פומליות כדי להיות

(0)
לדרג

חוקרים מבית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית מצאו כי אכילת פומלית תורמת להורדת רמת הכולסטרול בדם

מאת: מערכת zap doctors
המחקר פורסם בכתב העת לכימיה חקלאית ותזונתית

אכילת פומלית תורמת להורדת רמת הכולסטרול בדם ולהגברת יכולת מניעת החמצון שלו, לכן היא מקטינה את הסיכון לחסימת עורקים ובכך גם את הסיכון לחלות במחלות לב. כך עולה ממחקר חדש שערכה ד"ר שלה גורנשטיין, חוקרת במחלקה לכימיה תרופתית וחומרי טבע בבית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית בירושלים. המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת לכימיה חקלאית ותזונתית (Journal of Agricultural and Food Chemistry).

המחקר נערך בבית החולים קפלן ברחובות בשיתוף מנהל מכון הלב פרופ' אברהם כספי ובשיתוף פעולה בין-לאומי של קבוצות מחקר מאוניברסיטאות ביפן ובקוריאה, בגרמניה, בצ'כיה ובפולין.

מהמחקר עולה כי הפומלית מכילה מרכיבים נוגדי חמצון בשיעור גבוה יותר מכל פרי אחר, אשר מונעים חמצון של הכולסטרול 'הרע' בדם וכך מפחיתים את הסיכון לחסימת עורקים ולהתקף לב.

המחקר שנערך בבני אדם הראה שינויים חיוביים בחלבוני הדם כמו אלבומין ופיברינוגן כתוצאה מצריכת פומלית, אשר מגבירה את היכולת למנוע חמצון של הכולסטרול 'הרע' בדם אצל חולים בעלי רמת כולסטרול גבוהה שסובלים מחסימת עורקים.

למחקר גויסו 72 חולים בעלי רמת כולסטרול גבוהה, בגילאי 71-43, לאחר ניתוח מעקפים. הם חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות ניסוי ולקבוצת בקרה אחת, כשבכל קבוצה 24 חולים. החולים בשתי קבוצות הניסוי קיבלו תוספת יומית של 200-100 מ"ל מיץ פומלית טרי, בהתאמה. רמת השומנים בדם, וכן רמות האלבומין והפיברינוגן ויכולתם למנוע חמצון, נבדקו בתחילת הניסוי ובסופו.

החוקרים הסיקו מהמחקר כי בפומלית יש ריכוז גבוה של מרכיבים טבעיים בעלי פוטנציאל רב למניעת חמצון של כולסטרול. ד"ר גורנשטיין: "תוספת של מיץ פומלית לדיאטה רגילה לחולי לב משפיעה לחיוב על רמות השומן בדם, על רמות האלבומין והפיברינוגן ועל יכולתם למנוע חמצון, ועשויה להיות יעילה עבור חולים בעלי רמת כולסטרול גבוהה".

הפומלית היא הכלאה בין פומלה ואשכולית, שמיזגה את היתרונות של שני הפ??רות מבחינת הטעם והערך התזונתי.

בואו לדבר על כך בפורום תזונה ודיאטה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום