מתמודדים עם אלרגיית האביב

(0)
לדרג

סובלים מגודש באף ופריחות בעור? לרפואה המשלימה יש תשובה לשאלה כיצד נוכל להגן על הגוף מפני אלרגיות

מאת: מערכת zap doctors

עם בו האביב כאשר הטמפרטורה עולה ומתחילה עונת הפריחה, סובלים אנשים רבים מתסמיני הצטננות, נזלת, התעטשויות, גרד באף, שיעול וקשיי נשימה. לדברי ציפי רוטשילד, דיאטנית ומומחית לצמחי מרפא וארומתרפיה מרשת 'מכבי טבעי', רצוי כבר מבעוד מועד להכין את הגוף, לנקות ולחזק את הכבד. לדבריה, על פי תורת הרפואה הסינית, חיזוק הכבד מגדיל את היכולת שלו לנקות את הגוף מפני רעלנים ולהגן מפני הופעת אלרגיות.

רוטשילד מציעה דיאטת הכנה לחיזוק הכבד של מספר ימים (עד שבוע), במהלכה יש לאכול רק מזונות בסיסים סובלניים ומזינים, המועילים לניקוי הכבד כגון: בטטה, דלעת, גזר, סלק, קישואים, עדשים, קינואה ואורז. לאחר מכן ניתן להרחיב את התפריט, אך יש להימנע מאכילת מזונות אלרגנים, כגון מוצרי חלב, בוטנים, ביצים, דגים, אבקות מרק וחומרים משמרים.

בנוסף, חשוב להקפיד על צריכת חליטות תה צמחים כגון, שן ארי, גידלן מצוי וסרפד אשר מנקים את הכבד מרעלנים ומחזקים את הגוף לקראת האביב.

זאת ועוד, ישנם מספר פתרונות להקלה על תסמיני אלרגיה, כגון גודש באף ופריחות בעור:

לתסמיני גודש באף:

ניתן למהול מלח במים חמימים ולהמיס, לטבול קיסם ולהחדיר לאזור האף. המלח מקל על הגודש.
שמנים אתרים גם כן יעילים בפתיחת דרכי הנשימה והפחתת הגודש - ניתן לטפטף כמה טיפות של שמן אתרי איקליפטוס במבער או במכשיר אדים. לחילופין ניתן להשתמש בשמן אתרי לבנדר ושמן אתרי רבנסרה ולמהול בכמה טיפות שמן שקדים ולעסות את אזור הסינוסים.
חליטות תה - מומלץ לשתות חליטת תה מרווה להקלה על הגוש באף.

לתסמיני פריחה וגרד על:

להרגעת עור מגורה ניתן לטפטף כמה טיפות של שמן אתרי קמומיל רומאי על חיתול לח ולמרוח על האזור הרצוי.
ניתן להכין ג'ל אלוורה משודרג ולהוסיף לג'ל כמה טיפות של שמן אתרי לבנדר, הג'ל מצנן מקרר, ומרגיע ומטפל באזור המגורה.

ניתן להשרות זרעי פשתן במים רותחים כרבע שעה עד שנוצר נוזל שומני שאותו מורחים על עור המגורה.

אלרגיות אביב בהיבט ההומיאופתיה הקלאסית

הטיפול בקדחת השחת ואלרגיות אביב מנקודת ראותה של ההומיאופתיה הקלאסית אינו סב בלבד סביב מיגור התופעה החריפה המתפרצת לרוב בעונות המעבר, אלא מטפל בהפרעה העמוקה היוצרת את המצבים הללו, מסביר אריאל קינן רוקח, והומיאופת ברשת "מכבי טבעי".

לדבריו, נקודה זו חשובה להבנה וזאת משום שהיא משפיעה על הטיפול שיקבל כל מטופל ומטופל. אם ברפואה הקונבנציונאלית הטיפול יהיה סימפטומאטי בלבד ויתרכז במתן תכשירים נוגדי אלרגיה מקבוצת האנטי-היסטמינים, בטיפול הומיאופאתי יהיה צורך באפיון כל מטופל על מנת להתאים לו את התרופה ההומיאופאתית המתאימה לו בצורה אישית ואשר תיצור מצב של חזרה לבריאות ולאיזון.

קיימות מספר תרופות הומיאופאתיות למצבים החריפים של ההתקף, אך גם אותן יש להתאים לכל מטופל על פי תמונת הסימפטומים, לדוגמא: Allium cepa היא תרופה הומיאופאתית שכיחה למצבים של נזלת מאוד מימית, אשר צורבת את השפה העליונה והפרשת דמעות מהעיניים. תרופה זו עשויה מבצל ומרפא סימפטומים על פי העיקרון המוביל בהומיאופתיה של "דומה ירפא דומה".

לסיכום מסביר קינן, כי אלרגיות אביב וקדחת השחת אינן אלא ביטוי חיצוני להפרעה עמוקה יותר הקיימת באורגניזם, ולכן ללא טיפול מעמיק המביא גם בחשבון את האדם שמאחורי המחלה יטו לחזור ולגרום סבל מיותר לחולים.

דיקור סיני - אקופונקטורה

לדברי ד"ר ליאוניד גלמן, רופא כללי המתמחה ברפואה סינית, סדרת טיפולי דיקור סיני יכולה לסייע לסובלים באביב מקדחת השחת. אקופונקטורה היא שיטת טיפול סינית שפותחה לפני למעלה מ-2,500 שנה. על פי התורה הסינית, תפקוד תקין של הגוף מבוסס על איזון אנרגטי נכון, וכאשר יש הפרעה באיזון מופיעים תסמיני המחלה.

המטרה של הדיקור הסיני הוא להחזיר את הגוף לתפקוד תקין על ידי שיפור הזרימה האנרגטית ופתיחת חסימות במרידיאנים (מסלולי האנרגיה). מערכת המרידיאנים בנויה ממסלולים אשר בתוכם ישנה זרימת אנרגיה (אנרגית הצ'י). על פי התורה הסינית, קיימות נקודות הממוקמות על המסלולים המהוות צמתים אנרגטיים בהם בזמן מחלה נוצרות חסימות של הזרימה האנרגטית. גירויי הנקודות או הצמתים הללו על ידי דיקור, פותח את החסימות ומסדיר את זרימת האנרגיה בגוף. אזורי הדיקור לטיפול באלרגיות הם בעיקר בידיים, ברגליים ואזור הפנים והסינוסיטיס.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה, בפורום אינטגרטיבי לרפואת עור, אסתטיקה וקוסמטיקה טבעית ובפורום רפואה משלימה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום