אבחונים ונסיונות

(0)
לדרג

חברת הסטארט-אפ מדקס סקרין תתחיל בניסוי איבחון של מחלות כבד בשיתוף איכלוב - מה זה אומר?

מאת: ייבדקו 310 חולים במחלות כבד שונות. הניסוי נועד לבדוק אפשרויות לגילוי מוקדם ולניטור התקדמות הטיפול
הניסוי:

חברת הסטרט-אפ מדקס סקרין תתחיל לבצע ניסוי באיבחון של מחלות כבד באמצעות מערכת האיבחון המהפכנית והלא-פולשנית מפיתוחה, "מדקס טסט", בשיתוף עם המכון למחלות דרכי העיכול והכבד במרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי (ביה"ח איכילוב). במסגרת הניסוי יבדוק החוקר ד"ר יואב לוריה 310 חולים במחלות כבד שונות, ובשלבים שונים של טיפול, באמצעות המערכת הלא-פולשנית של מדקס סקרין, במטרה לבדוק את אפשרויות הגילוי המוקדם של המחלה וכן לנטר את התקדמות הטיפול.

ד"ר אלכס קנבסקי, שפיתח את מערכת "מדקס טסט" מסר כי הבדיקה תתבצע במתכונת של Blind Study. בשלב הראשון ייבדקו 240 חולים, שהם שני שליש מן המדגם המייצג שנקבע לניסוי, במשך מספר חודשים, שבסופם יתבצע פענוח ויוסקו המסקנות המתבקשות. שליש נוסף של המדגם ייבדק במשך תקופה ארוכה יותר, של עד שנה, במטרה לקבוע ולנטר, באמצעות המערכת, את הצלחת הטיפול.

ד"ר קנבסקי מסר עוד כי במסגרת הניסוי ייבדקו גם חולי סוכרת על מנת לבחון אפשרות של קשר והשפעה בין מחלות סיסטמיות לפגיעה בכבד.

מהי "מדקס טסט"?

"מדקס טסט" היא מערכת האמונה על איבחון מצבם הבריאותי של איברי הגוף הפנימיים (לב, כליות, מערכת העיכול, מערכת הורמונלית וכו) מצב עמוד השדרה והמערכת החיסונית, באמצעים בלתי פולשניים, ללא כאב, הרדמה, קרינה או כל סיכון מיותר. המערכת מבוססת על הקשר הנוירולוגי-רפלקסולוגי בין איברי הגוף הפנימיים לאיזורים שונים על פני העור. קשר זה מתבטא, בין השאר, באינטראקציה שבין שינוי רמת המוליכות וההתנגדות החשמלית של העור לבין שינויים בתפקוד של האיברים פנימיים. נתונים אלו מוזנים למערכת המעבדת אותם לתרשים. בעזרת ניתוח רפואי של התרשים, יכול הרופא להציע אבחון המגיע עד לרמת דיוק של 90%, על אופי הבעיה, רמת חומרתה והאם מדובר בתופעה כרונית או זמנית. משך הבדיקה 20 דקות והיא אינה פולשנית, אינה כואבת, ללא קרינה, ומתבצעת באמצעות נגיעות של חיישן דמוי עט בכפות הידיים והרגליים.

"מדקס טסט" כבר קיבל את אישור האיחוד האירופי (CE) כמכשיר סריקה לאיבחון מוקדם של הפרעות באיברים פנימיים. המכשיר אושר לשימוש גם ע"י משרד הבריאות בישראל. עד כה בוצעו באמצעות המכשיר אלפי אבחונים בישראל.

בואו לדבר על כך בפורום מכשור רפואי

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום