חדש בדוקטורס: פורום קולון הידרותרפיה

(0)
לדרג

מערכת הפורומים של דוקטורס ממשיכה לחדש ולהעשיר את תכניה. והפעם: פורום בנושא קולון הידרותרפיה - ניקוי רעלים

מאת: מערכת zap doctors

קולון הידרותרפיה היא שיטה שלמה ורחבה של שטיפה רפואית. השטיפה מתבצעת על?ידי הזרמה בטוחה ועדינה של מים בטמפרטורה ובלחץ מתאימים, המנקים את המעיים מפסולת.

ניקוי פנימי של הגוף חשוב לא פחות מהניקוי החיצוני שלו, שעליו אנו מקפידים כל כך. תהליך ניקוי זה מסיר צואה, שאריות גזים וליחה הנוצרים כתוצאה מלעיסה לא יעילה של מזון, כמו גם הסרה של טפילים וחומרים זיהומיים אחרים.

האם זהו טיפול חדשני?

שטיפת המעי מוכרת זה למעלה משלושת אלפים שנים; עדויות ראשונות לכך נמצאו במצרים וביוון העתיקות, ואף הרמב"ם דיבר על חשיבותו המכרעת של ניקוי הגוף. בשנת 1906 הומצאה בארה"ב מכונת ההידרותרפיה הראשונה, ומאז ועד היום שטיפת המעי הגס הפכה לחלק בלתי נפרד משגרת יומם של מביני דבר ביניהם אישי ציבור, שחקני קולנוע, דוגמנים ודוגמניות.

* הידעתם? כמות הפסולת במעי הגס עשויה להגיע עד ל-10 קילוגרמים.

למה צריך את הטיפול?

המעי הגס הנו צינור שרירי באורך 1.5 מטר ובקוטר 6 ס"מ, שתפקידיו העיקריים הם ספיגת מים ומלחים והרחקת פסולת ורעלים מהגוף. כאשר המעי מלא בפסולת, עולה כמות החיידקים הרעים בגוף, לעומת החיידקים הטובים. כך נוצר חוסר איזון במערכת העיכול ומתחיל תהליך של זיהום במערכות הגוף השונות. מצב זה קרוי הרעלה עצמית. הפסולת הנדבקת לדפנות מתקשה ומתייבשת, ובמשך הזמן גורמת לבעיות כגון: לחץ דם, עייפות, עצירות, שלשולים, נפיחות, גזים, צרבות, קושי בירידה במשקל, בעיות עור ועוד.

* הידעתם? המעי הגס אחראי ל-80 אחוזים מהמחלות הקריטיות בקרב בני האדם.

מהם הגורמים לבעיות במערכת העיכול?

אורח החיים המודרני, תזונה לא נכונה, דיאטות, חוסר בפעילות גופנית, עודף משקל, לחץ ומתח, כימיקלים במזון, עישון וסמים גורמים במישרין לבעיות ואי סדירות בפעילות המעיים, להתפתחות גורמים מסרטנים במעי הגס ו/או בפי הטבעת, כמו גם למחלות רבות נוספות.

מהם הפתרונות הקיימים כיום בשוק?

אנשים רבים מחפשים תרופות משלשלות עם או בלי מרשם רופא להקלה על כאבי בטן, צרבות, עוויתות, עצירות, טחורים ועוד. תרופות אלה בדרך כלל גורמות לנזק גופני בלתי הפיך לאחר שימוש ממושך, נזק המתבטא בעצירות, במעי עצל, בסרטן ועוד.

למי מתאים הטיפול בקולון הידרותרפיה?

הטיפול מתאים לכולם - ילדים, נשים, גברים, קשישים, נכים, חולים במחלות ניווניות, בעלי משקל עודף, לאנשים הסובלים מבעיות שונות כגון: טחורים, בעיות כולסטרול, בעיות לחץ דם, סכרת. כמו כן, הטיפול מומלץ לאחר טיפולים כימותראפיים, וכמובן לאנשים בריאים המעוניינים לתחזק נכון את גופם.

כיצד מתבצע הניקוי?

הניקוי נעשה על?ידי מטפלים מיומנים ומוסמכים בעלי רקע וניסיון רפואי בתחום בשימוש בציוד החדשני ביותר, ברמה היגיינית גבוהה - ללא כאבים, ללא ריח וללא הרגשת אי נוחות או תופעות לוואי כלשהן. משך הטיפול כשעה. מספר הטיפולים משתנה ממטופל למטופל בהתאם למצב המטופלים.

מה ההבדל בין ניקוי המעי לחוקן?

- חוקן היא פעולה אגרסיבית ולא נוחה.

- החוקן מנקה רק את פי הטבעת ואת חלקו התחתון של המעי (Sigmoid), בעוד בשטיפת המעי מתבצע ניקוי יסודי של כל המעי מתחילתו ועד סופו.

- חוקן נעשה בלחץ גבוה ובתחושת חוסר נוחות בעוד השטיפה מתבצעת בלחץ נמוך, בטמפרטורה המתאימה לזו של הגוף ובבקרה מלאה של מערכת מנגנוני הגנה.

האם השטיפות תזקנה ל-Flora (החיידקים הטובים) הטבעית של המעיים?

התשובה: לא מוחלט. לגוף המלא בפסולת, קשה לייצר חיידקים טובים. כשהמעי מלא בפסולת ורעלים, כמות החיידקים הרעים עולה על כמות החיידקים הטובים ומופר האיזון. על?ידי ניקוי המעי מפסולת ורעלים תאוזן משוואה זו, וכמות החיידקים הטובים תעלה.

האם הטיפול ממכר? יגרום למעי עצל?

התשובה שוב שלילית. פעולת השטיפה מחזירה את הפריסטלטיקה (ניעות מעיים) לשריר המעי הגס ומאמנת אותו לעבודה תקינה.

האם ניתן לקבל זיהום כתוצאה מהטיפול?

הצנרת והציוד הנם חד פעמיים, ארוזים, אטומים ונשמרים בסביבה סטרילית. כמו כן, המים עוברים סינון ברמה גבוהה מאוד על?ידי מערכת סינון משוכללת ביותר.

מה ההרגשה לאחר הטיפול?

מטופלים שעברו את שטיפת המעי הגס יכולים להעיד כי התחושה לאחר הטיפולים היא קלילה ונקייה, האנרגיה בגוף עולה ותחושת הכבדות נעלמת.

תשובות לשאלות אלו ורבות נוספות יינתנו על ידי גיל בן דוד בפורום קולון הידרותרפיה - ניקוי רעלים.

גלישה נעימה!

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום