4000 כימיקלים, ותינוק אחד

(0)
לדרג

על עישון בהריון, כמה דברים שאולי לא ידעתן, וכמה דברים שאולי העדפתן לא לדעת

עישון והריון:

הימנעות מעישון היא אחת ההמלצות החשובות ביותר לנשים בהריון. מחקרים מוכיחים מעל לכל ספק, כי אישה המעשנת בתקופת ההיריון פוגעת הן בבריאותה והן בבריאות תינוקה, ואף מסכנת את חייה. לכן, נשים הרות אשר מעשנות נמנות עם קבוצת הסיכון הגבוה בזמן ההיריון.

בעשן הסיגריות קיימים כ- 4,000 כימיקלים, כ-43 מביניהם הוכחו כמסרטנים. בכל פעם שאישה בהריון שואפת את עשן הסיגריה לריאותיה, היא מחדירה לתוך זרם הדם שלה ושל העובר שברחם את החומרים הרעילים שבסיגריה, אשר פוגעים בהתפתחותו התקינה של העובר. העישון גורם לפגיעה בתפקודים חיוניים של העובר, כגון: עלייה בקצב פעימות הלב ולחץ הדם והפחתה בתנועות הנשימה. נצפו אף בשכיחות גבוהה יחסית מומים, כמו שפה וחיך שסועים, מומי לב ועוד.

נשים המעשנות במהלך הריונן יולדות לרוב תינוקות, שמשקלם בזמן הלידה נמוך מאשר היה לו לא היו מעשנות, דבר שעלול להשפיע באופן שלילי על מידת התפתחותו הכללית של התינוק ועל מצב בריאותו. בקרב נשים בקבוצה זו יש גם יותר מקרים של לידה בטרם עת, הריון מחוץ לרחם, לידת תינוק מת ומקרי מוות של תינוקות זמן קצר לאחר הלידה.

כמו כן, על-פי מחקרים חדשים, קיים קשר בין עישון האם במהלך ההיריון לבין הסיכוי של ילדיה לחלות במחלות דרכי הנשימה, בין הסיכוי שהם בעצמם יהפכו למעשנים, ואף בין הישגיהם בלימודים.

עישון בזמן ההנקה גם הוא מזיק לבריאות התינוק, העלול לספוג כמות של ניקוטין יכולה לפגוע בבריאותו.

רצוי להפסיק את העישון עוד בתקופת תכנון ההיריון, אך גם הפסקת עישון בזמן ההיריון תמנע מהעובר סיכונים מיותרים.

בואו לדבר על כך בפורום הריון ולידה
עוד על הריון ולידה: ערוץ "הריון ולידה" בדוקטורס

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום