זה הקטן

(0)
לדרג

על כירורגיה פלסטית בילדים: גיל אידיאלי לניתוחים - מתי זה צעיר מדי? איך בוחרים מנתח לילדים?

מאת: מערכת zap doctors
מומים מולדים ומתפתחים

לדברי ד"ר רם בורבין, מומחה לכירורגיה פלסטית קרניופציאלית ומומים מולדים של כלי דם ב"מרכז רפואי עתידים", הכירורגיה הפלסטית בילדים מקיפה מגוון רחב החל ממומי לידה קשים ועד לניתוחים קוסמטיים. כאשר מדובר בילדים , הרי לאחר גיל חמש שנים, יש מודעות עצמית מפותחת ודימוי הגוף מתהווה. בשלב זה עיוות "אסתטי" משמעותי יכול בקלות להפוך לנכות פיזית.

המומים המולדים מחולקים לשתי קבוצות מומים קרניופציאליים- אזור הגולגולת והפנים , ומומים של כלי דם שנראים בפנים או בשאר חלקי הגוף.
במסגרת הכירורגיה הקרניופציאלית אנו מטפלים בכל המומים המולדים והנרכשים, החל משפה וחיך שסוע, גושים תת עוריים באזורי הפנים ובסמיכות לארובות העיניים, עיוותים נרכשים בגולגולת הנגרמים בד"כ משכיבה על הגב ומתבטאים בהשטחה א-סימטרית של הגולגולת מאחור (הטיפול בממצא זה הנו ע"י קסדת עיצוב ומתאים לתינוקות עד גיל 9 חודשים).
בנוסף עיוותים מולדים באפרכסת האוזן- עד גיל 14 יום מהלידה ניתן לטפל ע"י הדבקה, ובגילים מתקדמים יותר ע"י ניתוח מלא בו משטיחים את האפרכסת לכיוון עצם הגולגולת.
סגירה מוקדמת של תפרים בגולגולת גורמת לעיוות שמתקדם ומחריף ודורש שיחזור שלם של הגולגולת בעזרת צוות רב-תחומי בשנה הראשונה לחיים.
עיוותים של כלי דם הם כל אותם כתמי דם ברמות חומרה שונות שהקשים מבניהם גורמים לנפיחות ועיוותים משמעותיים וללא טיפול מתאים מביאים לאיבוד גפיים ועד מוות במקרים קיצוניים. עיוותים של כלי דם ורידיים ועורקיים או לימפטיים, מטופלים ע"י צינטור וחסימה של העיוותים ובמידת הצורך מבצעים בהמשך כריתה כירורגית משלימה.
ניתוחים אסתטיים בילדים שייכים בד"כ לקבוצת המתבגרים וכוללים ניתוחי אף החל מגילאי 16 שנים, ניתוחים להגדלת חזה בנערות בוגרות או חיילות, וניתוחים להקטנת חזה בנערים (GNYCOMSTIA ).

בחירת מנתח פלסטי לילדכם

בדקו שהמנתח מומחה בניתוחים לילדים ועוסק בכך באופן קבוע ורציף, ושחלק גדול מהפרקטיקה שלו כוללת טיפול בילדים. חשוב לבדוק היכן עבר תת התמחות בכירורגיה פלסטית בילדים והאם התמחותו כוללת את התחום הספציפי לו זקוק ילדכם. רצוי לשאול כמה ניתוחים מסוג זה ביצע עד כה .

מלבד זאת - בדקו המלצות, באינטרנט ובין חברים, אל תהססו לשאול ולחקור.

ודאו שהמרפאה עומדת בתקנים, ושהיא עומדת בכל הדרישות הנחוצות וקיימים בה כל האישורים.
באם הניתוח כולל הרדמה מלאה, ודאו שיש התמחות בהרדמה של ילדים, ושצוות החירום מודע ומתורגל.

ד"ר בורבין התמחה בבית החולים לילדים של אוניברסיטת הרווארד בבוסטון, והתפרסם בזכות עיסוקו בתחום ייחודי זה, הוא עובד ומנתח במרכז רפואי עתידים, מרכז ניתוחים וטיפולים פלסטיים המתקדם ביותר בארץ.
המרכז פועל ברשיון משרד הבריאות בישראל.

בואו לדבר על כך בפורום רפואת ילדים
ובפורום כירורגיה פלסטית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום