בי"ח שלנו מה נחמד הוא

(0)
לדרג

בית חולים ייעודי, ראשון מסוגו, לטיפול בחולי סרטן ייחנך היום במרכז רפואי רבין - חידוש

מאת: מערכת zap doctors
בית החולים ייקרא ע"ש משפחת דוידוף אשר תרמה 28 מיליון דולר להקמתו

בית חולים הוא גוף מורכב, וכמו כל מערכת אשר קמה על מנת לטפל במכלול, לפעמים יש בעיות, לא כל מה שמתאים לטיפול בבעיה א' יתאים גם לבעיה ב' - חלוקת בית החולים למחלקות מקצועיות היא דרך אחת להתמודד עם זה, וכעת נוספה דרך חדשה, בית חולים ייעוד, הראשון מסוגו בארץ.

המרכז יכלול 9 קומות 2 קומות חניון תת קרקעי המיועד לחולים בלבד 60 מיטות אשפוז ו - 60 עמדות טיפול יום. בניית המרכז התאפשרה הודות לתרומתה הנדיבה של משפחת דוידוף, בסך של 28 מיליון דולר. המגדל נבנה במשך 4 שנים בפרוייקט בנייה מורכב.

מנכ"ל שירותי בריאות כללית, זאב וורמברנד רואה בפרוייקט זה את פרוייקט הדגל של הכללית לשנים הבאות. וורמברנד הוסיף כי עתה משהוקם הבניין בסיועה הנדיב של משפחת דוידוף, אנו מתחייבים להבטיח לחולה את הטיפול המיטבי, תוך מתן כבוד לחולה בתנאים הטובים ביותר מבחינת ציוד, תשתיות, מלונאות ורמת הצוות המטפל המולטידיסיפלינרי. הכללית רכשה עבור המרכז מאיצים קוויים (מכונות קרינה) חדשים בטכנולוגיה המשוכללת והמתקדמת ביותר בעולם והמרכז יהווה את חוד החנית בטיפול בחולי הסרטן.

ד"ר דן אופנהיים, מנהל מרכז רפואי רבין אשר שקד על פרוייקט הקמת המרכז במהלך 8 השנים האחרונות: " תכנונו של מרכז דוידוף משקף תפיסה תכנונית חדשנית של בית חולים, אשר תוכנן בדגש מיוחד על פרטיותו ונוחיותו של החולה.
מרכז דוידוף יעניק לרבבות חולים תנאי אשפוז ברמת מלונאות שרק מעט בתי חולים בעולם יכולים להתגאות בהם, שיטות טיפול עפ"י מודלים המיושמים במרכז הסרטן הגדולים בעולם וסביבת עבודה מתקדמת לסגל העובדים שתאפשר להם לבצע את משימותיהם במקצוענות ובנוחות מיטבית" עוד אמר ד"ר אופנהיים כי בזכות התרומה הצלחנו להגשים חלום ולבנות מרכז לטיפול ממוקד בחולי הסרטן אשר ישנה את פני האונקולוגיה בישראל.

מרכז דוידוף:

מרכז רפואי רבין רכש לעצמו בשנים האחרונות מעמד מוביל בתחום הטיפול בחולי הסרטן. המכון האונקולוגי של המרכז מטפל בכ-3,000 חולי סרטן חדשים מדי שנה ובכ-20 אלף מטופלים המבקרים מדי שנה במרפאות החוץ של המרכז לטיפול בסרטן. סה"כ מטופלים במכון כ 17% מכלל חולי הסרטן בישראל.

מרכז דוידוף ירכז תחת קורת גג אחת את המכונים והמחלקות האונקולוגיות וההמטו- אונקולוגיות של שני בתי החולים במרכז רפואי רבין בילינסון והשרון: המכון האונקולוגי המטפל בגידולים ממאירים מוצקים (solid tumors) והמחלקה ההמטו-אונקולוגית בה מטופלים חולים במחלות ממאירות של הדם. המרכז שישרת את אלפי החולים האונקולוגים וההמטו-אונקולוגים המטופלים במרכז הרפואי, יעניק את מכלול הטיפולים לצד מיטב הטכנולוגיות והציוד הרפואי המתקדם, בכך הופך מרכז דוידוף לבית החולים הייעודי הראשון מסוגו למחלות סרטן.

מכלול זה המשלב בין תפיסה טיפולית-רפואית חדישה לתפיסה תכנונית חדשה, הינו צעד גדול עבור חולי הסרטן בישראל שיהפוך למודל למצויינות בקנה מידה לאומי ותשנה את פני האונקולוגיה בישראל.

משפחת דוידוף תרמה בשנת 1999 סכום של 18 מיליון דולר לבניית המרכז. עשרה מיליון דולר נוספים נתרמו ע"י המשפחה להבטחת מצויינותו ואיכותו הרפואית של מרכז דוידוף. בסכום זה הוקמה קרן, שמטרתה להבטיח את הקידום וההשקעה בסגל הרופאים, האחיות והפיזיקאים של מרכז דוידוף. מפירות הקרן ימומנו הכשרה והשקעה בתחום האונקולוגיה, וזאת באמצעות השתלמויות במרכזים המובילים בחו"ל ואירוח מומחים בעלי שם במרכז דוידוף.

טיפול כוללני בחולה - תפיסה חדשנית ודפוסי טיפול ועבודה מתקדמים



הקמתו של מרכז דוידוף הינו ביטוי לתפיסה חדשנית בתחום הטיפול בחולי סרטן- "החולה במרכז".
על פי תפיסה זאת, החולה נמצא במרכז. מעתה, כל הטיפול במחלה יהיה מרוכז במקום אחד ובידי צוות רב מקצועי - מתואם של מומחים למחלות הסרטן לסוגיו, אחיות, פיזיקאים, עובדים סוציאליים ובעלי מקצועות אחרים.
שיטת העבודה בצוותים מקובלת מאוד בעולם ובעיקר בארצות הברית, שם היא נקראת Disease Management Team, כלומר צוות ייעודי רב תחומי "לניהול המחלה" הכולל רופאים מתחומים שונים הקובעים את ההנחיות הטיפוליות בנוגע לטיפול ולתמיכה בחולה ובבני משפחתו.
בשיטת העבודה המקובלת כיום במרבית המכונים האונקולוגיים בארץ, הטיפול והמעקב אחר חולי סרטן מתבצע במספר אתרים הפזורים בביה"ח, ביחידות שונות ובבניינים שונים, בהתאם לסוג המחלה והטיפול. כלומר, הגורמים המקצועיים הרלוונטיים מבצעים את עבודתם בנפרד, והקשר בין הגורמים הללו הוא לא תמיד אופטימלי. אבחון המחלה מתבצע על ידי רופא המשפחה או על ידי רופא באחת המחלקות של בית החולים ואילו הטיפול מתבצע על ידי הרופא האונקולוג.
שיטת הטיפול החדישה תהדק את הקשר בין המקצועות השונים, באמצעות עבודת צוות משותפת שתכלול אבחון, בירור היקף המחלה וקבלת החלטות טיפוליות רב תחומיות. הצוותים הרב מקצועיים יורכבו ממומחים למחלות הסרטן - אונקולוגים או המטולוגים, כירורגים, פתולוגים, רדיולוגים ואנשי מקצוע נוספים עפ"י הצורך. המטרה היא להגיע להחלטה טיפולית משותפת, שבעקבותיה יינתנו הנחיות מאוד ברורות, כך שלמעשה תהיה אחידות בטיפול, ובתמיכה בחולה ובבני משפחתו, תהליך בעל משמעות רבה עבור החולים.

הרצון הוא ליצור מרכז בעל תפיסה כוללת, שתקיף את החולה בכל הדרוש לו ועם זאת תנסה למנוע ממנו את הטראומה של "בית חולים" (שלעיתים קשה יותר מכל, בעיקר לילדים ולאנשים במצב רגיש במיוחד) ובשאיפה להוות גוף אשר ירכז מידע בתחום המחלות הממאירות, ויחזק את הקשר עם הקהילה באמצעות חינוך והסברה .


רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום