חומצות שומן אומגה-3 משפרות תפקוד ריאתי בחולי COPD (מתוך Chest)

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי תוספת חומצות שומן אומגה-3 משפרות את תפקודי הריאות של חולי COPD

מאת: באדיבות - E-MED
ממחקר חדש עולה כי תוספת חומצות שומן אומגה-3 משפרות את תפקודי הריאות של חולי Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD).

למרות שהמחקר היה קטן, החוקרים מאמינים כי הממצאים מספיקים כדי להמליץ על דיאטה עשירה ב-Omega-3 Polyunsaturated Fatty Acid (PUFA), כגישה יעילה לטיפול ב-COPD.

COPD, גורם התמותה החמישי בעולם, מאופיין בדלקת כרונית. עם זאת, אין תרופה יעילה לריפוי הדלקת. תוספי תזונה הכוללים Omega-3 PUFA, בעלי אפקט נוגד-דלקת.
רוצים לדעת עוד על המחלה? לחצו כאן

במחקר הנוכחי עקבו אחר 64 חולי COPD, שחולקו באקראי לטיפול ב-400 קילוקלוריות ליום של תוסף מזון עשיר ב-Omega-3, או תוסף שאינו כולל Omega-3 למשך שנתיים.

בקבוצה הראשונה נרשם שיפור משמעותי במבחן 6 דקות הליכה, מדד Borg לקוצר נשימה, וריוויון חמצן בעורקים. למרות שרמות Leukotriene B4- LTB4 בסרום ובכיח, ורמות TNF-alpha ו-Interleukin 8 IL-8 בכיח ירדו בצורה משמעותית בקבוצת הראשונה

לא נמצא הבדל משמעותי במדדי הדלקת הללו בקבוצה השניה.

תופעות הלוואי כללו שלשול קל בשני נבדקים בקבוצה הראשונה וב-3 נבדקים בקבוצה השניה. ובחילות ב-3 נבדקים בכל קבוצה. עם זאת, התסמינים היו קלים, והשתפרו עם טיפול. מניתוח הנתונים עולה כי דיאטה עשירה ב-Omega-3-PUFA תרמה באופן משמעותי לשינוי הנצפה.

לסיכום, החוקרים ממליצים תמיכה תזונתית של דיאטה עשירה ב-Omega-3 כשיטה בטוחה ופרקטית לטיפול ב-COPDהמינון של Omega-3 במחקר היה קטן בהשוואה למינון הסטנדרטי המשמש למחלות קרדיווסקולריות. יש מקום לבצע מחקרים נוספים באשר להשפעות של מינונים גבוהים של Omega-3 לטיפול בחולי COPD.



Chest. 2005;128:3817-3827



רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום