עוזרים לנזקקים באסיה

(0)
לדרג

היענות חסרת תקדים למבצע של מד"א "עולם אחד" לאיסוף מזון לאסיה - המבצע התארך ויתקיים גם מחר

מגן דוד אדום אסף במבצע "עולם אחד" 80 טון של מזון ומים לנפגעי הצונמי

מכולה ראשונה של מזון ומים שנאסף על ידי מגן דוד אדום תצא כבר מחר באונייה לקולומבו בירת סרי לנקה.

אספקת המזון מצטרפת למשלוח התרופות בשווי של כ-100 אלף דולר ששיגר מד"א כבר בימים הראשונים לפצועי הצונמי.

ההיענות בארץ של בודדים, ארגונים, חברות, בתי ספר וגני ילדים לתרום מזון ומים למבצע "עולם אחד" שפתח מגן דוד אדום בתחילת השבוע והסתיים היום הייתה גבוהה במיוחד וחסרת תקדים בהיקפה. העם בישראל שנענה לקריאת מגן דוד אדום הוכיח שההומניות שלו לאסונות נותרה בעינה, והוא נכון למשימה ההומניטארית גם כאשר האסון מכה במדינות המרוחקות מישראל אלפי ק"מ.

ההתארגנות המהירה של מגן-דוד-אדום למבצע "עולם אחד" שהתחילה כבר ביום שני השבוע ונמשכה 3 ימים, וההתגייסות של 4,000 עובדים ומתנדבים שהתפרסו ברשתות השיווק, במרוץ כנגד הזמן כדי לשגר מזון ומים לפליטים בדרום מזרח אסיה שנותרו מחוסרי כל ועלולים היו למות מרעב וממחסור במים נקים ומחלות, הייתה הגדולה בהיקפה שערך הארגון בשנים האחרונות.

מד"א יעביר את האספקה במשקל של 80 טון במספר שלבים, המכולה הראשונה תצא כבר מחר באונייה מנמל חיפה והמטען הנותר ישוגר ביום שני הקרוב במטוס מטען ובדרך הים.

משלחת של מד"א חזרה אתמול מפסגת חירום בג'נבה של הפדרציה הבינלאומית של הצל"א והסהר האדום, שהתכנסה לפסגת חירום כדי לדון על המשך דרכי הסיוע, קביעת דרכי הפעולה ופרויקטים באזורי האסון ותיאום בן ארגוני הצל"א והסהר האדום.

כבר עם היוודע גודל האסון בדרום מזרח אסיה ומספרם הגבוה של הפצועים שיגר מד"א מטען תרופות דחוף כ-4,000 בקבוקי אלבומין, בשווי של 100 אלף דולר. האלבומין הוא חלבון המופק מפלסמה ומשמש לנפגעי טראומה, אנשים הסובלים מתת תזונה ורעב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום