בנוגע ללב

(0)
לדרג

מכשיר חדשני לסגירה בטוחה ומהירה של העורק המפשעתי לאחר צינתור לב - קדימה צעד

מאת: מערכת zap doctors
המכשיר הוצג במסגרת ניתוח צנתור שהועבר בשידור חי מביה"ח הדסה עין כרם לכנס המתקיים במלון הילטון בתל-אביב

CLOSE מכשיר מתקדם המביא עמו בשורה חדשנית לרופאים ולמטופלים: פעולת סגירת העורק פשוטה מאד להפעלה, הרמטית, אינה גורמת נזק לכלי הדם ואינה משאירה שיירים בכלי הדם.
למטופלים - הפרוצדורה מהירה מאד, אינה מכאיבה, מאפשרת את תזוזת הרגל, ירידה מידית מן המיטה וקיצור זמן אישפוז

סטאר קלוז הוצג לראשונה בכנס ה-6 הבינלאומי בקרדיולוגיה התערבותית: "אופקים בקרדיולוגיה פולשנית". .

כ-40,000 צנתורי לב נערכים בישראל, והמספרים עולים מידי שנה.
עבור מרבית המצונתרים מדובר בחוויה טראומטית, הנעוצה בעיקרה בשיטת הלחיצה הידנית של כלי הדם המפשעתי. שיטה זו מונעת מהם תזוזה של הרגל במשך 6 שעות, מלווה בכאבים וסבל רב ומחייבת מעקב והשגחה בבית החולים של 24 שעות לפחות.

איך זה עובד? באמצעות שרוולית פלסטיק, מחדיר הרופא קליפס (תפס) נייטינול, וסוגר את כלי הדם, ללא תפירה. הפעולה קצרה ופשוטה: 4 "קליקים" במכשיר והעורק סגור הרמטית, ללא כל דליפת דם.

לדברי דר' פביו קוזניץ, סגן מנהל מכון הלב במרכז הרפואי קפלן ומצנתר בכיר, "מדובר במכשיר קל להפעלה ובטוח לשימוש, הנותן מענה לסבל ולכאב הנגרמים למטופלים במהלך סגירת כלי הדם הידנית. המכשיר מעניק לרופא המטפל תחושת בטחון ביודעו כי הקליפס תופס את העורק וסוגר אותו בצורה מושלמת, ללא דליפת דם והוא מאפשר ניידות מוקדמת יותר של המטופל "

אברהם שילה, מנהל חטיבת קרדיולוגיה בא.מ.י טכנולוגיות מציין כי "תחום סגירת העורק המפשעתי לאחר צינתור, הולך ומתפתח בעולם ובישראל. אני מאמין כי בקרוב השימוש בטכניקות הסגירה העורקית יהווה חלק שגרתי מפעולת הצינתור וכי המטופלים יזכו לתהליך סגירת עורק מהירה ובטוחה שאינה מלווה בכאבים".

בואו לדבר על כך בפורום מכשור רפואי
ובפורום קרדיולוגיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום