פסק דין תקדימי נגד יצרנית הויוקס

(0)
לדרג

פיצויי עתק בסך רבע מיליארד דולר לאלמנה שבעלה מת מהתקף לב כתוצאה משימוש בויוקס בקרוב אצלנו

מאת: מערכת zap doctors
כסף כסף תרדוף, וצדק גם

כמה חודשים אחרי שערוריית הויוקס מגיעות התוצאות הבלתי נמנעות, תביעות ענק שהוגשו ומוגשות ויוגשו בעתיד מתחילות לצטבר, והתוצאות רק מאוששות את גודל העניין: בפסק דין תקדימי פסק בית משפט בטקסס פיצויי עתק בסך רבע מליארד דולר לאלמנה שבעלה רוברט ארנסט נפטר בשנת 2001 לאחר שלקה בהפרעת קצב בלבו ומת מהתקף לב לאחר שהשתמש בויוקס באופן קבוע תביעות ענק צפויות גם בישראל.

לפני כמה חודשים, בעקבות תוצאות מחקר רחב היקף שגילה כי ויוקס מגבירה את הסיכון להתקפי לב ושבץ מוחי, וכי חולים שנטלו את התרופה מעבר ל 18 חודשים היו בסיכון גבוה יותר לפתח התקף לב או שבץ מוחי בהשוואה לחולים שנטלו תרופה נוגדת דלקת אחרת (נאפרוקסן), וכן בהשוואה לחולים שנטלו כדור דמי (אינבו). החליט ענק התרופות 'מרק' להפסיק את ייצור התרופה ולהורידה מהמדפים, העניין עורר רעש תקשורתי כלל עולמי ופחד כנ"ל.

התרופה הידועה בשמה רופקוקסיב, שייכת לקבוצת נוגדי דלקת לא סטרואידיים מהדור החדש (מעכבי COX2 סלקטיביים). היא משמשת לטיפול אקוטי וכרוני בתסמינים של דלקת פרקים ניוונית, ולטיפול בכאבים . נראה שתרופה זו גורמת לפחות תופעות לוואי במערכת העיכול בהשוואה לנוגדי דלקת לא סטרואידיים מהדור הישן. אנשים הרגישים לנוגדי דלקת לא סטרואידיים אחרים או לאספירין צריכים להימנע מנטילת תרופה זו, וחולי אסתמה צריכים להזהר בשימוש בה.

חברת "מרק" יצרנית ויוקס תערער כמובן על חומרת פסק הדין, אחרת התקדים ייקבע וימוטט אותה, אבל בכל העולם משנסים את מותניהם עורכי דין ואנשים שהתשמשו בויוקס במטרה לצאת למלחמה על הכסף, דוגמא מובהקת למהירות שבה מתרחשים העניינים ולפוטנציאל הנזק שבהם תוכלו לראות אם תקישו בגוגל את המילה "ויוקס" - ולצד התוצאות: יגיח לו באלגנטיות הקישור הממומן למשרד עורכי דין המתמחה ברשלנות רפואית....


בואו לדבר על כך בפורום רוקחות ותרופות
ובפורום רשלנות רפואית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום