריאות המעי הגס, העדף לאכול ירקות ופירות טריים, הגבל את צריכת הבשר האדום לפעם בשבוע ועסוק באופן קבוע בפעילות גופנית. בנוסף, הקפד לצרוך כמות נאותה של ויטמין B6. מקורות טובים לוויטמין הם: בשר עוף, בשר הודו, בננות ופסטה ברוטב עגבניות.

אפשר לאכול פחמימות וגם לרדת במשקל

עד כמה שזה נשמע מופרך, אכילת פחמימות מסוימות עשויה לסייע להפחית במשקל.

למרות שדיאטה אשר מבוססת על הגבלה בכמות הפחמימות מבטיחה ירידה מהירה במשקל, כדאי לשקול לבחור בדיאטה בריאה יותר. במחקר שפורסם באחרונה, נמצא שתזונה עשירה בסיבים תזונתיים ובדגנים מלאים דלי קלוריות, עשויה למנוע אכילת יתר ולמנוע צבירה עודפת של משקל בטווח הארוך.

אז מה כדאי? הקפד על תזונה המורכבת מירקות טריים, פירות, מקורות חלבון דלי שומן, שומנים בריאים ומפחמימות מורכבות עשירות בסיבים תזונתיים.

שני הטיפים האחרונים פורסמו במקור באתר וינגייט

בואו לדבר על זה בפורום מחלות וטיפולים של הרשתית, בפורום הרזייה ללא דיאטה ובפורום תזונה וניקוי הגוף מרעלים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום