הגנה זוגית

(0)
לדרג

הוא פוגם בהנאה מסקס, אבל הקונדום עדיין נחשב למקדם ההגנה האפקטיבי מפני איידס. וגם: סקר מפתיע במיוחד

מאת: מערכת zap doctors

רבות כבר דובר אודות מגע מיני "לא מוגן". קיימת הסכמה גורפת כי זו הדרך "הבטוחה" ביותר להדבקות בנגיף האיידס (שתי הדרכים הנוספות הן: מגע ישיר עם דם נגוע, אישה בהריון נשאית או חולה באיידס היכולה להעביר את הנגיף לעוברה). כאשר אדם הנושא את הנגיף מקיים יחסי מין ללא שימוש נכון בקונדום, עם גבר או אישה שאינו נגוע בנגיף, הוא עלול להדביק אותם. סכנת ההידבקות קיימת קיימת אפילו כתוצאה ממגע מיני חד פעמי. מי שלא מקפיד על "מין מוגן" ולא נמצא בקשר של יחסי מין עם בן/בת זוג קבוע, מוגדר ברפואה כאדם בעל התנהגות סיכונית.

הדרך הבטוחה יותר להתגונן מפני סכנת ההידבקות היא שימוש בקונדום. ההכרה בכך חשובה, אך לא פחות מכך גם אופן ותדירות השימוש באמצעי זה. נתחיל בקביעה כי לאיידס עדיין לא פותח חיסון או תרופת פלא המביאה להחלמה. מלבד הימנעות מיחסי מין, הקונדום הוא האמצעי היחיד למניעת הידבקות באיידס בדרך זו. יש להשתמש בקונדום תמיד, בכל סוגי יחסי המין, כולל מין אוראלי. עתה נפנה לצרור עצות שימושיות:

א. יש לבדוק על גבי האריזה את תאריך התפוגה של הקונדום.
ב. יש לוודא שהקונדום נושא תו תקן המבטיח את איכותו.
ג. את האריזה מומלץ לאכסן במקום קריר, יבש ומוגן.
ד. חשוב להשתמש בתכשירים לתוספת לחות על בסיס מים. אסור להשתמש בתכשירים לתוספת לחות על בסיס שמן, כמו ווזלין או קרם לחות העלולים לקרוע את הקונדום.

איך משתמשים בקונדום?

א. הקונדום במעטפת סגורה.
ב. פתח את המעטפה בזהירות כדי שהקונדום לא ייקרע.
ג. אחוז בקצה הקונדום ו"הלבש" אותו על איבר המין הזקוף.
ד. גלגל את הקונדום בכיוון בסיס איבר המין.
ה. לבש תמיד את הקונדום לפני החדירה.
ו. אחרי שהזרע נפלט, החזק בפתח הקונדום ו"הפשט" את איבר המין. משוך את הקונדום בזהירות כלפי מטה כך שהנוזל לא יישפך. עשה זאת לפני שאיבר המין חוזר למצבו הרפוי.
ז. השלך את הקונדום לפח בתוך שקית ניילון סגורה.

מתי אפשר להפסיק להשתמש בקונדום?

אם את/ה ובת/זוגך נמצאים שניכם במערכת יחסי מין קבועה ובלעדית במשך שלושה חודשים לפחות, זהו זמן מתאים לדבר על הצורך לעשות בדיקה לגלוי איידס. מחויבות הדדית ותוצאה תקינה (שלילית) של הבדיקות יאפשרו לכם להיפטר מהקונדום.

האבולוציה של הקונדום:

מהו מקור הקונדום שמגן עלינו מפני מחלות? מתי הומצא? במה השתמשו אנשים לפני גילוי הגומי? ומהיכן הגיע השם "קונדום"?

ככל הנראה עוד בתקופת הפרעונים היו הקונדומים בשימוש, לפני יותר מ-3000 שנים, אז היו הקונדומים עשויים מפשתן.

הרומאים השתמשו באיברים שונים של עיזים (עור,שלפוחת שתן ומעי) כבסיס לקונדום. ועד היום ניתן למצוא קונדומים העשויים מאיברים של עיזים.

עם המהפכה התעשייתית וגילוי הגומי הומצא לראשונה הקונדום הסינטטי ב-1844 שהיה מיועד לשימוש רב פעמי. מסתבר, שהקונדום היה חלק מהפק"ל של חיילי אירופה בשתי מלחמות העולם, על מנת שהבנים לא יחזרו לביתם ויפיצו מחלות מין.

בשנות השלושים החל השימוש בקונדומים מלטקס, החומר ממנו הם עשויים עד עצם היום הזה. ב-1935 יצרו 1.5 מיליון קונדומים ליום רק בארה"ב.

בשנות השישים, בעקבות המהפכה המינית וגילוי הגלולה למניעת היריון, פינה הקונדום את מקומו לטובת הגלולה, אך משנות השמונים חזר לקדמת הבימה, בעיקר בגלל גילוי מחלת האיידס, שכידוע רק שימוש בקונדום יכול למנוע הידבקות בה.

מקור השם הוא נושא שנוי במחלוקת. יש הטוענים כי ד"ר קונדום, שהיה רופאו של מלך אנגליה, צ'ארלס השני, בשנת 1640 המציא עבורו את הקונדום, כדי למנוע את הצפת הממלכה בילידיו של המלך. אחרים טוענים כי הוא בא מהמילה הלטינית Condus, שמשמעה כלי קיבול. הצרפתים, באופן לא מפתיע, מנסים גם הם לתפוס בעלות על ההמצאה. לדברם הומצא הקונדום בעיר "קונדום". מידי שנה נערכות בעיר תערוכות בנושא, וכיום ראש העיר חושב להקים בעיר את מוזיאון הקונדום.

סקר: האישה הישראלית פעילה בתחום יחסי המין

סקר שערכה חברת פייזר (Pfizer) יצרנית הויאגרה (Viagra), מגלה נתונים - חלקם מפתיעים - על זוגיות, אהבה וסקס של הישראלית הממוצעת:

מסתבר שהערך החשוב ביותר בזוגיות לנשים הינו אמון - כך חושבות 37% מהנשים. אהבה וכנות, שתיהן זכו לדרגת חשיבות דומה מצד כ- 11%-12% מהנשים.

נשים פעילות בתחום יחסי המין: 37% מהנשאלות מקיימות יחסי מין מעל ל-3 פעמים בשבוע, ו- 27%מייחדות ליחסי מין מעל 30 דקות בכל פעם.

לתשומת לב הגברים: 61% מהנשים חושבות שיש צורך במשחק מקדים לפני קיום יחסי מין.

הנאה מסקס חשובה לנשים: ל-61% מהנשים שנשאלו חשוב ליהנות בעצמן יותר מהנאת בן זוגן בזמן הסקס. אבל לא רק לנשים חשוב שהן תהננה ל-84% מהגברים שנשאלו חשוב שבת זוגן תהנה.

ומה לגבי פנטזיות: 26% מהנשים היו רוצות לקיים יחסי מין בחוף הים, 9% על ראש הר גבוה ו-5.7% במטוס.

לגבי דבר אחד יש הסכמה גורפת: 51% מהנשים מעדיפות שהבעל שלהן יגיע עם זר פרחים. רק 7% מצפות לתכשיט ו-6% לחופשה.

הסקר נערך על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה בקרב 405 מרואיינים (גברים ונשים), המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל בגילאים 18-45.

בואו לדבר על זה בפורום סקסולוגיה ובפורום מחלות המועברות במגע מיני

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום