צרכנות רפואית מס' 44

(0)
לדרג

חדש במדור הצרכנות: תרופה לירידה במשקל ואיזון הסוכרת, טיפולים משלימים לחולים אונקולוגים, שיטה חדשה לגמילה מעישון ועוד

מאת: מערכת zap doctors
יורדים במשקל, עולים על מסלול לאיזון הסוכרת

במחקר רחב היקף (Xendos), בהשתתפות 3,304 מטופלים שסבלו מהשמנת יתר ונמצאו בסיכון גבוה לפתח סוכרת סוג 2 נמצא, כי קסניקל מונעת התפתחות סוכרת סוג 2. במחקר, שפורסם במגזין הרפואי המוביל בנושא סוכרת (Diabetes Care), השתתפו שתי קבוצות: האחת טופלה בקסניקל בשילוב שינוי אורח החיים, השנייה טופלה בשינוי אורח חיים בלבד. תוצאות המחקר העידו כי הסיכון לפתח סוכרת סוג 2 היה נמוך ב-37% בקרב הקבוצה שטופלה במשולב בתרופה + שינוי באורח חיים לעומת הקבוצה שעברה שינוי באורח חיים בלבד.

עובדות שחשוב לדעת על סוכרת 2 והשמנת יתר:

8.2% מאוכלוסיית העולם מצויה בשלב הקליני הקודם להופעת סוכרת (ע"פ ארגון הסוכרת הבינ"ל).
למעלה מ-90% מחולי סוכרת 2, סובלים מעודף משקל והשמנת יתר.
בעולם חיים כיום 120-140 מיליון חולי סוכרת 2. מספרם יוכפל ב-25 השנים הבאות.
רוב התרופות האנטי סוכרתיות והמהלך הטבעי של המחלה גורמים לעלייה במשקל. ירידה במשקל היא הצעד הראשון לטיפול במחלה.
מעטים מצליחים לרדת במשקל באמצעות דיאטה בלבד.
ממחקרים עולה כי, ירידה במשקל של 5-10% גורמת להפחתה משמעותית של סיבוכי המחלה ולהורדת הסיכון לתמותה.

כיצד מתבצע הטיפול?

התרופה מיועדת ללוות את הארוחות. לכן מומלצת ליטול אותה 3 פעמים ביום סמוך לארוחות. אנשים שאוכלים ארוחה קלה שאינה מכילה מזונות שמנים, יכולים לוותר על הכדור המיועד לארוחה זו. בכל מקרה לא מומלץ ליטול פחות משני כדורים ביום כדי לא להפחית מיעילות התרופה.

טיפולים משלימים לחולים אונקולוגים

רשת מרפאות 'מכבי טבעי' פיתחה מערך של טיפולים משלימים המיועדים לחולי סרטן בשלבים שונים של המחלה. בכך הופכת הרשת לקופה הראשונה המציעה למבוטחים ולא מבוטחים טיפול משולב של רפואה קונבנציונאלית יחד עם טיפולים משלימים.

במסגרת מערך הטיפולים שפיתחה הרשת עבור חולים אלו נמצא כי טיפולי המגע ובהם עיסויי שיאצו ורפלקסוגליה מרגיעים ומשפרים את זרימת הדם, טיפול בדיקור יכול להועיל לבחילה או כאב וצמחי המרפא יכולים להביא להקלה במקרים של גלי חום.

לדברי ד"ר ליאורה שכטר, המנהלת המקצועית של רשת 'מכבי טבעי', המודעות לשיטות הטיפול המשלימות מקבלת תאוצה ואנשים רבים פונים בכדי לקבל עזרה בהתמודדות עם הבעיה. שיטות אלו מסתכלות על האדם השלם, כולל בריאות גופנית, פסיכולוגית ורגשית. לדבריה, שיטות טיפול משלימות שונות עוזרות להקל על כאבים, עוזרות בהפחתת תופעות הלוואי של הטיפולים הרפואיים ומשפרות את איכות החיים הכללית ונעשות במקביל לטיפולים הקונבנציונאליים.

רוצה סיגריה? תשאף פרי

שיטה חדשה ויעילה יותר לגמילה מעישון? אולי. עד עתה נעזרים כ-60,000 איש במסטיק ניקוטין כאמצעי גמילה, כ-20,000 גברים ונשים מוצאים עזרה במגוון משאפים לגמילה וכ-7,000 איש מנסים להיגמל באמצעות מדבקות ניקוטין.

בימים אלו, משיקה חברת OL 3 הישראלית, המתמחה בפיתוח פתרונות בתחום הבריאות, את SMOKE OUT - סיגרית דמי (משאף) המהווה תחליף נטול ניקוטין, במגוון טעמים: פירות, לימון, מנטה וקוקטיל צמחים.

השימוש ב-SMOKE OUT הדומה בצורתו לסיגריה, בלווית שאיפת מרכיבי הריח, אמור להוות פיתרון למעוניינים בגמילה מלאה או בתחליף, בעת שהות במרכזים ציבוריים, טיסה, נסיעה ועוד.

לדברי הרוקח יגאל ליאפיס, "העישון, הינו תופעה הידועה כתמכרות הן בהיבט הפיזי והפסיכולוגי. סיגרית דמי יכולה לסייע בתהליך הגמילה, בהיבט הפיזי - באחיזת האביזר ובחיקוי פעולת השאיפה וברמה הפסיכולוגית - בעיסוק סביב תחליף הסיגריה, בחירת עיתוי השימוש והעדר 'ידיים ריקות' כפיצוי".

נחשפים ללא חשש

חידוש מהפכני בעולם השיזוף? הקיץ הגיע, ועימו הסיכון בחשיפה לשמש. חברת Tantowel האמריקנית משיקה בישראל (באמצעות חברת סקין ליין) מגבוני שיזוף נטולי ריח וצבע שאינם רעילים, באישור ופיקוח משרד הבריאות.

מדובר בשיזוף בבית הלקוח, ללא כל הסיכונים הטמונים במכונות שיזוף, וללא כל המגבלות והחסרונות של שיזוף בהתזה. התכשיר, כך מספרים לנו, מהווה פיתרון אל מול אי הנוחות של תכשירי השיזוף הספוגים בצבע המלכלכים את הבגדים.

המוצר הינו מגבון לבן לחלוטין, אשר פועל על אנזימי תאי העור ומכהה את הפיגמנטים של המשתמש. התהליך אינו רעיל, אינו מלכלך את הבגדים, נטול ריח או צבע וניתן לשימוש תוך פחות משתי דקות בכל הגוף. שני אנשים שונים אשר ישתמשו באותו מגבון, יקבלו גוון שיזוף טבעי שונה. ניתן לחזור על הפעולה בתדירות גבוהה לקבלת גוון כהה יותר. כמו כן, מוצעים ריכוזים שונים של החומר במגבון לפנים ולגוף.

ניתן להשיג במכוני קוסמטיקה, מספרות וסלוני כלות.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת, בפורום טיפולים אלטרנטיביים בסרטן, בפורום אינטגרטיבי לרפואת עור, אסתטיקה וקוסמטיקה טבעית ובפורום גמילה מעישון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום