שפתיים (מלאכותיות) יישקו

(0)
לדרג

איך ממלאים שפתיים? כמה אופציות וכמה טיפים, ושאלת מיליון הדולר, האם ניתן להרגיש שזה "לא אמיתי"?

מאת: היה טו' באב? התנשקתם? איך היה? כולנו מפללים לשפתיים במצב אידיאלי לנשיקה: רכות, לחות ובשרניות. ד"ר חיים קפלן, מומחה לניתוחים פלסטיים, קוסמטיים ומשחזרים, ממחברי "המדריך הישראלי לניתוחים פלסטיים", מסביר כי ישנן כמה דרכים למילוי השפתיים
קודם כל? תרגעו

אחת השאלות החשובות לפני המילוי היא האם בנשיקה ניתן להרגיש שהשפתיים אינן טבעיות במלואן אלא לאחר מילוי. ד"ר קפלן מרגיע: "לא מרגישים את החומר המוזרק, אין תחושת מבנה שונה של השפתיים בעת הנשיקה ואין שום הבדל בין נשיקה של שפה רגילה לשפה מוזרקת". אחרי שנרגענו, אפשר להתחיל ולבדוק מהן השיטות השונות למילוי שפתיים.



ריח תפוח, אודם שני

השיטה הפופולרית והמקובלת ביותר כיום היא שיטת מילוי השפתיים באמצעות הזרקות של חומרי מילוי שונים. לדברי ד"ר קפלן, כמו כל חומרי המילוי, גם חומרי המילוי לשפתיים נחלקים לשני סוגים- חומרים קבועים או נספגים.

החומרים הקבועים הינם חומרים סינתטיים שנותנים תוצאות טובות ונשמרים להרבה שנים. הבעיה היא שיש ביניהם חומרי מילוי שעלולים לגרום לבעיות בשפתיים כגון יצירת גושים בשפתיים, או חומרים שעלולים לשפתיים להגיב באודם ונפיחות לטיפול.

סיליקון כחומר מילוי אינו מומלץ משום שהוא גורם לדלקות בשפתיים. "הן אמנם נראות יפה לאחר הזרקת הסיליקון", אומר ד"ר קפלן, "אך הן לא זזות בדיבור ובפעולות שונות בשפתיים, כך השפה העליונה נראית קפואה. זהו לא מראה טבעי". על חומרי ההזרקה הקבועים השונים הוא מסביר ש"שרירי השפתיים כל הזמן עובדים- זזים ללא הפסקה, והם מזיזים את חומרי ההזרקה הקבועים שעלולים ליצור גושים".

לעומת זאת, החומרים הנספגים מקבוצת החומצה ההייאלורונית נותנים תוצאה טובה כמעט ללא תוצאות לוואי, הבעיות נעלמות ברגע שהחומר נספג, וגם כשיש גושים ניתן לתקן אותם. אולם אליה וקוץ בה- למרות היתרונות, החומרים הנספגים מחזיקים פחות זמן בשפתיים מחומרים אחרים, בגלל תנועתיות השפתיים שגורמת לתזוזה, לאספקת דם מוגברת ומטבוליזם מוגבר של החומרים הביולוגים שגורמים להיספגות מהירה של החומר, כך שהוא מחזיק בשפתיים עד שנה.

אופציה נוספת היא להזריק לשפתיים שומן טבעי של האדם עצמו. הבעיה במקרה זה היא שמהירות ההיספגות לא ידועה, ולכן יש לחזור על ההזרקה פעמיים שלוש כדי לשמור על שפתיים מלאות לאורך זמן. בעקבות ההזרקה השפתיים מאד נפוחות למשך כמה ימים, ולדברי ד"ר קפלן ישנם מטופלים שקשה להם להתמודד עם מצב כזה כי הוא מעבר לציפיות הראשוניות שלהם. היתרון המשמעותי של שיטה זו היא שהשומן נקלט בצורה טובה מאד ומצב השפתיים נשמר כך לאורך שנים ארוכות.

קיימות גם שיטות מורכבות יותר למילוי שפתיים, הם הניתוחים לשפתיים. בניתוח אפשר להכניס לשפתיים רצועות של שומן בשילוב של מתיחת פנים שבמסגרתה המנתח בכל מקרה עושה פעולות אלו. חלק מהחומר נספג באופן שאינו צפוי מראש אך מחזיק טוב יותר מהזרקות שומן והן החומר זמין בניתוח. ניתוח נוסף לשפתיים, אשר נחשב לשיטה מיושנת ונדירה כיום בתקופת ההזרקות, הוא ניתוח מבפנים אשר מגדיל את האדום החשוף על-ידי דחיפת הרירית האדומה החוצה.

בואו לדבר על כך בפורום כירורגיה פלסטית
לקריאה נוספת ליחצו על בוטוקס

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום