"באתי לכאן כדי לנצח"

(0)
לדרג

סיפורה האישי של מיטל מעלה שאלות ומציע דרכים להתגברות על הפרעות אכילה. סיפור עם סוף אופטימי

מאת: לה-בריאות

מיטל שחר, היום בת 25, סבלה מאנורקסיה במשך שנים רבות. יום אחד, כשהייתה בת 14 היא מדדה בגד ים ולא הייתה מרוצה מהמראה. היא החליטה לפסוח על הליכה לים, ובאותו יום אכלה עגבנייה בלבד. מכאן ואילך החלה ההתדרדרות. מיטל החלה לחשב קלוריות בקפדנות. בתחילה קיבלה מחמאות מהסביבה על כך שרזתה והיא נראית מצוין. אולם השעבוד למשקל המשיך, ומיטל בקושי אכלה, הגבירה את הפעילות הגופנית בריקוד בכדי לשרוף יותר קלוריות, והתחילה להרגיש לא טוב; המחזור הפסיק, השיער נשר, והיא שקלה 45 ק"ג בלבד. בשלב זה ההורים התערבו, ואף הציעו ללכת לפסיכולוג. מיטל, שנרתעה מהרעיון, החלה לאכול יותר, העלתה קצת במשקל והמשפחה נרגעה.

כעבור זמן מה חלתה אמה של מיטל בסרטן וההרעבה העצמית החלה שוב, הפעם מתוך הזדהות עם הסבל שעברה האם בטיפולים כימותרפיים. כשהתייצב מצבה של האם, חזרה מיטל לאכול.

אולם הרעבה עצמית הפכה לדרך התמודדות עם משברים אצל מיטל. כאשר לא התקבלה ללהקת מחול שרצתה, היא החלה לזלול הרבה ממתקים, והחלה לפספס שיעורי מחול. בתקופה זה החל גם משבר בין ההורים על רקע כלכלי, וההפרעות אכילה המשיכו.

מיטל, שכבר לא היה לה כוח להרעיב את עצמה, הפכה לבולימית, אכלה המון והקיאה לאחר מכן, על מנת לטהר את עצמה. מיטל הקפידה לשמור על מצב רוח טוב וחיוך תמידי, וכך לא חשדו הסובבים אותה בכלום. היא סיימה תיכון בהצטיינות, והמשיכה לרקוד. ההורים התגרשו אך היא שמרה על החיוך, וגם על ההקאות. לאחר מספר חודשים, החלום של מיטל להיות מורה לריקוד החל להתנפץ והפעם היא החלה לאכול מבלי להקיא. במהלך חצי שנה מיטל הסתגרה בביתה, אכלה והשמינה, וניתקה קשר עם חברים. ההורים תמכו וניסו להבין מה מציק לבתם, אך מיטל לא שיתפה פעולה.

לילה אחד, לאחר בולמוס אכילה, מיטל נשברה. היא נשכבה על הרצפה וצעקה לאלוהים שישלח לה עזרה. למחרת היא סיפרה להוריה על כל השקרים של החמש שנים האחרונות, והחליטה להתחיל בטיפול פסיכולוגי. מיטל החלה לעשות עבודה עצמית בבית: כתיבת יומן, הסתכלות במראה ואמירת משפטים חיוביים שהחזירו לה את האמון בעצמה.

מיטל כיום מתמודדת עם משברים מבלי לערב אכילה. ולמרות שאמא שלה עדיין חולה, מיטל מבינה שמלבד לתמוך בה היא איננה יכולה לעשות מאומה. מיטל כתבה את הספר "להיות מושלמת" (הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2002) בו היא תיעדה את ההתמודדות שלה עם הפרעות האכילה. היא גם מרצה בפני תלמידים, הורים, ואנשי מקצוע. חשוב לה להפיץ את הסיפור שלה, וללמד אחרים שיש אלטרנטיבה ויש תקווה.

על הספר

להיות מושלמת הוא ספר העוסק בהפרעות אכילה ומבוסס על נסיונה האישי של המחברת - מיטל שחר.

במשך שש שנים הוגדרה מיטל כחולה קשה, ולמרות זאת
הצליחה להיחלץ מהמחלה ולהחלים לחלוטין. במהלך הספר נותנת המחברת "אישור כניסה" אל מחשבותיה של נערה
שחלתה בגיל 14 באנורקסיה והידרדרה לבולמיה ולאכילה כפייתית.

לאורך השורות היא מאפשרת לקוראים לחוות עמה את כל שלבי המחלה מההתכנסות בבועה ועד לפריחה המחודשת - ההחלמה. בספר מפורטות דרכים שבאמצעותן יכולה כל נערה לעזור לעצמה על ידי שינוי באופן החשיבה וההתנהגות, וכיצד בני משפחה וחברים יכולים לגלות האם יקירתן חולה ואיך לעזור לה.

בואו לקרוא על זה בפורום הפרעות אכילה - תמיכה

למידע נוסף - לחצו כאן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום