תרופה חדשה ליתר לחץ דם ריאתי

(0)
לדרג

פרדיקס פרמצבטיקלס מודיעה על התחלת הניסויים הקליניים בתרופה אתית חדשה המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי

מאת: מערכת zap doctors
מהו יתר לחץ דם ריאתי? וכיצד מטפלים בו

חברת פרדיקס פרמצבטיקלס (Predix Pharmaceuticals), העוסקת בגילוי ופיתוח קליני של תרופות אתיות, הכריזה היום על התחלת שלב הניסויים הקליניים בבני-אדם בתרופה האתית החדשה פרי פיתוחה PRX-08066 המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי ומחלות נשימה אחרות. התרופה החדשה היא התרופה השלישית פרי פיתוחה של חברת פרדיקס אשר מתקדמת לשלב הפיתוח קליני בתוך פחות משנתיים.

התרופה חדשה, המפעילה באופן סלקטיבי אחד מהקולטנים לסרוטונין, מיועדת לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי ובתסמונות הנובעות מחוסר חמצן (היפוקסיה) המאפיינות מגוון רחב של מחלות ריאה. הצורך בפיתוח תרופה חדשה נובע מכך שלמרות שיטות הטיפול הקיימות, קרוב לחמישים אחוז מהחולים ביתר לחץ דם ריאתי ראשוני מתים תוך ארבע שנים מיום האבחון. מספר הלוקים ביתר לחץ דם ריאתי מוערך בכ 100,000 חולים בכל העולם. מחקר חדש בענף מעריך כי השוק העולמי של יתר לחץ דם ריאתי נמצא במצב של תת-חדירה והוא צפוי לצמוח מ-500 מיליון דולר בשנת 2003 להיקף מוערך של 900 מיליון דולר בשנת 2007.

התרופה החדשה היא בעל מנגנון פעולה כפול: מחד התרופה צפויה להקל על התסמונות באמצעות הרחבה סלקטיבית של כלי דם המוליכים לריאות, ומאידך היא צפויה להאט את התקדמות המחלה. המטרות העיקריות של המחקר הקליני הראשון הן להעריך את בטיחות התרופה בבני אדם.

"בפיתוח התרופה החדשה נענתה חברת פרדיקס לצורך הקיים כיום בשוק לטיפול חדש ויעיל ביתר לחץ דם ריאתי; תרופה שניתן יהיה להשתמש בה לבד או בשילוב עם תרופות אחרות, שאינה מפחיתה את לחץ הדם הכללי של החולה, ושיכולה להאט את התקדמות המחלה", אמרה ד"ר סילביה נוימן, ממייסדי פרדיקס, מנכ"ל סניף החברה בארץ וסגנית נשיא בכירה לניהול אסטרטגיית פיתוח התרופות של החברה.

ד"ר אורן בקר, ממייסדי פרדיקס והמנהל המדעי הראשי של החברה, הוסיף: "פרדיקס יכולה לעבור במהירות כה רבה משלב זיהוי הצורך בתרופה חדשה, לשלב הגילוי של החומר הפעיל ועד לפיתוח הקליני בזכות השילוב של שיטות חדשניות מבוססות מחשב עם עבודת צוות רב תחומית, ובזכות המחויבות שלנו למצוינות. צוותי התוכניות שלנו לעולם לא שוכחים את המטרה הסופית: לפתח תרופות בטוחות ויעילות שיביאו תועלת לחולים".

בואו לדבר על כך בפורום תרופות ורוקחות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום