קדימה צעד

(0)
לדרג

משתל חדש המשמש כפרק מלאכותי בניתוחי החלפת מפרק ירך שומר על המבנה הטבעי של מפרק החולה - קווים לדמותו ועניינים נוספים בתחום

מאת: מערכת zap doctors
שוק על ירך

ניתוחי החלפת מפרק ירך מבוצעים מזה כ- 40 שנה בהצלחה רבה בעולם ובארץ. הצורך בדור חדש של משתלים נובע מגילם הצעיר של חולים כיום, ומדרישה גוברת מצדם לשמירה על אורח חיים פעיל.

Articular Surface Replacement הינו משתל מדור חדש, המשמש אורתופדים בניתוח החלפת מפרק ירך. ייחודו של המשתל החדש בכך שהוא משמר את האנטומיה של המפרק המקורי ומחליף רק את הרקמה שנפגעה. בזכות השמירה על האנטומיה הטבעית של החולה, המטופל שב לפעילות מלאה בתוך זמן קצר ואינו מוגבל בתנועתו, כפי שהיה בניתוחים המקובלים.

בשיטה המסורתית בניתוחי החלפת מפרק ירך, אורתופדים נהגו להשתמש במישתלים גדולים שקיבועם דרש החדרת "גזע" מתכת אל תוך עצם הירך. המפרק המלאכותי מסוג ASR מדמה את האנטומיה הטבעית של הירך - כדור בתוך מכתש. המנתח "משייף" את הסחוס המצפה את המפרק, ומרכיב במקומו "כתר" מתכתי הוא הכדור, ומעליו המכתש. משתל כזה מתאים לחולים בשלבים מוקדמים יחסית של המחלה, שאיכות העצם שלהם סבירה.

כמחצית מהמנותחים שעברו החלפת מפרק מציינים כי היו עוברים את הניתוח בשלב מוקדם יותר

מסקר טלפוני שערכה בדצמבר 2004, חברת TNS-טלסקר בנושא החלפת מפרקים בישראל, בקרב מדגם מייצג של חולים בגילאי 60-75 שסבלו או סובלים באופן קבוע מכאבים במפרקי הברכיים או הירכיים וכן בקרב חולים שעברו ניתוח להחלפת מפרק עולה כי:

הסיבה המרכזית להחלטה לעבור ניתוח היתה כאב בלתי נסבל.
כ-90% מהנשאלים שעברו ניתוח להחלפת מפרק, דווחו על שביעות רצון גבוהה עד גבוהה מאד מתוצאות הניתוח. כמחצית מהמנותחים שבעי הרצון ציינו, כי אילו ידעו שזו תהיה התוצאה, היו בוחרים לעבור את הניתוח מוקדם יותר.
כאשר נשאלו מה הדבר שממנו הם מרוצים לאחר החלפת המפרק?, ציינו כסיבה העיקרית: "חזרה לתפקוד מלא".

עמותת "צעדים" תקיים כנס בנושא: גישות טיפול מתקדמות בניתוחי החלפות מפרקים

ב-30.5.2005 תקיים עמותת "צעדים" כנס בין השעות 16:00 - 20:00 בבית איזי שפירא ברעננה. בכנס ייסקרו החידושים האחרונים בתחום ניתוחי החלפות מפרקים, כמו ניתוחים מונחי מחשב ושיטות חדשניות לטיפול במפרקים פגועים, מפי ד"ר ואדים בנקוביץ', מומחה להשתלות מפרקים מבית החולים סורוקה. " צעדים" הנה עמותה הפועלת בהתנדבות וללא כוונות רווח, שחברים בה מושתלי מפרקים, שמפרקיהם ניזוקו בצורה בלתי הפיכה כתוצאה ממחלות. עמותת "צעדים" מסייעת לחבריה במתן מידע עדכני על תחום החלפות המפרקים, על הזכויות המגיעות להם על פי חוק. העמותה מפעילה אתר אינטרנט ובו פורום, מפעילה קו פתוח ופועלת למען זכויותיהם של חבריה לקיים אורח חיים פעיל ומלא בהתחשב במוגבלותם.

תחום ניתוחי המפרקים עובר בשנים האחרונות שינויים מפליגים, שמקורם בפיתוח ושימוש בשתלים מתקדמים מחד ובהתפתחות הטכנולוגיות הניתוחיות מאידך. מחשבים שמדריכים את המנתח האורתופד מסייעים כיום לביצוע הניתוח החלפת מפרקים בדיוק אופטימלי בגישה זעיר פולשנית, המקלה על החלמת החולה. שתלים חדשים מאפשרים לשמור על רקמותיו הבריאות של החולה. הגישות החדשות מאפשרות לרופאים להציע פתרון ניתוחי לחולים צעירים ופעילים יותר.

טלפון העמותה להרשמה לכנס: 050-8858685

בואו לדבר על כך בפורום אורתופדיה - החלפות פרק ירך וברך

ובפורום אורתופדיה כללית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום