קשישים ותשע

(0)
לדרג

האמנם ההנאה ממין פוחתת עם העלייה בגיל? ד"ר אילן בירן סבור כי "מיניות אי אפשר לאבד"

מאת: מערכת zap doctors

האמנם בגיל הפרישה מתרחש לפתע מפנה כה קיצוני בחיי הגמלאים, ההופך אותם מאנשים פרודוקטיביים לחסרי יכולת? המציאות מגלה כי לא היו דברים מעולם. המשווקים גילו את הפוטנציאל האדיר הטמון בשוק הגיל השלישי והחלו לפתח מוצרים וחוויות ייחודיים להם, בכנסת ישראל שמורים להם שבעה כיסאות, ובנוגע לסקס, הגיל והניסיון, רק מהווים יתרון.

בעולם, שבו מככבת הסגידה לנעורים, נראים המבוגרים שבחבורה לאסקימואים הנשלחים למות לבדם ביערות הקרח. תפיסה זו הולכת ומשתנה ככל שעולה תוחלת החיים בעולם.

החברה הישראלית, שקיבלה החודש בהפתעה את שבעת המנדטים של מפלגת הגמלאים, כבר זמן זה רואה בבני הגיל השלישי "אוצר טבעי", כוח אדם מנוסה, בעל יכולת יצירה והשתתפות בקהילה. מצד שני, נתפסים בני הגיל השלישי כמי שאיבדו כל יכולת או רצון לחיי חברה תוססים, שלא להזכיר את חיי המין והאינטימיות. אך בפועל, מדובר באוכלוסייה שיכולה לחזור וליהנות מכל העולמות.

לאחר שאחוז לא מבוטל התאלמן או התגרש, הולכים ומתרבים המקרים בהם בני גיל הזהב מוצאים את עצמם מחדש בשוק הפנויים והפנויות, מצב הגורם להם לבחון את עצמם באור חדש, בדיוק כמו בני טיפש-עשרה ממוצעים. אך להבדיל מבני הנוער, בני הגיל השלישי לא צריכים ללמוד מבראשית דפוסי חברה ומין, אלא לרענן ולחדש את אותם דפוסים.

דווקא בגיל הזהב, עם השינויים הגופניים והזדקנות העור, מגע, ליטופים ויחסי מין נעשים משמעותיים וחשובים ביותר. לכן ההנחה שבני גיל הזהב מוותרים על חיי מין היא שגויה ביסודה.

"מיניות אי אפשר לאבד. אמנם בגילאים מתקדמים חלים שינויים פיזיולוגיים ונפשיים, שההסתגלות אליהם עשויה להיות כרוכה בשינוי הרגלי החיים, אולם החוכמה היא להתרענן ולהתחיל מחדש", מסביר ד"ר אילן בירן, פסיכו-סקסולוג המתמחה גם בטיפול בבני הגיל השלישי. "בגילאים מבוגרים יותר, הוויאגרה מהווה סכנה ללב, ולכן אפשר להיעזר בשירותים אחרים כגון טיפולי סרוגייט. הסרוגייט מנחה את המטופל באופן אישי בבעיות בתפקוד המיני, במרבית הפעמים ללא צורך באמצעים חיצוניים כגון הוויאגרה. בסיום הטיפול, המטופל חוזר לתפקד טוב לא פחות מהנכד שלו".

סקס מהסוג השלישי

סקרים ומחקרים שנערכו לאחרונה ברחבי העולם מוכיחים כי בניגוד לדעות הרווחות, גברים מבוגרים עדיין נהנים מחיי מין פעילים ופוריים. בסקר שנעשה באירופה בקרב 12,815 גברים בגילאי 50-80 נמצא כי:

* גברים בגילאי 50-59 מקיימים יחסי מין בממוצע 8.8 פעמים בחודש, וגברים בגילאי 60-69 מקיימים יחסי מין בממוצע 6 פעמים בחודש (יותר מפעם בשבוע).

* 92% מהגברים בגילאי 50-59, 83% מהגברים בגילאי 60-69 ו-65% מהגברים בגילאי 70-80 מקיימים יחסי מין באופן סדיר (מידי חודש בחודשו).

בישראל מעריכים הרופאים כי הנתונים זהים למדי לאלה שנאספו באירופה ופעילות מינית סדירה בגיל המעבר היא דבר די שכיח בקרב אוכלוסיית הגברים.

בואו לדבר על זה בפורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי, בפורום גיל המעבר בשיתוף האגודה לקידום בריאות נשים, בפורום מיניות האישה, בפורום הפרעה בתיפקוד המיני ובפורום סקסולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום