מתיחות בגיזרה - על סימני מתיחה

(0)
לדרג

אפשר לראות בהם אות גבורה (הייתי, ילדתי, עברתי) ואפשר לראות בהם מטרד אמיתי - אפשר לטשטש אך לא להעלים

מאת: ד"ר מיכל לזרוביץ N.D, נטורופתית, אחות מוסמכת, B.A בסיעוד, M.A. במערכות בריאות, צמחי מרפא, תזונה טבעית, תוספי מזון , אירידולוגיה וקוסמטיקה טבעית
מהם אותם סימני מתיחה?

האם את סובלת מסימנים מכוערים בעור המפריעים לך ללכת לים בבגד ים חושפני? אז איך מסתירים את אותם הסימנים שנצמדים חזק חזק אלינו?
סימני מתיחה (stria) אלו הקווים הבולטים, מבריקים שמצויים על העור. הם נגרמים בגלל הידלדלות ואיבוד אלסטיות של הדרמיס (שזוהי השכבה הפנימית של העור).
באופן טיפוסי צבע הסימנים בהתחלה הוא אדום , לאחר מכן הופכים לסגול-ארגמן ולבסוף כאשר הם דוהים הופכים ללבנים.
בדרך כלל יופיעו אצל נשים בהריון או לאחר לידה ואצל כאלו שעלו במשקל. במצבים אלו סיבי העור בגוף מנסים להתאים עצמם לנפח שגדל והתוצאה היא קריעת סיבי הקולגן דבר המתבטא בסימני המתיחה.

איך עוזרים בטשטושם?

ברפואה הקונבנציונלית יש ניסיונות לטפל עם רטין A (עוזר בצורה חלקית רק אם הסימנים טריים), בכל מקרה אין לתת אותו לנשים בהריון.
ניסיון נוסף הוא טיפול בלייזר. המחשבה היא כי הלייזר ממריץ את התאים באיזור המתיחה לייצר פיגמנט ובצורה זו סימני המתיחה מתמזגים עם העור (בדיוק כמו בשיזוף) ופחות בולטים אך אינם נעלמים לגמרי.
אלו שמסתייגים מהטיפול בלייזר טוענים כי הוא יקר מאד וממושך (לפחות 10 טיפולים) ותוצאות הטיפול נשמרות כ- 6 חודשים בלבד. בכל אופן הטיפול בלייזר לא מעלים את הסימנים אלא מקסימום גורם להם להיות פחות בולטים.

מה האלטרנטיבה הטבעית?

קיימות פורמולות ארומטיות ייחודיות שיכולות לעזור בעידוד צמיחה מחודשת של העור (כגון שמן נשאי שקדים, שמן אתרי לבונה) בשילוב עם שמנים המכווצים את סימני המתיחה. לעסות בתנועות סיבוביות את האיזורים בהם יש מתיחה 3 פעמים ביום.
בתזונה מומלץ להקפיד על אכילת נבט חיטה ושמנים מכבישה קרה בסלט ובאפייה. הויטמין E במזונות אלו עוזר לאלסטיות של העור. גם חומצות שומן חיוניות יכולות לעזור (ניתן למצוא אותם בדגים, זרעי פישתן ובשמן זרעי פשתן). בנוסף ניתן למרוח שמן ויטמין E על הסימנים.

חשוב לזכור: טשטוש סימני המתיחה לוקח זמן ותלוי במספר גורמים כגון סוג העור, באישה עצמה, סוג התזונה ובפעילות גופנית. יש לזכור כי סימני המתיחה שקיימים הם כבר שם המקסימום שאפשר הוא לטשטשם. קל יותר לטפל בסימני מתיחה טריים אלו שבצע וורדרד סגלגל. אם מתמידים בטיפול הטבעי (עיסויים באופן עצמי ותזונה נכונה) סימני המתיחה מטשטשים .
והתוצאות,אם לא הקיץ הזה אז בשנה הבאה...

בואו לדבר על כך בפורום האינטגרטיבי לרפואת עור
ובפורום אנטי אייג'ינג בניהולה של מיכל לזרוביץ

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום