הצורך הדחוף בפתיחת קרן למימון ביניים של תרופות

(0)
לדרג

פריצות דרך רפואיות מתרחשות גם באמצע השנה והמדע המתקדם אינו "ממתין" לוועדת הסל עד ישיבתה הבאה

מאת: מערכת zap doctors
מוות בירוקרטי

פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן והנשיא היוצא של ארגון הסרטן הבינלאומי ומירי זיו מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, פנו היום במכתב לשר הבריאות דני נוה, בנושא צורך דחוף בהקמת קרן למימון ביניים של תרופות.

מאחר ויש תרופות רבות שאינן נמצאות בסל, ולעיתים ישנן פריצות דרך משמעותיות שיכולות להציל חיי אדם - והסל אינו מאפשר להם לרכוש אותן או להשתמש בהן, הרי שחולים מתים מסיבות בירוקרטיות גרידא, כיצד ניתן לשנות זאת?

מה עושים?

סל התרופות עבר בשנה האחרונה עדכון משמעותי אך כפי שהדגשנו פעמים רבות, חשוב לפעול בדחיפות לעדכון שנתי קבוע של סל התרופות והטכנולוגיות כדי להימנע ממצבים בהם חולים נאלצים להיחשף בתקשורת במצוקתם.

יחד עם זאת, פריצות דרך רפואיות מתרחשות לעיתים גם באמצע השנה והמדע המתקדם אינו "ממתין" לוועדת הסל עד ישיבתה הבאה.

ברצוננו לחזור ולהעלות בפנייך הצעה שכבר העלנו בעבר, אשר זכתה לתמיכה של כל חברי המועצה הלאומית לאונקולוגיה והוצגה לקודמך ביחס להקמת קרן מיועדת למימון ביניים של תרופות.
מדובר בקרן מיוחדת במסגרת סל הבריאות ובאחריות אותה ועדת סל הקיימת, אשר בעזרתה ניתן יהיה לממן טיפול תרופתי כאשר ישנן פריצות דרך רפואיות משמעותיות, או כאשר המדע מנפק הישגים היכולים להציל חיי אדם. מדובר בתרופות שעל פי שיקול דעת רפואי, המטופלים נזקקים להם ואינם יכולים לחכות זמן יקר עד הדיון השנתי של ועדת הסל. כמקובל שיקול הדעת וקביעת ההתוויות יתבססו על ראיות מדעיות מוצקות שיציגו מומחים בתחום.
בעבר כבר עלה צורך כזה, ביחס לתרופת הגליבק ולפני מספר שבועות, פורסמו תוצאות דרמטיות ביחס לטיפול בהרצפטין בקרב חולות סרטן שד מוקדם. לדעת מיטב המומחים לסרטן השד בארץ ובעולם מדובר בתוצאות המרשימות ביותר בסרטן השד ב - 30 השנים האחרונות. על פי התוצאות, טיפול במשך שנה הקטין את הסיכון להישנות המחלה ב - 50% מהנשים הנמצאות בסיכון גבוה לחזרת המחלה (מדובר בקבוצה מוגדרת ובעלת מאפיינים מיוחדים). כאן לא מדובר רק בהארכת חיים אלא בהצלת חיים.
בפועל מאז פורסמו התוצאות הדרמטיות ממליצים אונקולוגים בארץ ובעולם (כפי שמתחייב מחוק זכויות החולה) על הטיפול, לקבוצת הנשים המתאימה לו.
מדובר במצוקה אמיתית שכן רוב הנשים בהן מדובר לא תוכלנה לעמוד במימון עצמי של כ - 150 אלף שקל לשנה.
למימון ביניים של טיפול זה יש גם תקדים בעולם, כך למשל בקנדה על אף שהתרופה לא נרשמה עדיין להתוויה זו, אישרה הממשלה את מימונה באינדיקציות המתאימות.

אם כך, המערכה נפתחה ומי יודע מה יעלה בסופה - בואו לדבר על כך בפורום רפואה ומשפט
ובפורום תרופות ורוקחות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום