לילה טוב במחלקה הנפרולוגית

(0)
לדרג

בקרוב יוכלו מטופלי הדיאליזה בישראל לעבור את הטיפול הארוך גם בשעות הלילה תוך כדי שינה, הומודיאליזת לילה

מאת: מערכת zap doctors
המחלקה הנפרולוגית במרכז הרפואי תל אביב פותחת את דלתותיה להמודיאליזת לילה

"דו"ח בריאות בישראל" שפרסם משרד הבריאות השבוע מצביע על שילוש במספר המטופלים בדיאליזה בשנת 2004 לעומת 1989. בסוף שנת 2004 היו בישראל 4,240 מטופלים לעומת 1,582 מטופלים בשנת 1989. לדברי ד"ר דורון שוורץ, מנהל המחלקה הנפרולוגית במרכז הרפואי תל אביב , ניתן לייחס את העלייה במספר מטופלי הדיאליזה לכך שכיום מציעים את טיפול הדיאליזה לאוכלוסיות שפעם לא טופלו, דוגמת קשישים.
ההמודיאליזה מתפקדת ככליה מלאכותית, האחראית על סינון ופינוי הרעלים מהדם והוצאת הנוזלים באנשים הסובלים מאי ספיקת כליות על רקע מחלות שונות. במסגרת טיפול ההמודיאליזה מחובר החולה למכונה במשך 4-5 שעות, שלוש פעמים בשבוע, על מנת שמכשיר זה יבצע את פעולת הכליות לניקוי הדם וסילוק חומרי הפסולת והרעלים מן הגוף. הטיפול בהמודיאליזה הינו טיפול מציל חיים וחיוני אך מקשה על קיום אורח חיים רגיל. מרבית המטופלים נאלצים לעזוב את מקום עבודתם בעטיו ומתקשים לנהל שגרת חיים יציבה. במטרה להקל על מצוקה זו, פותחת המחלקה הנפרולוגית במרכז הרפואי תל- אביב בימים אלו אגף נפרד להמודיאליזת לילה, כך שאנשים יוכלו לקבל את הטיפול תוך כדי שינה, בפיקוח צוות רפואי, ללא שטיפול זה ישבש את שגרם, יומם ועבודתם.
לדברי ד"ר דורון שוורץ, מנהל המחלקה הנפרולוגית: "המודיאליזת הלילה תאפשר לאנשים המעוניינים בכך לא רק להמשיך את אורח חייהם הפעיל והאינטנסיבי, ולקבל את טיפול ההמודיאליזה תוך כדי שינה במיטה במחלקה, אלא שהטיפול הלילי שימשך כ- 6-8 שעות הינו יעיל יותר. כאשר ההמודיאליזה מתבצעת בשעות היום המטופלים מתקשים להסתגל לטיפול הנמשך יותר מ- 4-5 שעות, לעומת זאת המודיאליזה המתבצעת תוך כדי שינה תאפשר להאריך את משך הטיפול ל- 7-8 שעות ובכך להגביר את יעילותו של הטיפול ולשפר את הרגשת החולה. מניסיון שנצבר במכון דיאליזה הפועל בצרפת ומאפשר דיאליזת לילה עולה כי חולים שקיבלו המודיאליזת לילה השתמשו בפחות תרופות לאיזון מצבם מחולים שקיבלו דיאליזת יום."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום