טיפול ללא ניתוח

(0)
לדרג

על טיפול באולטרה-סאונד ממוקד להסרת מיומות - בלא צורך בניתוח פולשני, פתיחת בטן או אישפוז ממושך

מאת: מערכת zap doctors
מהו בעצם הטיפול הממוקד?

טיפול בעזרת אולטרה-סאונד ממוקד הינו טיפול חדשני ומתקדם מסוגו בעולם. בטיפול זה מטפלים במיומה בלבד ללא צורך בניתוח כריתת הרחם, כולו או חלק ממנו.

איך זה עובד?

לטיפול כמה שלבים:
פגישה עם הרופא המטפל, הערכה והתאמת הטיפול למטופלת.
צילומים בעזרת ה-MRI להערכת תכונות המיומה ולצורך תכנון הטיפול.
טיפול, הנמשך כשלוש שעות.
בדיקות מעקב תקופתיות.

מכשיר האולטרה-סאונד משדר גלי קול (כמו בבדיקת אולטרה-סאונד רגילה). מבלי שתחושי בכך, הגלים יוצרים נקודה קטנה וחמה בתוך המיומה שברחם. נקודת החום פוגעת והורסת את השרירן. במשך הטיפול חוזרים על פעולה זו מספר פעמים עד שמרבית הגידול נפגע . במהלך השבועות שלאחר הטיפול מסלק הגוף באופן טבעי את הרקמות ההרוסות.

כל הטיפול מתבצע בעזרת סיוע של מכשיר להדמיתתהודה מגנטית (MRI). המכשיר מסוגל לצלם איברים פנימיים ,בדומה ל רנטגן, אך ללא קרינת קרני X המזיקה לגוף. מכשיר זה משמש עבור הרופא כאמצעי "ראיה" אל תוך הגוף על מנת שיוכל לעקוב אחרי נקודות ההתחממות בתוך המיומה.

הטיפול נמשך כשלוש שעות. לאחר הטיפול תתבקשי לנוח כשעה במרפאה ולאחר מכן ניתן להשתחרר הביתה.

עוד פרטים על הטיפול

הסרה באולטרה-סאונד ממוקד נוצרת כאשר גלי קול בתדירות גבוהה משודרים אל תוך הגוף ומונחים לנקודה בודדת (בקוטר של 20-4 מ"מ) בתוך הגוף. (ניתן להשיג טמפרטורות של 85-60 מעלות צלזיוס תוך 20-10 שניות.) החום גורם להרס התאים באזור המחומם בלבד. לאחר תהליך החימום, מסלק הגוף באופן טבעי את התאים שנהרסו.
בחו"ל מבוצע הטיפול בארה"ב, קנדה, אנגליה, גרמניה, הונגריה, ויפן.

הטיפול נעשה בהשפעת תרופות משככות כאבים ומטשטשות, אולם המטופלת ערה ואף מצויידת בלחצן בו היא אמורה לאותת במידה ותחשוב כאב, לרוב הטיפול חסר כאבים.

חשוב לציין כי כיום, הטיפול מוצע לנשים שסיימו את תכנון המשפחה אולם בעתיד טיפול זה יתאים גם לנשים המתכננות ללדת.

על מיומות

מיומות של הרחם הם הגידולים השפירים השכיחים ביותר באגן של נשים. הן נוצרות אצל כ 80% מהנשים. רוב המיומות הן בקוטר של כ 3 ס"מ, אך הן יכולות גם להגיע לגודל כפול ויותר. ישנן נשים שיש להן מיומה אחת וישנן כאלה עם מספר רב של מיומות.

לכ- 25% מהנשים יש סמפטומים שונים כתוצאה מהמיומות כמו דימום כבד ובלתי-סדיר מהנרתיק, כאב וגושים באגן הירכיים, אי-פוריות ותסמיני דחיסה כגון: מיומת השופכן או מיומת הכליה ,חסימת דרכי השתן, תכיפות במתן שתן וסתימת מעיים, כאבים בעת קיום יחסי מין,דלקות, ובטן תפוחה כמו בהריון.

בדרך כלל המיומה מתגלה בבדיקה של הגינקולוג שמאשש את הממצאים ע"י שימוש באולטרה-סאונד אבחנתי.

הטיפולים המקובלים כיום כוללים טיפולים תרופתיים בעלי יעילות מוגבלת, או התערבות חירורגית המלווה בכאבים ובתקופת התאוששות ארוכה.

קיימות שיטות נוספות , פולשניות פחות כגון: הסרת רירית הרחם, כריתת המיומה בהיסטרוסקופיה (סיב אופטי המוחדר לרחם) ובלפרוסקופיה (סיב אופטי המוחדר לחלל הבטן דרך הטבור ). שיטות אלו מצריכות מיומנות מנתח גבוהה, ואף הן סובלות ממנת סיבוכים לא מבוטלת.

גם הסרת רירית הרחם וגם שימוש בסיב אופטי, מצריכים ניתוח,אשפוז ותקופת התאוששות ניכרת.

שיטה נוספת נקראת אמבוליזציה - "תסחוף עורקי הרחם". השיטה מבוססת על טיפול בו מזריקים דבק לכלי הדם המובילים למיומה וע"י כך גורמים לנמק.

טיפול בעזרת אולטרה-סאונד ממוקד מציע לך אפשרות לטפל במיומות מבלי לאבד את הרחם. הטיפול אינו דורש ניתוח פולשני, הרדמה, או אשפוז.

הטיפול החדשני נותן לך את הזדמנות לשמור את הרחם והשחלות ולשפר באופן משמעותי את איכות החיים שלך.

בשנתיים האחרונות נערכו ניסויים בבתי חולים בארה"ב, קנדה ואנגליה בשיטת טיפול חדשנית המחליפה את הניתוח הפולשני. בשיטה זו משתמשים במכשיר אולטרה-סאונד (בדומה לאולטראסאונד של הריון) על מנת להרוס את הגידול ללא צורך בניתוח.

על סמך הצלחת הניסויים קיבלה השיטה את אישור משרד הבריאות בישראל ואישור רשות הבריאות האירופאית.

בואו לדבר על כך בפורום "האשה והרחם" - טיפול אולטרה-סאונד במיומות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום