צבועים - על תכשירים משזפים, סקס וסכנה לעור

(0)
לדרג

הסכנה שבשימוש בתכשירים להעמקת גוון השיזוף של העור במריחה, בבליעה, בהתזה או באמצעות שתל תת עורי

מאת: מערכת zap doctors
על התכשירים המשזפים

התכשירים אשר מיועדים למריחה או התזה על פני העור (במקלחת) מכילים חומר הנקרא דה הידרוקסי אצטון אשר בעת מגעו עם שכבת העור העליונה יוצר גוון שזוף הנותר על פני העור למשך כשלושה ימים עד שבוע. הבעייה העיקרית בשימוש בתכשירים אלו היא הביטחון המוטעה של המשתמשים בהם שהתכשירים מספקים הגנה כלשהי. האגודה למלחמה בסרטן מתריעה כי הגוון השזוף אינו מגן על העור מפני קרני השמש המזיקות, ועל כן יש צורך להשתמש במסנני קרינה המותאמים לגוון הבהיר המקורי של העור, ללא קשר לגוון השזוף שנוצר בעקבות מריחת או התזת התכשיר.

תכשירים נוספים, המיועדים ללקיחה דרך הפה (כ"גלולות שיזוף"), הם סוגים מסויימים של בטה קרוטן (החומר האדום - כתום המצוי בגזר, עגבניות, גמבה וכד'). חומר זה גורם ליצירת גוון צהבהב - כתום - אדום לעור הגוף, אשר מזכיר במיקצת גוון שזוף, אך אינו משחים את העור כפי שעושה שיזוף רגיל. האגודה למלחמה בסרטן מתריעה כי לא זו בלבד שהגוון הכתום אינו מגן על העור מפני קרני השמש המזיקות, אלא שישנם מחקרים אשר מצביעים על כך שכמויות גדולות של בטה קרוטן עשויות ליצור נזק לכבד. כמו כן, "גלולות השיזוף" אינן מאושרות לשימוש על ידי רשויות הבריאות.

התכשירים נוספים הנמצאים בפיתוח כשתל תת עורי מכילים מלנוטן ((Melanotan, תרופה המחקה את פעילות הורמון בשם אלפא Msh, אשר מגביר את יצור המלאנין בגוף. תכשירים אלה גורמים ליצור מוגבר של מלאנין, היוצר גוון עור כהה יותר. האגודה למלחמה בסרטן מתריעה כי גוון זה, על אף שהוא כהה, אינו מגן על העור מפני קרני השמש המזיקות.

78% מהציבור חושבים כי לא שזוף - זה סקסי כך עולה מסקר חדש של האגודה למלחמה בסרטן

האגודה למלחמה בסרטן מפריכה את הטענה לפיה "שזוף - זה סקסי" ומוכיחה כי 78% מהציבור חושבים כי גבר או אישה בעלי מראה לא שזוף יכולים להיות סקסיים. רק 12% מהציבור חושבים כי מי שלא שזוף לא יכול להיות סקסי ול - 10% מהציבור אין עמדה בנושא. סקר חדש של האגודה למלחמה בסרטן שנערך לרגל שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם שיצוין בישראל בין ה - 26 ביוני ועד ל- 1 ביולי 2005 מגלה ממצאים מפתיעים. הסקר נערך באמצעות מכון מותגים בחודש יוני 2005.

בין תשובות המשתתפים בסקר, על פי פילוח סוציו דמוגרפי, ניכרו הבדלים. העמדה כי "לא שזוף - זה סקסי", פופולרית יותר בקרב נשים וגברים בגילאי 35 - 44 כאשר 86% מהם סברו כי גברים או נשים בעלי מראה לא שזוף יכולים להיות סקסיים, בקרב אלמנים או גרושים ללא ילדים, כאשר 90% מהם גם סברו כי לא שזוף זה סקסי, ובקרב שכירים בעלי תפקיד ניהולי כאשר 93% מהם סברו כך. הגדילו לעשות תושבי השרון (95%) הבטוחים כמעט במאה אחוז כי מראה לא שזוף יכול להראות סקסי.

הבדלים בין נשים וגברים
ככלל, מצביע הסקר כי מעט יותר גברים מאשר נשים חושבים כי מראה לא שזוף יכול להיות סקסי. 79% מהגברים שהשתתפו בסקר חושבים כי גבר או אישה בעלי מראה לא שזוף יכולים להיות סקסיים, לעומת הנשים, ש- 77% מהן סבורות כי גבר או אישה בעלי מראה לא שזוף יכולים להיות סקסיים.

בואו לדבר על כך בפורום רפואת עור ואסתטיקה
ובפורום סקסולוגיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום