מנע סרטן במו ידייך

(0)
לדרג

מדענים אוסטרלים מצאו שככל שהאדם מאונן יותר בין הגילאים 20 ל- 50, כך קטן הסיכון לסרטן הערמונית

מאת: מולי אפשטיין, מכון וינגייט
לנקות את הצנרת

מחקר שפורסם באחרונה באוסטרליה, מצא שאוננות בשנות העשרים לחיים, מפחיתה באופן משמעותי את הסיכוי לחלות בסרטן הערמונית בגיל מבוגר.

המדענים האוסטרלים מצאו שככל שהאדם מאונן יותר בין הגילאים 20 ל- 50, כך קטן הסיכוי שהוא יחלה בסרטן הערמונית, מחלה שקוטלת מדי שנה חצי מיליון גברים. לטענת החוקרים, שפיכה בתדירות גבוהה מגינה מפני התפתחות הסרטן, שכן היא מונעת את הצטברותם של החומרים המסרטנים בבלוטה. ככל שפעולת השטיפה וניקוי "הצנרת" תעשה בתדירות גבוהה יותר, כך יימנע הרס התאים כתוצאה מפעילותם של החומרים המסרטנים.

בסקר, שבו השתתפו 1,079 חולים בסרטן הערמונית ו- 1,259 נבדקים בריאים, גילו החוקרים כי אנשים שביצעו פעולת שפיכה בתדירות של 5 פעמים בשבוע בשנות העשרים לחייהם, הקטינו ב- 33% את הסיכון לפתח סרטן ערמונית אלים בגיל מבוגר יותר. הממצאים במחקר זה עומדים בסתירה לממצאי מחקר קודם שמצא שפעילות מינית בתדירות גבוהה עם מספר רב של פרטנרים מגדילה ב- 40% את הסיכון ללקות בסרטן הערמונית.

החוקרים ציינו כי בעוד שהמחקר הקודם עסק בקיום יחסי מין הרי שהמחקר הנוכחי עסק באוננות ולא ביחסים מלאים. לטענת החוקרים ניתן להסביר את הפער בממצאים בעובדה שביחסי מין עם בת זוג נחשפים הגברים לגורמי זיהום רבים בהשוואה לפעולת האוננות.

בואו לדבר על כך בפורום מחלות הערמונית
ובפורום סקסולוגיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום