1 מכל 7 אנשים סובל ממחלת מפרקים - סקירה קונוונציונלית ומשלימה

(0)
לדרג

חודש המודעות למחלות ראומטיות בחסות עמותת "ענבר" וחברת MSD יחול בינואר - שלא נתפרק

מאת: מערכת zap doctors
1 מכל 6 ישראלים סובל מכאב כרוני

ניתן לחלק את מחלות המפרקים לשתי קבוצות עיקריות: מחלות על רקע של פגיעה בסחוס ומחלות על רקע דלקתי
סקר גדול שנערך בקרב חולים שסובלים מכאב כרוני בהשתתפות מעל 46,000 אנשים בכל רחבי אירופה, כולל ישראל מראה השלכות הרסניות של כאב על איכות החיים.

2/3 מהסובלים מדווחים על עייפות כרונית, למעלה מחצי מהסובלים מדווחים שהכאב גורם אצלם לתחושות של בדידות וחוסר אונים ובהרבה מקרים הכאב אף מוביל לדיכאון
25% מהסובלים סיפרו על אבדן מקום עבודה.

73% מהסובלים מכאב לא מרוצים מהיעילות בהקלה בכאב של הטיפול שהם נוטלים - שני שליש מהמטופלים לא מקבלים מענה מהטיפול וממשיכים לסבול מכאבים.
לאור הנתונים הללו ברור שקיים היום צורך, בתרופה לא סטרואידית נוגדת דלקת חזקה שיכולה לתת מענה לכל החולים שסובלים מכאבים על מנת לאפשר להם לחזור לפעילויות הרגילות שלהם ולקבל חזרה איכות חיים .

חולים הסובלים מדלקת מפרקים (ארתריטיס) ומכאבים יכולים מעתה להיעזר בתרופה חדשה המציעה הקלה מהירה ומתמשכת בכאב ובדלקת. ארקוקסיה ARCOXIA
, מבית MSD, הוכיחה במחקרים הקליניים את יכולתה להתחיל לשכך כאבים כבר כעבור 24 דקות מנטילת התרופה ולשמר את ההקלה בכאב לאורך 24 שעות מלאות. נתונים אלה מציבים את ארקוקסיה כאחת התרופות בעלות תחילת הפעולה המהירה ביותר, בקבוצת התרופות הלא-סטרואידיות נוגדות הדלקת.
חולים הסובלים מדלקת מפרקים (ארתריטיס - ARTHRITIS דלקת מיפרקים - שיש להבדיל בינה לבין אוסטיאוארתריטיס -דלקת מיפרקים ניוונית.)

כ-290 מיליון אנשים בעולם סובלים מדלקת מפרקים (כולל בארה"ב, צרפת, גרמניה, איטליה, בריטניה, יפן וכו').

שכיחות מקרי הסבל והכאב הנובעים מהמחלה ומהשלכות המגבילות שלה ממשיכה לעלות ככל שהאוכלוסיה מתבגרת/מזדקנת. מעריכים כי אוסטיאוארתריטיס (דלקת מפרקים ניוונית.) משפיעה על 40% מהאנשים מעל גיל 70.

עד שנת 2020, מעריכים כי דלקת מפרקים תהפוך להיות הגורם הרביעי בעולם המוביל לנכות, בעקבות השינוי בתוחלת החיים והאוכלוסיה המזדקנת. ההשלכות של הנכות והמוגבלות הנובעות מדלקת מפרקים חמורה הינן משמעותיות ביותר, והעלויות הכרוכות בהן, הינן גבוהות מאד.

הזווית הטבעית - להתחיל לצעוד!

אנו נמצאים בעידן של פריחה בכל הנוגע לחברות המשווקות מוצרים לטיפול בשיגרון - אוסטאוארטריטיס, הגורם המוביל לנכות בארצות הברית.
מחלת הבלאי הזו שומרת הרבה מומחים בתעסוקה מלאה, ובכלל זה פיזיותרפיסטים, מומחים לתנועה, אקופונקטוריסטים ומנתחים.
ייעוץ לגבי השיטה הטובה ביותר לטיפול בשיגרון מגיע היום מכל כך הרבה מקורות, עד שהבלבול עולה על הברור.
אבל קיימת הסכמה לגבי דבר אחד. הגישה השגוייה להתמודד עם הכאב והקשיות היא להפסיק לזוז.

פעילות גופנית מתונה על בסיס קבוע חיונית על מנת לשמר את יכולת התנועה של המפרקים הסובלים, ותרגילים שנועדו לחזק את השרירים הם הדרך הטובה ביותר להפחית את המתח הכואב ואת התפתחות המחלה.

בראש ובראשונה, בפרקים הנושאים את משקל הגוף, כמו ברכיים או אגן, חשוב מאוד להגיע ולשמור על משקל גוף מתאים באמצעות תזונה ופעילות גופנית. הכוח המופעל על הברך בכל צעד הוא פי שניים או שלושה ממשקל הגוף, כך שהפחתה של חמישה קילוגרמים במשקל יכולה להקל בעשרה עד חמישה עשר קילוגרמים במעמסה על הברך.
אמצעים נוספים להקלה על הכאב בברכיים כולל הימנעות מפעולות בעייתיות, כמו עמידה ממושכת, כריעה או טיפוס במדרגות. ירידה במדרגות פעמים רבות כואבת יותר מעלייה בהן.
תומכים המפחיתים מהמעמסה על הברך מסייעים גם הם, כמו גם מקל הליכה, הנמצא ביד המנוגדת לברך הכואבת. נעליים סופגות זעזועים, תומכי עקב, תחבושות קרות תקופתיות וחום לח יכולים גם הם להקל.
מרבית הסובלים משיגרון יכולים להסתייע בטיפול אצל הפיזיותרפיסט, שידגים בפניהם כמה תרגילים לחיזוק השריר ולשיקום יכולת התנועה.
אקופונקטורה יכולה גם היא לעזור, למרות שעוד לא הותרו לפרסום תוצאות מחקר ממשלתי שנערך בנדון.
למרות שמפתה לבקש מהרופאים לרשום את התרופה האחרונה בשוק, גישה הגיונית יותר מתחילה באפשרויות הזולות יותר והמפתות פחות.

גורמים כמו מוצרי פלפל חריף, מנטול, שמן ווינטרגרין, קמפור ושמן אקליפטוס יכולים להקל על כאב השיגרון, אבל רק באזור שבו מורחים אותם.
גורמים כמו איבופרופן ניתן להשיג ללא מרשם רופא. למוצרים כאלה יש יתרון שכן אין להם תופעות לוואי בכל הגוף, אם כי בעור רגיש עשויות להופיע פריחה או שלפוחיות.

יש לזכור גם שכל התרופות מתרכבות גם עם תרופות אחרות. חשוב לזכור לדווח לרופא על כל תרופה אחרת, ובכלל זה אספירין במינון נמוך, וכמו כן ליידע לגבי כל בעיה כרונית כמו מחלת כליות. חשוב למלא אחר הוראות הרופא לגבי בדיקות דם שגרתיות בזמן נטילת התרופות.

בכל הנוגע לתוספים, חשוב שלא לצפות להקלה משמעותית בכאב בשבועות הראשונים לאחר תחילת השימוש בתרופה.
מומלץ להשתמש במוצרים המשווקים על ידי חברות מוכרות ובעלות שם טוב.
(פורסם במקור - לחצו כאן)
בואו לדבר על כך בפורום תמיכה לסובלים מכאב כרוני

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום