מחקר חדש: הריון והשמנת יתר

(0)
לדרג

נשים בעלות משקל יתר קיצוני שעוברות ניתוח לטיפול בבעיה; יולדות תינוקות בריאים יותר מנשים שלא טופלו

מאת: מערכת zap doctors
הריון בסיכון

בכינוס השנתי של NASSO, אגודת השמנת יתר בוונקובר, קנדה, אשר נערך בימים אלו, נחשפו נתוני מחקר חדש, המתייחס ל- 100 לידות של נשים בעלות משקל יתר חולני לפני ואחרי ניתוח זעיר פולשני להצרת קיבה.

על פי המחקר, נשים לאחר ניתוח הצרת קיבה יולדות תינוקות בריאים יותר מתינוקות שנולדו לנשים שמנות באופן חולני שעדיין לא נותחו.

מחקרים קודמים הצביעו על כך שנשים בעלות משקל יתר חולני חוות הריון בסיכון גבוה וכי תינוקותיהן אינם בריאים כמו תינוקות שנולדים לנשים במשקל תקין.

לדברי פרופ' ג'ון דיקסון, ראש המחקר הקליני במרכז האוסטרלי למחקר השמנת יתר במלבורן:

"המחקר מלמד כי ירידה משמעותית במשקל אינה מזיקה לעובר במונחים של גדילה והתפתחות. לכן, נשים אשר שוקלות באם לעבור ניתוח לטיפול בהשמנת יתר על מנת לדאוג לבריאותן, צריכות להוסיף לכך גם סיבה נוסף והוא התועלת לבריאות תינוקן"

המחקר בדק 100 הריונות, מתוכם 79 של נשים שעברו ניתוח להצרת קיבה. התוצאות הושוו לילודים של נשים בעלות משקל יתר חולני ולאוכלוסייה הכללית, בנוסף להריונות קודמים של נשים מקבוצה זו בטרם נותחו ההשוואה התייחסה ל- 54 נשים מתוך 79.

הנשים העלו בממוצע משקל של 9.5 ק"ג לעומת 15 ק"ג בשלב בו היו בהריון בטרם עברו ניתוח להצרת קיבה. משקל ממוצע של התינוקות היה 3.36 ק"ג ודומה הן אצל נשים בטרם הניתוח והן אצל האוכלוסייה הכללית.

לפי המחקר החדש, בהריונות לאחר הניתוח, הופחתו סיבוכים כגון יתר לחץ דם ב-11% (לעומת 35% אצל נשים שמנות), סוכרת הריון ב-6% (לעומת 9.4% אצל נשים שמנות); זאת בדומה לאוכלוסייה הכללית (12% ו-5.5% בהתאמה). גם סיבוכי לידה, כגון: מות העובר, חריגות, לידה מוקדמת, משקל ילוד גבוה/נמוך מדי, היו בדומה לאוכלוסייה הכללית.



בתגובה לממצאי המחקר, ד"ר פייגנבאום עמיאל, רופא משפחה מומחה בתחום השמנת יתר ותזונה וכן בשינויים התנהגותיים, מציין, כי נשים צריכות להיכנס להריון במשקל תקין.

לדבריו, משקל תקין משפר הן את מהלך ההיריון והן את התוצאות שלאחריו. לכן, כדאי לנשים במשקל עודף של מעל 50 ק"ג מהמשקל הרצוי, או מעל 35 BMI, לשקול טיפול ניתוחי.

ד"ר פייגנבאום מציין בנוסף, כי על פי מחקרים קודמים, נשים במשקל יתר חולני סובלות מאי-פיריון וכי סיכוין להיקלט להריון משתפר באופן משמעותי לאחר ירידה במשקל.


בואו לדבר על כך בפורום הריון ולידה
ובערוץ הריון ולידה בדוקטורס

לתקציר המאמר באתר נסאו - לחצו כאן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום