סוף עידן ההורמונים ה"טבעיים"?

(0)
לדרג

שיעור לידות מוצלחות גבוה יותר (17%) בשימוש בהורמון רקומביננטי לעומת הורמון ממקור שתן

מאת: מערכת zap doctors
מבדיקת נתונים של הרישום הגרמני לטיפולי הפריית מבחנה עולה כי: להורמון רקומביננטי יש עליונות פרמצבטית לעומת הורמון ממקור שתן

מאמר שפורסם לאחרונה ב-Reproduktionsmedizin und Endokrinologie מאפריל 2004 סוקר ממצאים שעלו ברישום הגרמני לטיפולי הפריית מבחנה. הרישום בוצע בקרב 74 מרכזי פוריות בגרמניה במהלך שנת 2002, שם מתבצע רישום של כל תהליכי ה-IVF המבוצעים במדינה. נקודות ההשוואה היו שיעורי ההריונות והלידות המוצלחות (תינוק חי) כתוצאה משימוש בגונדוטרופינים פר מחזור.

הממצאים הראו כי שיעור הלידות בהורמון רקומביננטי היה 16.9% בהשוואה ל- 14.5% בהורמון ממקור שתן. ההפרש האבסולוטי היה 2.4% וההפרש היחסי היה 16.6% לטובת ההורמון הרקומביננטי r-hFSH. ההפרש בין שיעור הלידות המוצלחות בסך כל אוכלוסיית המטופלים הוא משמעותי סטטיסטית לטובת ההורמון הרקומביננטי.

יתר על כן, לכל תינוק שנולד לאחר טיפול בהורמון הרקומביננטי, נדרשה כמות מופחתת של הזרקות לעומת ההורמון ממקור השתן. נדרשו 39.5% יותר גונדוטרופינים עבור לידה בהורמון ממקור השתן u-HMG מאשר בהורמון הרקומביננטי r-hFSH.

הוכח כי העליונות הפרמצבטית של הורמון רקומביננטי, לעומת הורמון ממקור שתן, אינה שנויה במחלוקת. הורמון רקומביננטי הוא למעשה רכיב אחד עם עקביות גבוהה בין האצוות השונות.

יצויין כי מחקר זה הינו המחקר הפרספקטיבי התצפיתי המקיף ביותר שנעשה אי פעם המשווה בין r-hFSH לבין u-HMG ותוצאותיו מראות כי הורמון המיוצר בהנדסה גנטית (כמו גונאל-F של חברת סרונו) הוא "טהור" יותר בהשוואה לחלבוני שתן, חסכוני יותר וגם מניב תוצאות טובות יותר למטופלות.

תהליך עיבוד הנתונים בוצע על ידי שימוש בתוכנת RECDATA - מערכת בסיס נתונים אלקטרונית של ניהול פוריות המספקת שירותי בריאות מקצועיים עם תיעוד נתונים וניהול מערכת איכותי ברפואת הפריון.

בואו לדבר על כך בפורום פיריון האישה והגבר

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום