מקדימים תרופה

(0)
לדרג

ושוב על אחת הבעיות העצובות של ימינו: עודף משקל אצל ילדים ונוער, טיפים, עצות וסדנאות

עוד על בעיות עודף משקל בילדים בכתבה הבאה

בעיית עודף המשקל אצל בני הנוער הפכה למשמעותית לאחרונה ומעסיקה הורים רבים. מומחי "דיאטה קלאב" ממהרים להרגיע את ההורים ומציעים דרך מקורית ואפקטיבית לטיפול בתופעה.

ב"דיאטה קלאב" שמים דגש על היכרות מעמיקה עם עולמו של הצעיר בעל עודף המשקל וצרכיו. לכן, "דיאטה קלאב" מתמקדת ביצירת קבוצות תמיכה מיוחדות לבני הנוער עם דגש על הפן הפסיכולוגי והחברתי, לצורך שינוי הרגלים ואכילה נכונה. הדגש הוא על שינוי התנהגות, על שינוי תפיסה של האוכל ועל שינוי בסדר העדיפויות. ההנחה היא שקל יותר להתמודד עם הבעיה כשבן הנוער מרגיש שאיננו לבד. כללי היסוד הייחודיים של התכנית הם הכוח והתמיכה שהקבוצה מעניקה למשתתף, למידה של שינוי הרגלי האכילה ותכנית אכילה מאוזנת. חשוב להדגיש שאין מדובר בדיאטה, אלא בשינוי הרגלי האכילה. החברה מסייעת בהרזיה לילדים החל מגיל 8, בפגישות אישיות בליווי ההורים. קבוצות הנוער של "דיאטה קלאב" מיועדות לבני נוער בגילאי 13-18 והן מתבצעות בפיקוח עובדת סוציאלית ודיאטנית מומחית.
החברה פותחת בימים אלה שתי קבוצות נוער חדשות בערים: רעננה ורמת אביב ג'. שתי הקבוצות החדשות מתווספות לקבוצות הנוער בערים: קרית גת , חיפה ונהריה .
החברה מפעילה כ- 100 קבוצות תמיכה בכל רחבי הארץ.

סקר חדש שערך משרד הבריאות מראה כי אחד מכל חמישה בני נוער בישראל סובל ממשקל יתר. הסיבות להשמנה נעוצות בין היתר, בעידן הטכנולוגי המתקדם, המעודד את הנוער של היום להיות פחות פעיל ולבלות את רוב זמנו בצפייה בטלוויזיה, בגלישה באינטרנט ובשיחות טלפון. כמו כן, לחיי השפע, למזונות ה"ג'אנק פוד" וה"פאסט פוד" המרובים והזמינים יש תרומה עצומה להשמנה.

קביעת עודף המשקל מתבססת על נוסחה המורכבת מנתוני המשקל והגובה של בן הנוער תוך השוואה לגיל ומין על עקומת הגדילה. על מנת לקבל מידע זה, ניתן לגשת לרופא משפחה או לדיאטנית.

במקביל להשתתפות בני הנוער בקבוצת התמיכה הייחודית של "דיאטה קלאב", הורים יכולים לסייע לתהליך שינוי הרגלי האכילה, בכך שישמשו מודל לחיקוי עבור ילדיהם, לא יכניסו ממתקים מיותרים ושתייה מתוקה הביתה וישמרו אותם לאירועים מיוחדים, יקפידו על ארוחות מבושלות ולא מטוגנות ועוד. המטרה איננה להגביל את בני הנוער באוכל מסוים, אלא לחשוף אותם למגוון גדול של מזונות בבית ורצוי שרוב המזונות יהיו מורכבים מדגנים, ירקות, פירות וחלבונים ולאפשר לבן הנוער לבחור בעצמו מהמגוון הרחב המוצע לו. כמו כן, יש לעודד את הנוער להרבות בפעילות גופנית. על ההורים להשתדל שלא להעיר הערות לילדיהם בנוגע למשקל היתר, אחרת הדבר יגרום לתסכוך ולהחמרת המצב הקיים.

במרפאת ההשמנה בביה"ח לילדים ב"שיבא" תל השומר, בהנהלתה של ד"ר אורית פנחס- חמיאל נפתחות סדנאות לטיפול תמיכתי לילדים ונוער הסובלים מעודף משקל.

מרפאת ההשמנה פועלת במחלקה האינדוקרינית לילדים במרכז הרפואי "שיבא" תל השומר. היא כוללת צוות רב מקצועי : רופא, אחות, עו"ס, מורה לספורט, דיאטנית, פסיכולוגית ומטפלת בפסיכודרמה.

במקביל מתקיימות סדנאות אחר הצהריים לטיפול ותמיכה בילדים כגון:

1. פסיכודרמה: סדנה המועברת ע"י מטפלת בפסיכודרמה ועובדת על שיפור בדימוי גוף, בטחון עצמי, שימוש בתיאטרון ככלי להתמודדות עם מצבים שונים ביום יום. הקבוצה מעלה הצגה בסוף השנה.

2. קבוצת ספורט "לקראת גיוס": קבוצת תמיכה והכנה של נוער בגילאי 16 שנים ומעלה, שמטרתה עזרה לנערים ונערות הסובלים מעודף משקל אשר רוצים להכין את עצמם לקראת גיוסם לצה"ל. הסדנה תועבר ע"י מאמן כושר מקצועי. ייעודה של הסדנה היא הבאת הנערים והנערות לשיפור הכושר הגופני והעלאת ביטחונם העצמי.

3. קבוצת תנועה: סדנת טיפול בעזרת תנועה שמטרתה היא הכרה והתחברות של הילד אל גופו.

4. קבוצת ספורט: לילדים בכל הגילאים, "משחק ילדים", פעילות של כיף.

5. סדנת הורים: סדנה להורים לילדים בגילאים צעירים (4 - 6 שנים) אשר עדיין לא יכולים להצטרף בעצמם לסדנאות. מטרת הסדנה היא העצמת ההורים בקביעת גבולות והדרכה לתזונה נכונה. הסדנה תועבר ע"י עובדת סוציאלית ודיאטנית ותכלול כ- 10 פגישות.

בואו לדבר על כך בפורום רפואת ילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום