שכל העולם ידע - הגברת המודעות למחלת הסרטן

(0)
לדרג

ארגון הסרטן הבינלאומי, ה UICC פותח בקמפיין כלל עולמי להגברת המודעות למחלת הסרטן

מאת: מערכת zap doctors
בישראל מיוצג הארגון על ידי האגודה למלחמה בסרטן המסע יחל בעולם ב 4 בפברואר 2006 ויתקיים בישראל ב 6 בפברואר

ארגון הסרטן הבינלאומי, ה UICC, המיוצג בישראל על ידי האגודה למלחמה בסרטן, פותח בקמפיין כלל עולמי אשר יחל ב 4 בפברואר 2006 ובישראל ב 6 בפברואר, (4 בפברואר בישראל יחול בשבת) במטרה להגביר את המודעות העולמית למחלת הסרטן. על פי נתוני ארגון הסרטן הבינלאומי, מדי שנה מאובחנים בעולם כ 11 מיליון מקרים חדשים של סרטן וכ 7 מיליון בני אדם מתו השנה ממחלה זו. מחלת הסרטן גובה יותר קורבנות מוות מאשר איידס, שחפת ומלריה יחדיו. על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, מדי שנה מאובחנים בישראל כ 23,500 מקרים חדשים של סרטן ולהערכת האגודה למלחמה בסרטן כ 15 אלף איש מתו השנה ממחלה זו. רובם ממחלות סרטן הקשורות בעישון, כגון סרטן הריאות, או ממחלות סרטן שהתגלו מאוחר מדי, כגון סרטן המעי הגס וסרטן השד.

על פי החלטת ארגון הסרטן הבינלאומי יתמקד הקמפיין באספקטים רבים במלחמה נגד הסרטן, כגון: צעדים להגברת המודעות בקרב הציבור באמצעות תכנית ארוכת טווח הכוללת העברת מידע, חינוך לבריאות ומסרים באמצעי התקשורת. מדובר על דגש מיוחד ביחס למניעה, גילוי מוקדם, אבחון וטיפול. הקמפיין העולמי ישים דגש על צורך באסטרטגיה ממוקדת על מנת להשיג שינויים התנהגותיים בחברה כיוון שבשנים קודמות, המלחמה בסרטן נדחקה לשוליים במדינות העולם השלישי המתפתחות, כגון אפריקה והודו, לטובת קדימויות אחרות של בריאות ציבורית, כמו נגיף איידס, שחפת ומלריה.

בכוונת ארגון הסרטן הבינלאומי לציין את הקמפיין בכל שנה ולהתמקד בכל פעם בנושא אחר. השנה יתמקד הקמפיין בנושא סרטן בקרב ילדים, תחת הסיסמה "ילדי חשוב" במטרה להגביר את המודעות למחלת הסרטן בקרב ילדים ובני נוער מגיל 0 ועד 18. במסגרת ההתמקדות בנושא מתבקשים כל הגופים החברים בארגון, בכל מדינות העולם, ובכללן האגודה למלחמה בסרטן בישראל, לדווח לארגון ולפרסם את עשייתן למען ילדים חולי סרטן.

על פי נתוני ארגון הסרטן הבינלאומי, בכל שנה, מאובחנים בעולם למעלה מ 160 אלף ילדים כחולים במחלת הסרטן. בישראל, על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, מאובחנים מדי שנה כ 450 ילדים חולים.

מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "למרות שמחלות הסרטן של ילדים מייצגות, תודה לאל, אחוז קטן מכלל סוגי הסרטן, רובם יכולים להחלים ממחלתם אם הטיפול המהיר והמיטבי בהם יהיה נגיש עבורם. עובדה מצערת היא כי 80% מהילדים החולים חיים במדינות העולם השלישי המתפתחות, בהן הגישה למידע, גילוי מוקדם וטיפול קשה מאוד. בעקבות כך, שיעור התמותה במדינות אלו גבוה. בישראל, לעומת זאת, המצב טוב יותר. כך למשל בתחום הלויקמיה, מחלת הסרטן השכיחה ביותר בקרב ילדים, עלו שיעורי ההחלמה מכ- 60% לפני 15 שנה, לכ-80% כיום. בעזרת פרוטוקול הלויקמיה הישראלי, המהווה משטר טיפולי לאומי, אותו מממנת האגודה למלחמה בסרטן בהיקף של כ 2.5 מיליון שקלים בעשור האחרון, זוכים ילדים חולי לויקמיה מכל קצוות הארץ, יהודים וערבים כאחד, לטיפול המתקדם והעדכני ביותר".

כחלק מיום זה, יעלו לאוויר על ידי האגודה למלחמה ביום שני 6 בפברואר תשדירי שירות בכל ערוצי הטלוויזיה באמצעות גיתם BBDO, שמטרתם להזמין את ציבור החולים, בני משפחתם והציבור הרחב לפנות אל ה'טלמידע', שירות המידע הטלפוני של האגודה המאויש 24 שעות ביממה, למענה על שאלות ולקבלת חומר הסברה ללא תשלום באמצעות חיוג חינם: 1800-599-995, או לגלוש לאתר האינטרנט הנמצא בכתובת www.cancer.org.il.

כמו כן, תערוך האגודה למלחמה בסרטן ביום זה, ה- 6 בפברואר, כנס ארצי בנושא אתיקה בטיפול בילדים חולי סרטן בשיתוף האיגוד הישראלי להמטולוגיה ואונקולוגיית ילדים. הכנס יתקיים בבית מטי, בית האגודה למלחמה בסרטן לזכרה של מטילדה רקנאטי, רחוב רביבים 7 גבעתיים.

על פרוטוקול הלויקמיה הישראלי

פרופ' בתיה שטרק, מהמרכז הרפואי שניידר וד"ר שי יזרעאלי מהמרכז הרפואי שיבא, המכהנים כיו"ר משותפים של פרוטוקול הלויקמיה הישראלי והחברים גם בקבוצה הבינלאומית ה BFM למעקב ולטיפול בלויקמיה בילדים, עומדים בראש מהפכה לאומית המאפשרת אבחון טוב יותר של הילדים החולים בזכות מחקר מולקולרי מתוחכם ומתקדם. מהפכה זו מסייעת לאפיין טוב יותר את סוג הלויקמיה ואת דרגת הסיכון בזמן האבחנה וכן לבצע מעקב מדויק אחרי תגובת תאי הלויקמיה לטיפול הניתן לחולה. מהפכה זו התאפשרה כאמור הודות לתמיכת האגודה למלחמה בסרטן אשר השקיעה בפרויקט כ 2.5 מליון שקלים בעשור האחרון.

פרופ' בתיה שטרק, יו"ר פרוטוקול הלויקמיה הישראלי: "שיטת טיפול זו מיושמת לצורך התאמת הטיפול לחומרת מחלתו של הילד במטרה להביא לריפוי של חלק גדול יותר מהילדים ולהימנע מנזקים ארוכי טווח. חשוב לזכור שבפני כל ילד המבריא מסרטן חיים ארוכים כמבוגר פעיל בחברה. מניעת נזקים ארוכי טווח היא לפיכך מטרה מרכזית של הטיפול בשיטה אשר יש לה עלויות גבוהות, אולם תמיכתה העקבית של האגודה למלחמה בסרטן, הביאה לסגירת הפערים בינינו לבין שאר מדינות העולם".

על חלק ממגוון פעילות האגודה למלחמה בסרטן למען ילדים חולי סרטן בישראל

האגודה למלחמה בסרטן משקיעה מדי שנה למעלה מ 2.5 מליון שקלים בפרויקט "השלמת חומר נלמד" במסגרתו עומדים חונכים בעלי כישורים מתאימים שהודרכו לנושא, לרשות הילדים חולי הסרטן הנעדרים תכופות מבית הספר בגין מחלתם, ומסייעים להם בהשלמת החומר הנלמד בבית הספר. ההשקעה בעתידו של הילד מעניקה כוח ותקווה בהתמודדות הקשה.
כמו כן במסגרת פרויקט "מחשב לכל ילד", מעניקה האגודה מדי שנה עשרות מחשבים אישיים לילדים חולי סרטן ברחבי הארץ בהשקעה של כ 2 מליון שקלים. המחשבים ניתנים לתלמידי בתי ספר יסודיים ותיכונים, שאין באפשרות משפחתם לרכוש עבורם מחשב.
האגודה למלחמה בסרטן משקיעה מדי שנה כ 400 אלף שקלים בפרויקט נופש למשפחות בהן ילד חולה סרטן. לנופש מגיעות מאות משפחות של יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, עולים חדשים וילידי הארץ, רבות מהן משפחות ברוכות ילדים. נופש זה מהווה הזדמנות מיוחדת למשפחות בהן ילד חולה סרטן לקחת פסק - זמן מהמאבק במחלה, המתח והחרדה הנלווים לטיפולים הקשים, והזדמנות לבלות יחד כמשפחה, מספר ימי נופש ביחד.
האגודה למלחמה בסרטן משקיעה מדי שנה כ-250 אלף שקלים בפרויקט ייחודי במסגרתו שולחת האגודה ילדים חולי סרטן, במצב מחלה מתקדם, עם כל בני משפחתם, לחופשה בת שבוע בכפר הילדים באורלנדו ארצות הברית. הנופש החל ביוזמת "תנו לילדים את העולם" ע"ש מירי שטרית ז"ל. טיול זה מהווה לעיתים את החוויה החיובית האחרונה של כל המשפחה יחד.
האגודה למלחמה בסרטן מעניקה סיוע כספי זמני למשפחות של ילדים חולי סרטן. הבקשות מופנות באמצעות העובדות הסוציאליות בבתי החולים, ומיועדות למשפחות בהם החולים זכאים לסיוע של רשויות הרווחה. המענק לו הם זוכים מהאגודה, מעניק להם "אויר לנשימה" עד שגלגלי הבירוקרטיה מתחילים לפעול.
האגודה מממנת תקנים לצוות מקצועי המטפל בילדים חולי סרטן, עשרות תקנים של אחיות, עובדות סוציאליות, פסיכולוגים ועוד, במחלקות הילדים בבתי החולים ברחבי הארץ המסייעים לילדים ולבני המשפחה להתמודד עם מחלתם. כמו כן, דואגת האגודה להכשרתם של אנשי הצוות ולעדכון מתמשך של הידע שלהם באמצעות קורסים, סדנאות והשתלמויות בארץ ובחו"ל.
האגודה מסייעת במימון בנייה ושיפוץ של מחלקות אונקולוגיות ומחלקות ילדים בכדי לשפר ולהטיב את הטיפול בילדים חולי סרטן בישראל.
האגודה מממנת רכישת מכשור רפואי חדשני לטיפול בילדים חולי סרטן בכל המרכזים הרפואיים בארץ.
האגודה מכינה ומפיצה חומר הסברה רב אודות מחלות הסרטן השונות בקרב ילדים ומדריכה באופן מקצועי את צוותי הטיפול בילדים.

על ארגון הסרטן הבינלאומי, המיוצג בישראל על ידי האגודה למלחמה בסרטן


ארגון הסרטן הבינלאומי, הינו הארגון הבינלאומי היחיד שאיננו ממשלתי המוקדש בצורה ייחודית לפיקוח על הסרטן ולמלחמה במחלה זו. החזון של הארגון הוא עולם בו מחלת הסרטן תחוסל בדומה למחלות מאיימות אחרות לטובת הדורות הבאים. הארגון נוסד ב- 1933 והוא הארגון העצמאי הגדול ביותר בעולם, הפועל ללא מטרות רווח (מלכ"ר). הארגון מאגד למעלה מ- 270 ארגונים למלחמה בסרטן ב- 84 מדינות העולם, ובכללן ישראל, המיוצגת על ידי האגודה למלחמה בסרטן. הארגון הינו גורם מזרז לדיאלוגים אחראיים ולפעולה קולקטיבית. הוא מאחד אנשים וארגונים במסעות הסברה ובתיאום פעילויות בסדר גודל עולמי כנגד הסרטן, כגון: מרכזי מידע, קבוצות תומכות, רשתות תמיכה לחולים, הפעלת מתנדבים, שירותי בריאות ציבוריים, מחקרים, מרכזים טיפוליים ועוד. הארגון מעסיק צוות רב חוגי בעלי ניסיון רב בתחום הבקרה על מחלת הסרטן. בראש הארגון עומד דר' ג'ון ספרין, המכהן כנשיא ארגון הסרטן הבינלאומי, ולפניו עמד פרופ' אליעזר רובינזון המכהן היום כיו"ר האגודה למלחמה בסרטן.

בואו לדבר על כך בפורום תמיכה לבני נוער חולי סרטן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום