בשורה ל- 3.8 מיליון לקוחות שירותי בריאות כללית

(0)
לדרג

הכללית מכניסה טיפול בחמש תרופות מצילות חיים ומשפרות איכות חיים שאינן בסל הבריאות בעלות של 12 מיליון שקל בשנה

מנכ"ל הכללית, זאב וורמברנד, הודיע כי החל מה 15.12.05 יורחבו באופן משמעותי ההתוויות למספר תרופות שכיום אינן בסל הבריאות או שהן בסל להתוויות מוגבלות

וורמברנד הוסיף כי :"הרחבת ההתוויות התאפשרה על יסוד מידע רפואי שהצטבר והוכיח הטבה במצב חולים שטופלו בתרופות השונות והקשבה למצוקות החולים . בנוסף - לאור העובדה שהכללית היא כיום ארגון יציב ומאוזן כלכלית יש באפשרותנו להעביר תקציבים נוספים לטובת החולים, כפי שהבטחנו בעבר . עוד ציין וורמברנד כי ההחלטה היא בשורה בעלת משמעות רבה לשדרות אוכלוסייה רחבות שכן, הכללית היא ארגון הבריאות הגדול במדינה המבטח קרוב ל- 60% מאוכלוסיית המדינה".

עלות ההוצאה המוערכת לכללית בעקבות הרחבת ההתוויות היא כ 12 מליון ¤ בשנה והן יכנסו כאמור החל מה-15 לדצמבר בהתאם לקריטריונים רפואיים.

התרופות שהתוויתן תורחב: לאחר בחינה מעמיקה של אגף הרפואה בכללית הוחלט לאשר את השימוש בתרופות הבאות בהתוויות שאינן ממומנות ע"י המדינה:

Cell Cept + Prograf (סל ספט ופרוגרף)
ניתנות כיום בסל הבריאות להשתלות כליה,כבד ולב ומזה זמן ניתן ללקוחות הכללית גם למושתלי ריאה למרות שאינו בסל. התרופה תינתן גם למושתלי מוח עצם (השתלה אלוגנאית) אשר מפתחים תסמונת דחיית שתל כרונית ולא הגיבו לטיפולים מקובלים.
התוויה זו אינה רשומה בעולם אך מהווה סטנדרט טיפולי .

Paclitaxel (מוכר כ"טקסול")
ניתנת כיום ע פ"י הסל במצבים של סרטן שד, שחלה וריאות. בכל דיוני הועדות להרחבת הסל שהתקיימו בשנים האחרונות לחצה הכללית להכניס התרופה לטיפול בגידולי ראש- צוואר בהם אין אופציות טיפוליות רחבות. על אף שבכל הדיונים התרופה לא הועדפה בעדיפות גבוהה לראש צוואר ולא הוכנסה לסל הוחלט עתה בכללית לתיתה לחולים אלה כקו טיפול נוסף.

אינסולין Lantus או Levimir (לנטוס או לוומיר)
אחת מאבני היסוד ברפואת הקהילה היא הטיפול בחולים במחלת הסוכרת. תהליך הטיפול בכללית נלמד בעולם ואנו רואים חשיבות גבוהה באיזון חולים אלה לאורך זמן. במסגרת תכנית עבודה לשנת 2006 הוחלט להעמיק את מעקב האיכות על איזון חולי הסוכרת מתוך מגמה להגיע לאיזון המוגלובין מסוג A1C לאוכלוסיות רחבות עד כמה שניתן, תוך שימוש בשתי התרופות הנ"ל שהוכח כי מסייעות למטרה זו.

Gemzar (גמזר)
התרופה נמצאת בסל הבריאות להתוויות של סרטן הלבלב, סרטן שלפוחית שתן וסרטן ריאות. בשנתיים אחרונות הוסיפה הכללית התוויה נוספת שאינה כלולה בסל סרטן שחלה בקו טיפול מתקדם , ועתה הוחלט להרחיב להתוויה נוספת של סרטן שד גרורתי לאחר מיצוי הטיפולים הקיימים.

Ritalin ריטלין
תרופה ותיקה הקיימת בסל הבריאות להפרעות קשב וריכוז בילדים עד גיל 18. בעבר כבר החליטה הכללית באופן עקרוני כי ילדים שהחלו בטיפול לפני גיל 18 ונזקקים להמשיכו לאחר גיל 18 , יאושר הטיפול כל עוד הצעיר נזקק לטיפול.
ההרחבה הנוכחית מאשרת טיפול ברטלין מעל גיל 18 , למטופלים שהבעיה אובחנה לאחר גיל 18.

Conerta (קונצרטה)
חובה להזכיר כי בכללית קיימת תרופה קונצרטה לאותה התוויה כמו הריטלין.
אך אינה כלולה בסל הבריאות ונמכרת כיום ללקוחות המושלם בכללית במחיר נמוך ביותר מבין קופות החולים .

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום