עור, בריאות העור - מלחמת הישרדות

(0)
לדרג

העור שלנו סופג את כל הסובב אותנו - המרשם האישי לטיפול יומי בעור הפנים - כתבה שלישית בסדרה

מאת: ד"ר מיכל לזרוביץ N.D, נטורופתית, אחות מוסמכת, B.A בסיעוד, M.A. במערכות בריאות, צמחי מרפא, תזונה טבעית, תוספי מזון , אירידולוגיה וקוסמטיקה טבעית

לכתבה הראשונה בסדרה - הזדקנות העור

לכתבה השניה בסדרה - תחזוק העור

מה לעשות ,אך הפנים הם האיבר הראשון אותו רואים והוא זה המעיד גם על רמת בריאותך.

מומלץ לבצע 3 פעולות פעם- פעמיים ביום . צעדים אלו גם אם נראים מעייפים (במיוחד אם את/ה לא רגיל/ה אליהם), רצוי מאד להתמיד בהם ולהתייחס אליהם כאל רוטינה בדיוק כמו צחצוח שיניים. לאחר מכן ניתן יהיה להבחין בשינויים משמעותיים במראה הפנים.

צעד ראשון: ניקוי

הניקוי ממיס את השומן, לכלוך ומייק-אפ. המטרה להסיר עודף שומן אך לא להסיר את השכבה המגנה על העור. יכול להיות סבון עדין (כגון סבון צמחי) או תחליב ניקוי על בסיס קרם (אם העור יבש מאד). לשים על העור באמצעות כריות האצבעות או פדים קטנים בתנועות סיבוביות. עדיף באמצעות כריות אצבעות הידיים כי אז יש שליטה טובה יותר מבחינת הלחץ על עור הפנים. לשטוף היטב עם מים חמימים ולחזור על כך אם יש צורך (יש להימנע ממים חמים! מים חמים מייבשים ומגרים את רוב סוגי העור).

צעד שני: טונר

אחרי ניקוי מומלץ לשים טונר על מנת להסיר ביסודיות את חומר הניקוי מהשלב הקודם ושאריות לכלוך ומייק-אפ. שלב זה מכין את העור לקראת הלחות ומאפשר ללחות להיספג טוב יותר. הטונר המומלץ הוא מי צמחים עדינים בהתאם לסוג העור כגון ילנג ילנג, הממליס, ורדים וכו'.
מומלץ לא להשתמש בטונר המכיל אלכוהול כי הוא עלול לגרום לייבוש העור וגירויו. הידרוסולים ארומתיים (מי צמחים) עושים טוב את העבודה.

צעד שלישי: לחות

ללחלח את העור באמצעות מוצרים שיש בהם שמנים צימחיים, הידרוסולים ושמנים אתרים מדוללים על מנת למנוע איבוד לחות ולתת לעור מראה זוהר.מומלץ לבחור קרם לחות המתאים לסוג העור ובעל מרכיבים איכותיים המכילים נוגדי חימצון (כגון: ויטמינים, מינרלים, קו-פקטורים, צמחי מרפא, שמנים אתרים ועוד). בבוקר מומלץ להשתמש בקרם קל יותר ובערב בקרם עשיר יותר אך לא להגזים, כדי לאפשר לעור לנשום בלילה. אם קמים בבוקר עם עור שמנוני סימן שהגזמת בכמות מריחתו. את קרם הלחות בלילה יש לשים לפחות חצי שעה לפני השינה.

איזור העיניים זקוק לטיפול מיוחד מאחר והוא דק ועדין והראשון שנוטה להתקמט. לכן מומלץ למרוח קרם עיניים פעמיים ביום.
לפני שלב מריחת הקרם מומלץ לשים סרום מזין המכיל נוגדי חמצון. סרום הוא תמיסה מרוכזת של חומרי הזנה, ויטמינים,מינרלים, שמנים אתרים, שמנים צימחיים ונוגדי חמצון נוספים. הסרום מספק לעור הזנה מרוכזת ויש להשתמש בו כבסיס לקרם נוסף. חוץ מהנוחות של השימוש בסרום יש ביכולתו לשפר את יכולת הספיגה של העור. הוא אוגר את הלחות ומובילה לשכבות העמוקות יותר של העור.
אסור לשכוח כי עור הצוואר גם בעניין. עור הצוואר דקיק, חסר בלוטות חלב וגם עני בשכבת שומן תת עורית. משום כך הוא נוטה לרפיון ולהתקמטות מוקדמת. רצוי למרוח גם על עור הצוואר קרם איכותי.

טיפולים מיוחדים:

* השלה / פילינג מכאני
פעם בשבוע פילינג מכאני על מנת להסיר תאי עור מתים, הדבר יאפשר לחומרי ההזנה להיספג טוב יותר לעור.

* מסכת הזנה
מומלץ לפחות פעם בשבוע מסיכת הזנה והרגעה לפנים ולצוואר. המסיכה מעודדת הגברת הסירקולציה לרקמות העור (המרצת מחזור הדם).

* שתייה
חשוב ללחלח את העור מבפנים לכן החשיבות הרבה לשתיית מים (8 כוסות ליום). אפשר ללחלח את העור בתמיסת הידרוסול במשך היום (וורדים, לוונדר, מליסה, תלוי בסוג העור) כאשר אנו מרגישים תשושים. אפשר להתיז אפילו על מייק-אפ אבל אז לתת לעור להתייבש קצת לפני שנוגעים בו.

* מומלץ לקיים ביקורים קבועים אחת לחודש לטיפול פנים מקצועי.

* חיוך לא לשכוח לחייך. תנועת החיוך שעושה טוב לך ולאנשים סביבך היא מיני מסג' לשרירי הפנים. לחייך לכולם ובעיקר לעצמך היא דרך נפלאה לשמירת גמישות הפנים לאורך שנים.

ולסיום:

המלצה לדרך טבעית וקלילה לניקוי פנים: (מתאים לכל סוגי העור)
1 כף חימר קוסמטי (אפשר קאולין)
1 כף אבקת שיבולת שועל
2 כפות חלב
1 טיפת שמן אתרי לוונדר

לערבב את כל החומרים היטב במיכל קטן. לעסות את עור הפנים עם התערובת בתנועות עדינות וסיבוביות. לשטוף היטב ולאחר מכן לשים טונר וקרם לחות. ניתן לשמור עד יומיים במקרר אך עדיף להכין לפני כל שימוש כדי שיהיה טרי.

בואו לדבר על כך בפורום אנטי אייג'ינג
ובפורום האינגרטיבי לרפואת עור

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום