סרטן הלימפומה - מגבירים מודעות

(0)
לדרג

שיא גינס חדש מדגיש את התקווה החדשה הנשקפת לחולי סרטן הלימפה - יחד יחד בשרשרת

מאת: מערכת zap doctors
שיאים ונפילות

746 בני אדם מכל רחבי העולם ומישראל, משתתפי כנס הלימפומה העולמי, רשמו הישג היסטורי כאשר התאחדו על מנת לשבור את שיא גינס העולמי בשרשרת "הלחישה הסינית" הארוכה בעולם. השיא הקודם מנה 718 בני אדם.
חברת התרופות רוש ROCHE העולמית, יצרנית מבטרה, נוגדן ביולגי חדשני לטיפול בלימפומה העניקה את חסותה לשרשרת "הלחישה הסינית" הארוכה בעולם על מנת להגביר מודעות להשלכות העולמיות של סרטן הלימפה (לימפומה).

משתתפים מ-59 מדינות לרבות רופאים המטלוגים מישראל, עמדו זה לצד זה על מנת להעביר את המסר האומר "שיש תקווה חדשה לחולי לימפומה" ולהגביר את המודעות ללימפומה, סרטן קטלני של הלימפה. תאריך הניסיון לשבירת השיא העולמי זהה לתאריך הכינוס הבינלאומי על לימפומה ממאירה (ICMI) שהתקיים השבוע בלוגאנו, שווייץ.

לימפומה היא מחלת סרטן חמורה של הדם ובלוטות הלימפה אשר ללא טיפול, עלולה להפוך לקטלנית. לפיכך, המודעות למחלה ולתסמיניה הינה חיונית. יותר מ-360,000 בני אדם בעולם מאובחנים כחולי לימפומה מדי שנה כל תשע דקות מאובחן מקרה נוסף. למרות נתונים אלה, המודעות הציבורית למחלה הינה נמוכה, תסמיניה קשים לזיהוי ולעתים קרובות מתפרשים כמצבים חמורים פחות כגון שפעת או תשישות כללית. ואולם, התפתחות הנוגדנים החד-שבטיים ותרופות חדשניות המבוססות על נוגדנים שנכנסו לשימוש בשנים האחרונות, כדוגמת מבטרה, הביאו להתקדמות משמעותית בטיפול במחלה ומאפשרים לחולים רבים להשיג הפוגות ממושכות ואף להירפא ממנה.

אדם מוריס, לשעבר שחקן כדורגל מקצועי וחולה לימפומה מסוג הודג'קין אשר החלים מהמחלה ולקח חלק באירוע, אמר: "לכבוד לי לקחת חלק באירוע היסטורי זה. אני מקווה שתרומתי ותרומתם של המשתתפים האחרים תגביר את המודעות למחלה ותספק תקווה חדשה לאלפי חולי לימפומה בכך שתאפשר להם לדעת שיש טיפול שעובד וכי הישגנו ונשיג את מטרתנו."
פרופסור פרנקו קאוואלי, מנהל המכון האונקולוגי של דרום שווייץ ויו"ר הועדה המארגנת של כנס הלימפומה העולמי, יוזם שרשרת המודעות. ציין: "שבירת השיא העולמי היא הישג כביר. לכל משתתפי הכנס יש עניין רב במחלת הלימפומה והאירוע של היום מבהיר שיש מחויבות אמיתית לשיפור חייהם של חולי לימפומה באמצעות הפצת הידע על המחלה. האירוע ממחיש שאבחון וטיפול מדויקים מציעים תקווה לחולי לימפומה ואנו מקווים שהוא זה שיחולל את השינוי."
מארגני ומשתתפי השרשרת מקווים ששבירת שיא גינס יגביר את מודעותם של בני אדם ברחבי העולם לתסמינים של מחלת הלימפומה, והודות לכך יוביל לאבחון נכון, טיפול מתאים ולשיקום חייהם.

בואו לדבר על כך בפורום טיפולים אלטרנטיביים בסרטן
ובפורום תמיכה הדדית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום