שבוע המודעות למחלת ניוון השרירים איי.אל.אס

(0)
לדרג

במרכז שבוע המודעות: כנס רפואי בנושא חקר מחלת האיי.אל.אס בהשתתפות זוכה פרס נובל, פרופ' אהרון צ'חנובר

מאת: מערכת zap doctors

שבוע המודעות למחלת ניוון השרירים איי.אל.אס נפתח ביום ראשון, 30 באוקטובר וימשך במהלך כל השבוע. השבוע יוקדש להגברת המודעות למחלת האיי.אל.אס חשוכת המרפא המקפדת מדי שנה את חייהם של 100-120 איש בישראל, כחמישית מכלל הרוגי תאונות הדרכים.

הארוע המרכזי בשבוע המודעות יהיה הכנס הרפואי השני בנושא מחלת האיי.אל.אס שיתקיים ביום רביעי בתל אביב, בארגון עמותת "ישראלס" לחקר ניוון השרירים איי.אל.אס בישראל. את הכנס יפתח זוכה פרס נובל לכימיה, פרופ' אהרון צ'חנובר, שיקדיש את דבריו לשימוש האפשרי בתגלית שזיכתה אותו בפרס נובל למציאת תרופה למחלות נוירולוגיות, ובתוכן גם האיי.אל.אס. מטרת הכנס היא לבחון את הידע הקיים לגבי המחלה, ללמוד ממחקרים שנערכו לגבי מחלות מקבילות ולערוך "סיעור" של מיטב המוחות על מנת להגיע לפריצת דרך בחקר המחלה ובמציאת תרופה.

מחלת ניוון השרירים A.L.S Amyotrophic Lateral Sclerosis, הידועה גם כמחלת "לו גריג", הינה המחלה הקשה ביותר מקבוצת המחלות הניווניות הפוגעות בתאי העצב המוטוריים. התקדמות המחלה גורמת להריסת תאי העצב המוטוריים ההיקפיים וכתוצאה מכך השרירים נחלשים עד לשיתוק מוחלט ומוות תוך 2-4 שנים.
כיום לא ידוע דבר על מחלת ה- A.L.S וכמובן שגם אין לה גם תרופה. הסיבה לכך היא שהחולים במחלה מתים כל כך מהר כך שלא נוצרת 'מסה קריטית' שתייצר כדאיות כלכלית לחברות התרופות לחקור את המחלה.

עמותת .IsrA.L.S הוקמה במרץ 2004 ע"י דוד כהן לאחר שחלה במחלה בסיוע אנשים נוספים שנרתמו לעזור. כיוון שזוהי "מחלה יתומה", החליט דוד לגייס משאבים וליזום מחקר רציני למציאת תרופה למחלה. למרות מצבו, פועל דוד כדי שלפחות הבאים אחריו יוכלו להירפא מהמחלה ולחיות. עמותת .IsrA.L.S שמה לה למטרה ליזום ולתמוך במחקר ה-A.L.S, להגביר המודעות למחלה בקרב הציבור בכלל וקהילת הרופאים בפרט ולתמוך בחולים במחלה.

הכנס הרפואי יערך ביום רביעי, 2 בנובמבר, בין השעות 16:30-20:00 במלון דן פנורמה בתל אביב. תוכנית הכנס מתפרסמת באתר עמותת ישראלס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום